فائزه هاشمی

مثال‌های فراوان نشان می‌دهد محسن هاشمی برخلاف واقع، می‌داند که خواهرش چه فرد افراطی است و چگونه مشی ضدانقلابی را دنبال می‌کند ولی با نامه‌ای سراسر حق‌به‌جانب، تلویحا به خواهرش حق می‌دهد که عصبی باشد.

سرویس سیاست مشرق - اخیراً مصاحبه فائزه هاشمی با وب‌سایت انصاف نیوز با واکنش‌هایی در فضای رسانه‌ای همراه بوده است که مهم‌ترین واکنش، نامه محسن هاشمی به وی و طلب عذرخواهی از فائزه است.

دختر هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه می‌گوید:

"برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود، ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رأی نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. "

دختر خانواده هاشمی همچنین با توهین به شهید سلیمانی درباره حضور ایشان در محور مقاومت و مقابله با داعش گفت:

آقای قاسم سلیمانی قبل از رفتن به سوریه با پدرم مشورت کرد و ایشان به وی گفت نرو...، این همه از سیاست مقاومت و اقدامات ایران در منطقه دفاع می‌شود، درحالی‌که هر چیزی که نتیجه آن به توسعه ایران منجر نشود، نمی‌تواند کار مثبتی باشد... در ایام سالگرد ترور آقای سلیمانی، از یک نفر نمی‌شنویم که بگوید او چه‌کار کرد. پدرم درایت و آینده‌نگری قوی داشته که توصیه کرده به سوریه نروید و درست هم گفته است... نتیجه عملکرد آقای سلیمانی و یا نتیجه عملکرد ما به عنوان سیاست مقاومت چه بوده است؟ چه گرهی از مشکلات کشور ما بازکرده و چه مسیری برای توسعه ایران گشوده است؟

فارغ از ساده‌سازی موضوع حضور حاج قاسم در محور مقاومت و نتایج این حضور در امنیت منطقه و به‌خصوص جمهوری اسلامی و مردم ایران، اظهارنظر وی درباره قاتل شهید سلمانی و اینکه اعتراف می‌کند دوست دارم ترامپ ادامه پیدا می‌کرد تا ایران و مردمش تحت‌فشارهای بیشتر قرار بگیرد، حکایت از سناریویی است که نمی‌شود تنها فائزه را مبدعان دانشت بلکه این اظهارنظر، حرف دل اصلاح‌طلبان و کاسبان تحریم است تا به‌واسطه کمک همه‌جانبه آمریکا علیه ایران، خودشان بتوانند به نون و نوایی در عرصه قدرت و سیاست برسند و با استفاده از دوقطبی‌های صلح و جنگ، تحریم و ایستادگی، بتوانند در بزنگاه‌های مهم افکار عمومی را مهندسی و مدیریت کنند.

اما درباره این اظهارات و واکنش‌های صورت گرفته چند نکته قابل‌تأمل است که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

۱- محسن هاشمی با منت گذاشتن بر سر نظام اسلامی آن هم به نفع خواهرش، تلویحا می‌گوید که تو حق‌داری عصبانی باشی ولی این بار عذرخواهی کن...!

هاشمی در این نامه مدعی می‌شود:

می‌دانم که در سال‌های اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه‌روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رئیس‌جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی! لذا از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبت‌های خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی.

محسن هاشمی یا در خانواده هاشمی بزرگ نشده است و یا اگر بزرگ‌شده، خواهر خود را نشناخته است و احتمالاً هم نمی‌داند معنای میانه‌روی چیست؛ به‌عنوان‌مثال حضور فعال این فرد در فتنه ۸۸ یا حمایت قاطعانه این خانم از فرقه بهاییت و یا رفتارهای افراطی‌اش در مجله زن روز که به گفته هاشمی به وی تذکر داده آن هم در دهه هفتاد[۱]، برای تندرو بودن و معتدل نبودن امثال فائزه کفایت می‌کند و به قطع آقای محسن هاشمی فقط منت به‌نظام و مردم گذاشته است که باید بپذیرند فائزه عصبی است و از مشی اعتدال خارج‌شده است ...

۲- محسن هاشمی در قسمت دیگری از نامه به خواهرش می‌نویسد:

چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه‌ای از تو موجب ناراحتی علاقه‌مندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و البته اعضای خانواده را فراهم کرد و بهانه‌ای مناسب به افراطیون و تخریب گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد.

محسن هاشمی بازهم در سناریویی که مجبور به اجرای آن شده است، خودش را به آن راه زده و پدر خود مرا مظلوم جلوه داده است و از خواهر می‌خواهد برای جلوگیر از تخریب پدر، عذرخواهی کند حالان که چه کسی است که نداند فائزه هاشمی در زمان حیات پدرش، تو دهنی بزرگی به هاشمی رفسنجانی زد و هیچ‌کدام از اعضای خانواده از مادر گرفته تا دیگر اعضا، خم به ابرو نیاوردند که فائزه چگونه حرمت پدر را مقابل مردم لکه دارد کرد.

اما فائزه چگونه حرمت پدرش را رعایت نکرد؟

در پی انتشار خبر دیدار فائزه هاشمی با چند نفر از عناصر فرقه ضاله بهاییت ر اردیبهشت ۹۵، روزنامه جمهوری اسلامی در گفتگویی با هاشمی رفسنجانی نظر ایشان را در ابن زمینه پرسید؛ هاشمی رفسنجانی گفت: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته‌شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم. [۲]

بلافاصله بعد از انتشار واکنش پدر خانواده نسبت به اقدام مخالف دین دختر، فائزه هاشمی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بار دیگر وارد میدان شده و به‌نوعی جواب پدر را می‌دهد.

فائزه در گفتگو با یورونیوز می‌گوید: موضع من نسبت به بهایی‌ها، موضع حقوق بشری است. اینکه ما به‌عنوان دین این‌گونه تبعیض قائل شویم و این‌گونه ظلم بکنیم به بهایی‌ها و سایر گروه‌ها مثل اصلاح‌طلبان درست نیست. شما ببینید چقدر بچه‌های اصلاح‌طلب داریم که از دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند و زندان رفته‌اند به این دلیل که از حکومت انتقاد کرده‌اند. این‌ها ظلم است در مورد بهایی‌ها هم همین است. نگاه من، نگاه حقوق بشری است.

فائزه هاشمی می‌گوید که نگاه او به بهاییان در ایران حقوق بشری است و معتقد است که: ما در ایران داریم ظلم می‌کنیم نه‌تنها به این‌ها که به خیلی‌ها. منتهی میزان این‌ها از همه بالاتر است؛ و نباید این اتفاق بیفتد و ما باید رفتارهایمان را اصلاح بکنیم.

دختر هاشمی می‌گوید: من کار خطایی نکرده‌ام و عادت هم به مخفی‌کاری ندارم خانواده ما اصلاً این‌طوری هستند و خیلی‌ها معتقد هستند چوب‌هایی که ما می‌خوریم و هزینه‌هایی که می‌دهیم به خاطر صداقت و سادگی‌مان است که نمی‌توانیم دروغ‌گو باشیم و تظاهر کنیم. الآن هم پشیمان نیستم. [۳]

همین یک مثال نشان می‌دهد که محسن هاشمی برخلاف واقع، می‌داند که خواهرش چه فرد افراطی است و چگونه مشی ضدانقلابی را دنبال می‌کند ولی با نامه‌ای سراسر حق‌به‌جانب، هم پدرش را مظلوم جلوه می‌دهد و هم فائزه را فردی معتدل نشان می‌دهد که به دلیل رفتارهای دیگران عصبی شده است و مجوز دارد که این‌گونه به دشمن قطعی مردم دل ببندد و قهرمان این مملکت را این‌گونه به تمسخر بکشد و بگوید حضور حاج قاسم رد عراق هیچ نفعی نداشت و اینکه هاشمی به حاج قاسم گفت سوریه نرو، حرف درستی بوده است.

به هر جهت با مصداق‌ها و مثال‌های فراوان، می‌توانیم اثبات کنیم که دختر هاشمی رفسنجانی از ابتدا افراطی و تندرو بوده است و اگر محسن هاشمی بگوید من از این مصادیق بی‌خبر و بی‌اطلاع بودم، قطعاً قابل‌پذیرش نیست و سناریو نامه منتشرشده محسن هاشمی، به دلیل شور شدن بیش‌ازحد آش خواهر بوده است، البته فائزه هاشمی همین مقدار ظاهرسازی را هم رعایت نکرده و پاسخ برادر را هم مانند پدر، می‌دهد و می‌گوید:

محسن در بین ما از همه محافظه‌کارتر است یا به قول خودش عاقل‌تر است. خیلی دلش می‌خواهد ما را کنترل کند. [۴]

مسئله دیگری که نیاز است محسن هاشمی توجه کند، خود مظلوم پنداری خانواده هاشمی است به‌گونه‌ای است که در این خانواده هر آنچه باب میل ایشان از پدر گرفته تا فرزندان و مادر نباشد، ظلم و بی‌عدالتی است و رفتارهای این خانواده معیار عدالت و درست است که مشرق در مطلب بعدی به این مسئله بیشتر خواهد پرداخت...


[۱] -mshrgh.ir/۱۱۶۶۴۵۶

[۲] -http://entekhab.ir/fa/news/۲۶۸۹۳۲

[۳] -http://mashreghnews.ir/fa/news/۵۷۳۹۸۴

[۴] -https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۷۲۹۸۱۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 127
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 97
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    48 6
    تو دهنی فائزه بر پدر و برادر
    • FR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      27 2
      پیشنهاد میکنم تندیس ایشان را ساخته و در میدان محسنی نصب کنید . نامش هم بشود میدان ، فائزه قره العین !
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      20 2
      دخت آثار دیانتش گم شد!!!
    • US ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      37 4
      عاقبت خوردن نون حرام
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      29 3
      اشتباه نکنید محسن هاشمی از خواهش انتقاد نکرد بلکه از او دفاع کرد گفت سالها با او و پسرش بد رفتاری شده
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      25 2
      نامه نگاریها و توصیه هاشون همه دهن کجی به ملت بزرگ ایران است!!!یاد حرکات پدرش که مهدی را راهی زندان میکرد و مظلوم نمایی میکرد و از او قهرمان ملی می ساخت!@
    • نادر IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      14 1
      خاندان مرحوم هاشمی ،دچار خودشیفتگی از نوع حادش شده و فکر می‌کنم خیال میکنند باید سلسله بعد پهلوی ،هاشمی میشد لذا شروع به ارسال سیگینالهایی برای آدامس بایدن کرده اند که باید برای ایران مثل ترامپ باشی خیانت از این بالاتر ،آشکار تر باید خوشان را جمع و جور کنند یا تکلیفشان را با ملت روشن کنند . مردم ستمدیده انقلاب کردن که شایستگان در راس امور باشند تا در تصمیمات خود امورات دنیوی و اخروی را مد نظر قرار دهند.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      4 0
      خیلی جالب بود سلسله هاشمی....شاید از فامیلهای شاه اردن هستند...اونا هم هاشمی هستند...
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      9 0
      فائزه مشکل روحی داره
  • محمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    13 0
    اگه نظام اینقدر ملاحظه اینها رو نکنه و واقعیات زندگی آنان در ابعاد اقتصادی ،سیاسی و امنیتی و.. برای مردم شفاف شود،به خود چنین اجازه ای نمی دهند که مظلوم نمایی کنند.هریک از این ابعاد که روشن شود کافی است تا از چشم مردم بیفتند که البته افتاده اند و الان هم به خاطر پول و ثروت بادآورده ونفوذی که در جریان های حزبی و نیز قدرت رسانه ای که در اختیار دارند هر روز خود را مطرح می کنند.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    80 5
    خانم فائزه و مهدی هاشمی قبل از اینکه برانداز یا اصلاح طلب باشن،احمق هستند.چون دست خانواده را علیرغم تمام تلاشهای بابا و محسن رو کردند.
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      34 3
      احسنت گل گفتی
  • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    50 7
    ایشون به حاج قاسم تاخته یعنی قوه قضاییه نمیخواد ورود کنه؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      41 1
      نمیدانم ولی فکر کنید یک فرد عادی این کار ها را میکرد!!چه ها که نمیشد!!
    • FR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      27 1
      هر چه زودتر سریال بابا زاده را کلید بزنید.
    • SE ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      25 1
      حسرت شاهزادگی دودمان این خانواده تشنه قدر را بباد میدهد همانطور که حسرت رئیس جمهوری مادام العمری بر دل پدرشان ماند
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      10 2
      نه اتفاقا ؛ اگه تو زندان بودن نمی تونستن اینجوری ذات و افکار خودشون و خانواده محترم شون رو به نمایش بذارن
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    45 1
    این خاصیت ویژه خوار بودن و اثرات رانت است . انتظار رفتار، گفتار و . . . شعورانه نباید داشت .
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    21 14
    همه از یک کرباسید
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      19 11
      شما هم از گونی هستید
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    54 4
    هر کس در فتنه 88 بوده باید از همه مسایل سیاسی و فکری و فرهنگی جامعه کنار گذاشته شود اینا ضربه های سنگینی به این مملکت زدن اینا از صدام بدتر هستن
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      2 0
      چرامثل کبک کله تونو می کنین زیر برف؟
  • ناشناس IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 3
    جای دیگر گفتیم .. فیلم در کردن
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    32 4
    .... کی باشه کسی که بخواد به سردار عزیزمون توهین کنه البته بعضی ها با مریم رجوی فرقی ندارن !!
  • محمد صالح IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    40 5
    مرحبا به فائزه! فائزه هاشمی در مصاحبه اخیرش چهره واقعی «اصلاحات» را به نمایش گذاشت، بدون بزک و گریم و رتوش. اصلاح‌طلبی یعنی همه آنچه فائزه گفت...! فائزه آن قدر شجاع بود که پچ‌پچه‌های اندرونی اصلاح‌طلبان را با صدای بلند فریاد بزند و مردم را با حقیقت اصلاح‌طلبی آشنا کند. بالاخره روزی باید ماهیت «سرطان اصلاحات» برای مردم افشا می‌شد و چه کسی بهتر و صریح‌تر از دختر خلف هاشمی برای شفاف کردن آنچه جبهه اصلاحات از آمریکا و اروپا برای مردم ایران خواسته بود: افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی! فائزه خیلی شریف‌تر از اصلاح‌طلبانی است که بارها برای کاخ سفید نامه نوشتند و بیشتر شدن و سخت‌تر شدن تحریم‌ها علیه مردم ایران را درخواست کردند. چون فائزه آرزوی افزایش تحریم‌ها را داشت اما اصلاح‌طلبان برای افزایش تحریم‌ها اقدام کردند. گناه فائزه این بود که بر خلاف اصلاح‌طلبان دروغ نگفت و نفاق پیشه نکرد اما جبهه اصلاحات از یک طرف برای جدی‌تر شدن تحریم‌ها با کاخ سفید رایزنی و لابی می.کرد و از طرف دیگر خود را نگران فشار تحریم‌ها بر مردم نشان می‌داد و برای رفع تحریم‌ها نابودی صنعت هسته‌ای و پذیرش FATF و کنوانسیون پالرمو و اجرای برجام موشکی و منطقه‌ای را تجویز می‌کرد! در جبهه اصلاحات فقط یک مرد پیدا می‌شود و او هم «فائزه هاشمی» است.
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      16 0
      آفرین
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      18 0
      فائزه هاشمی انچه که هستند رو نشون میده واقعیت اصلاح طلب ها همینه.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    19 3
    وقتش که این افراد برخوردر شود این خاندان از رئوفت.اسلامی سو استفاده‌ای کرده وهر چرندیاتی به هم می بافند
  • احمدی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    23 3
    تا سند کشور به نام این خانواده زده نشود اینان راضی نمی شوند شاید هم بعدا سواری طلب کنند
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      10 1
      دقیقا.به نظر من هم درد این خانواده این هست که میخوان مملکت دو دستی تقدیمشون بشه و خودشون رو مالک کشور میدونن.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      1 0
      سند توالت‌های عمومی سراسر کشور رابه نام اینها بزنیم.
    • سروش IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 0
      مگر نمیدونی عقیده دارن که ایران در میان زمین های پدریشون قرار گرفته.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    12 0
    همه بازی خوردند!!!!!!! گرمای سالگرد شهید سلیمانی موجب فراموشی سالگرد مرحوم شد!!!! این مصاحبه و بعد جواب محسن به فائزه و عذر خواهی و حواشی آن یک هدف داشت و آن : خانواده هاشمی خواستند بگویند ما زنده ایم و دیگر هیچ !!!!! !!!!!!!!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 0
    این اصلاحات چی همش از مردم و اکثریت می گفتند ولی اکثریت یکپارچه حضور بزرگ مردم را در تشیع پیکر حاج قاسم را ندیدند که در طول 42سال ا نقلاب بی سابقه بود و چرا شما فکر می کنید حزب و مرحوم هاشمی گفت درست است ا ولی احساس و نظر مردم اشتباه است
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    18 0
    عمر سیاسی خانواده هاشمی تمام شده و هرکدام به روشهای مختلف این مرگ را اعلام می کنند.
  • میثم IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 0
    به نظر می رسد اینها به آخر خط رسیدندو با این رفتارهای ضد امنیت ملی می خواهند دوباره خودشان را از مرگ تدریجی که دامنگیرشان شده برهانند. ایشان در حد و اندازه ای نیست که بخواهیم اینگونه به حرفهای بی سر و ته اش توجه کنیم.
  • مینا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    27 0
    فکر می کنم منظور فائزه گرا دادنه، پمپئو باور کرده و باز یکه تازی کرده و گفته شرایط باید برای ایران سخت شود. بیچاره ها اونا که آویزوون فائزه هستند.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    6 33
    بامنطق جواش وبدیداگه حرفی دارید
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      11 1
      بله اگه فائزه خانم راست میگه چرا پدرش 28 تا بادیگارد داشت؟ اگر حضور منظقه ای مدافعان حرم نبود الان داعش سرش می برید سر تو هم می برید به ناموست هم تجاوز می کرد اگه فائزه راست میگه بره دمشق ساندویچ بخوره بدون محافظ تو هم اگه راست میگی برو یه سر عراق و سوریه ببین چه جوری داعش شخم زده . درود و هزاران درود بر شهدای مدافع حرم که امنیت و ارامش رو برای ایران به ارمغان اوردن تا بنفش ها و فائزه ها بتونن راحت زر زر کنن.
    • US ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      12 10
      امثال شما ارزش جواب دادن ندارید در مقابل عظمت سردار حقیرید
    • SE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      14 0
      باباش در سلسله مراتب نظامی چکاره بوده که بگه نرو و در فرماندهی اخلال ایجادکند؟ اگر زنده بود برای دخالتش باید محاکمه میشد
  • NZ ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    16 2
    واقعا موجب تأسف است اين رويه اينها.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 77
    درود بر خانواده رفسنجانی
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      14 3
      از طرف ترامپ و اعضای هیأت دولتش
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    19 1
    فهم وشعورش به این اندازه است از کوزه همان تراود که در اوست
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 0
    اینا تا کشور رو دودستی تقدیم آمریکا نکنن خیالشون راحت نمیشه اصلا این زن کیه که در هر زمینه ای اظهار نظر میکنه حاج قاسم چیکار کرده!؟ واقعا نمی فهمی یا میفهمی و خودت رو به ...زدی. نکنه حسودیت شده در تشییع پدرتون کسی نبود و مراسم تشییع سردار سلیمانی حضور مردم میلیونی بود همین مراسم تشییع نشون میده کی کاری برای مملکت کرده و کی کاری نکرده
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    16 0
    هم حرفهای فایزه وهم نامه محسن یک سناریو وبازی وتبانی خانوادگی بود وایشان خبیث ترودریده تر از این انذارهاست
  • حسین IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 1
    این خانواده همه ی طرف حاج قاسم ی طرف اندازه ی دست حاج قاسم نمیشد
  • تک سوار DE ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 0
    چادر رو جوری می گیره که انگار یک ماسک گرفته جلو صورتش.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    نون اینا تو تحریمه چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ اقتصادی.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 0
    تحریم نباشیم اینها چه بگویند؟!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 0
    کاسبان تحریم هار شدند.
  • سعید PL ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    15 1
    فائزه هاشمی مریم رجوی شماره ۲
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      3 0
      دقیقا ،به همین فکر میکردم که فائزه رو میبینم یاد اشرف پهلوی و مریم رجوی می افتم
  • دلسوخته IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    یاد قره العین طاهره دختر وبرادرزاده علمای بنام قزوین میافتم که چه آشوبی دوره قاجار کرد با دفاع از بابیت وبهایی .ممنون از تحلیل هوشمندانه تان
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    15 0
    خانواده همیشه طلبکار که مدام دیدشان از بالا به پایین است
  • صادق IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    فائزه خانم سر دسته کسانی بود که سال ۸۸ اغتشاش کردند الانم ایران تحریم بشه این مردم هستند که بیچاره میشن نه تو فائزه هاشمی
  • هانی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    18 0
    نمی‌دونم چرا کارهای فایزه آدم رو یاد اشرف پهلوی میندازه
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    15 0
    روی آب بخندی شما که چهل سال ویژه خواری کردید آخرش از مردم حکومت هم طلبکار هستید عجب نمک به..... هستید
  • نیلوفر DE ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 25
    جمهوری اسلامی مدیون انقلابیونی مثل هاشمی رفسنجانی است ما یادمونه شاید بعضی ها اون موقع نبودند
    • US ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      17 1
      جمهوری اسلامی اگر پا برجاست بخاطر رشادت بزرگ مردانی چون سردار سلیمانی هست اینقدر هم اویزون ال هاشم نشید
  • حسين DE ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    16 0
    با اظهارات به غايت توهين آميز و احمقانه فائزه و نامه احمقانه داداش محسن ميتوان به عمق خيانتهاى خانواده رفسن.......جانى پى برد.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    لقمه این بلاها را سر آدم می اورد اون از مهدیشون اینم از فائزه! نباید فکر کنن تافته ی جدا بافته هستن. این هم باید جوابگوی حرف هایش باشه
  • DE ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 0
    این حانواده وبعضیها خودشونو ارباب ودیگرانو رعیت خود میدوننو لذا حکومت برمردمو حق انحصاری خود میدونن. که چرا مردم بغیر ما رای دادندو .....
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    12 0
    خانواده هاشمی همگی نوکران استکبار هستند. این خانواده بخاطر پول وثروت وقدرت هر وطنی و هر ایرانی را راحت می فروشد.البته برخی ظاهرسازی می کنند. اما برخی مانند مهدی و فائزه علنی نوکری می کند. اولین مسئلی که باید اموالش مصادره شود. هیمن خانواده است
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    8 0
    ثمره کاشت بزری به نام تضمین امضای کری چیزی جز دعا به جان ترامپ نخواهد بود
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    اهای مسیح مهاجری فاضل میبدی حسن خمینی و انصاریهاواصلاح طلبان وطن فروش و...که برای هر حرف کوچکی از دیگران در مورد هاشمی وخاندانش چند صفحه سیاه می کنیدو خود را می درید به عنوان تحلیل وتجلیل چرا در مورد توهینهای مداوم به دین ونظام وشهید سلیمانی ولجن پراکنیهای دشمن شاد کن دختر هاشمی کر وکور لال شدید.می دانید اگر حاج قاسم به حرف ان مرحوم گوش می کرد اکنون نه تنها فائزه بلکه دختران وزنان شماها هم در حرمسراهای داعش بودند.
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      3 0
      دمت گرم
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    14 0
    اینها آقازاده باجگیرند.
  • ایرانی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    14 0
    عموما اصلاح طلب ها همین نظر رو دارن اما روشون نمیشه بگن اما این خانوم جسارت گفتن حرف دل اصلاحات رو داره
  • DE ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 0
    الحق که فرزند خلفیست که دست چدنی را نشان داد وکاملا مخملو کنار زد وخانواده وهمینطور مدعیان اصلاحو اشکارو واضح معرفی نمود .حالا مردم خود قضاوت کنن که کاسبان تحریم وفشارو هراسو جنگ کیا هستند
  • رضایی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    من هم ترامپ را به نوعی قبول دارم که ایشان ،چهره زشت و بدون رتوش امریکارا به جهان نشان داد ایضا خانم فائزه هم چهره خائنین به دین و مملکت را یک جا به معرض تماشاگذاشتند خانواده ای که با پول بیت المال درا نگلیس تحصیل کردند تا خدمت کنند و اوازه پدر را جاودانه کنند اما شدند حامی ترامپ و خائن به دین و وطن بد تر از فرقه رجوی و رسوای دو عالم
  • FR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    19 0
    ما از دست خاندان هاشمی راحت نمیشیم متاسفانه قیافه همشون هم شبیه به هم هست .
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      6 1
      خخخخخخخخخخخخخخخ. قیافه رو خوب اومدی.
  • مرصاد IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    15 0
    این خانواده ؛ دچار توهم خودمحورپنداری هستند !!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    ایشان ساندویچ می خواد
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    14 0
    لطفا به فائزه هاشمی واکسن فایزر مخصوص بزنین!
  • GB ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 0
    اگر یک شهروند عادی گفته بود الان زندان بود
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 0
    لبخند ژوکوند ترسناک و مثلا ملیح ! اَه اَه
  • وحید IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 0
    خاندان هاشمی در تمام مناطق آزاد و شرکتهای صوری وتخصیص ارز بقیمت مفت وصاذرات واردات غیر قانونی دست دارد،کارگزاران حزب نیست فرقه است ، همانها بیشعورهای بظاهر اصلاحطلب را فریب داده به تقابل با نظام سوق دادند، فتنه های ۷۸ و۸۸و... زیر سر فرقه رفسنجانی بود وهست.
  • US ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 3
    گاهی دلم به حالش میسوزه حالش اصلا خوب نیست و متوجه نیست داره چیکار میکنه حتی برادرشم که بهش آلارم میده متوجه نیست نباید این حرف رو بزنه میگه کنترلم میکنه کلا خانم ها احساساتی که میشن هر چی به ذهنشون رسید میگن و مثل آقایون تو دار و مرموز نیستند و این خانم هم مستثنی نیست همیشه اختلاف خانم ها با آقایان هم سر همینه اقایون پرحرفی و احساسی نظر دادن خانم ها رو تحمل ندارن و خانم ها کنترل چی بودن آقایان را تحمل ندارن نمونه همین بحث و مشابه کلا بر عکس همند توی همه چیز!
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 0
    زمان . مانند زمان حکومت حضرت علی . تکلیف دوستان سابق و امروز همنوا با کلام دشمن ( حداقل) بهتر است با دلائل روشن و متقن . برای مردم و آینده انقلاب روشن و تببین شود . هر چه بمصلحت به زیر فرش رُفته شود . توهم ترس داشتن . طرف ها را بر میدارد . هستند اشخاصی که در جریان بسیاری از روند مسائل هستند . خوب هست استفاده شود . این مسئولیت دینی و شرعی هست و بسیار حساس . دنیائی و آخرتی هست . اگر مومن باشیم . احساسی که نمیخواهیم عمل شود . وظیفه شرعی و ملی هست
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    15 0
    خانووم نمی‌فهمه که سردار سلیمانی عاشق مبارزه در راه حق و میاد و مقاومت برای رضای الهی بود. چنین شخصیت بزرگی برای حفاظت از دین خدا نمیاد از رفسنجانی اجازه بگیره. تو گفتی ما هم باور کردیم
  • بهرام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    13 0
    این فائزه بی مصرف ترین زن دنیاست. نه بخار داره، نه رگ غیرتی در وجودشه، این بی مصرف بدرد هیچ کاری نمیخوره
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    7 1
    گیرم پدر تو بود عاقل از عقل پدر تورا چه حاصل؟!
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 7
    هاشمی امیرکبیردوم ایران بودپس از۸سال دفاع مقدس باخزانه خالی کشورراباقدرت جلوبرد
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      1 0
      بی شعور فائزه
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      5 0
      بله با جت اسکی سواری در زمان بمبارانها از ترس جونش در سد لتیان به عیاشی و خوشگذرانی می پرداخت .
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    7 0
    سردار خودش خط مقدم جهبه بود
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 0
    فائزه بخاطر بلوکه نشدن پولهاشون در آمریکا و اروپا خودش را به خدمت صهیونیزم در آورده است شما هم چند ميليارد دلار تو خارج داشتید اونهم در معرض خطر بيشتر از فائزه به اسلام و انقلاب حمله می کردید
  • رضا IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    حرفهای مورد نیاز کشورهای غربی رو می زنه
  • شهریار IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    8 0
    با سلام حنای اینگونه افراد دیگر پیش مردم رنگی ندارد. این دست و پا زدنها فقط و فقط برای مطرح کردن خود به هر نحوی در رسانه‌ها برا ی ارضای خودبزرگ‌ پنداری است؛ حال آنکه این غربگداهای وابسته خیلی وقت پیش برای مردم مرده اند.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 0
    سالیان سال آقای رییس‌جمهور روحانی می‌فرمایند کاسبان تحریم منی شهروند بی سواد نمی فهمیدم منظور آقای رئیس جمهور به کدام افراد هست ولی از دیروز فهمیدم امثال خانم فایزه و اصلاح‌طلبان کاسبان تحریم هستن!؟
  • م.ک IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 1
    فایزه جان وقت داری بیابریم امریکاالان ترامپ بکمک احتیاج داره
  • فدائی حیدری IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 0
    نکندتمام ثروت باداورده این خانم راهم دولت غصب کرده که گمان نمیکنم اگریک بیچاره الونک نشین بودباورم میشد خانن دخت وپسرش درامریکا بهترین زندگی دارند خودش هم بخاطردخترهاشمی بودن دلش میخواهد ترامپ درقدرت بماند تامردم ایران زیرتحریم جان بدهند تاجائی که خبردارم به رهبری هم ایرادبگیرند
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 0
    اینقدر آدم بی عقل همهشون مثل ترامپ چه میماند از انقلاب بابا شهید سلیمانی قلب همه مردم بخصوص سیستانی وبلوچستانیا خاطرم در راه رهبری جان دهم
  • صادقی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    12 0
    یعنی خداروقسم میدم ب ابروی حضرت زهرا عمر سیدعلی رو طولانی کنه تا مثل همیشه بزنه تو دهنتون چون شماها و مخصوصا خانواده رفسنجانی خدا میداند چه بلاهای دیگری قرار بود سر ایران بیاورد...خدا ازتون نگذره بحق علی؛از سفره ایران گردن کلفت کردیدو آدم شدید ولی شدید دشمن خونی ایرانو ایرانی...خانم هاعظه؟بنظر شخص بنده نه تنها تو بلکه کل خانوادت خیلی ناچیزید در مقابل سردار دلها پس لطفا سکووووووووت یا ب عبارتی خفهههه
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    13 0
    دعوای زرگری برای فریب افکار عمومی
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    7 0
    سناریوئی هماهنگ برای اوهام ریاست جمهوری از سوی خانواده فرمانفرمائیان !!
  • اردوان رجائی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    6 4
    بیجا کرده خود خته با اون سیمای زشت اش که نظر میده مگه اون چه کاری که راجع به ملت کرده اظهار نظر میکنه
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 0
    رئیس جمهور نظامی و غیر نظامی
  • فرشاد IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 0
    اگر به این افریته رو بدهی از مریم بدتر است ننگ بر ایشان
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    محسن خان نگران خواهر نیست! نگران تتمه وجه ای که با محافظه کاری حفظ کرده هست که امثال خواهر به آن چوب حراج زده اند!
  • علی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    8 0
    این پیر زن در عالم سیاست عددی به حساب نمیاد ... گنده نکنیدش
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      0 7
      تازه اول جوونی اش هست پیر خودتی
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      0 4
      تازه اول جوونی اش هست پیر خودتی
  • منیر IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    فائزه با اون حرف زدنش میخواد رای مردمو به سمت خودش تو انتخابات بگیره مردم گولشو نخوردید اینا همش نقشست
  • کیایی IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 0
    خاک بر سر هر کی دشمن سردار سلیمانی هست
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 4
    دلاری ک ۸ سال در زمان آقای هاشمی ۸۰۰تومن بود و ثابت ماند الان چند شده؟؟؟کجایی آقای هاشمی ببینی مملکت ب کجا رفته
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    این روشهای نخ نما س
  • DE ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    11 0
    دندوناتو موششش بخوره
  • محسن IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 0
    دارن نقش پلیس بد و پلیس خوب را بازی می کنند محسن از بی آبرویی فائزه برای خودش آبرو جمع می کنه تا خودش منجی مردم نشون بده
  • شیخی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    4 0
    به ایشان که عاشق انگلیس و آمریکاست یک دوز واکسن کرونای انگلیسی و آمریکایی بزنید تا به آنها وفادر بماند .
  • ایرانی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    6 0
    ظاهر رفتار فائزه باطن فکر و عمل اصلاح طلب هاست.
  • رضا علیوند CA ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    5 0
    با سلام : یگ مثل قدیمی است که می گوید میمون هرچه زشت تر اداش بیشتر مشگل فاءزه هاشمی و امثال او چون در کانون توجه قرار نمیگیرند به زر زدن میافتنند.
  • رضا IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    10 0
    زندگی اشرفی که از ج.ا.ا نصیب تان شده حرام و حرام باشد.
  • الم IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    مردم بادیسم و زر گو و فرصت طلب مشکلی پیش نمیاید بیشتر بگویید کسی تعقیب نمیکند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    3 0
    خ هاشمی ، پدر شما خیلی آینده نگر و با درایت بودند ، اگر سردار به حرف مرحوم پدر گوش داده بودند تعادل کره خاکی شاید بهتر بود . چون من الان باید تصویر و خبر پیروزیها و افتخارات شهید سردار سلیمانی عزیز رو می‌خواندم نه مزخرفات شما . پدر شما هر چه بر عمر انقلاب افزوده شد بینایی ایشان کمتر و کمتر شد تا جایی نزدیک و دور را نمیدیدند، ولی بر عکس سردار هر چه از انقلاب گذشت نور دیده شأن بیشتر شد تا خیلی جلوتر را دیدند ، فراتر از عمر با برکت شأن . ایشان دیدند که اگر به حرف بعضی گوش دهند ، حرامی ها ناموس ایرانی را مثل زنان اسیر شده سوریه و عراق به بردگی و دست به دست میچرخاندند . ترامپ قاتل است و شما قاتل را می‌ستائید پس شما با آن حرامی موسوی که اعدام شد به علت جاسوسی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا چه فرقی دارید ؟
  • حمید IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    4 0
    حالا اسمش رو میارید بسه دیگه، عکس قیافه نحسش رو نذارید که! حالمون رو بهم میزنید بابا اه
  • مریم IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    4 0
    این بیچاره زورش گرفته از احترامی که مردم برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قائل شدند و بیچاره پدرش که چه صالحات الباقیاتی از خودش بجا گذاشت
  • شهدا IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    دقیقا فیلم است کل دولت در دست محسن رفسنجانی است چرا باید خود را خراب کند وقتی فقط........جمع میکند
    • IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      4 0
      فائزه مرده شور قیافتو ببره انگار گوش کوب خورده تو صورتش چه نظر هم میده برا ملت ایران برو گم شو .
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 0
    خیانت و دروغ وفریب خائنان را به هروضعیتی که منافعشان را تامین کند میرساند.
  • قشقایی IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    درود بر فائزه
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      مرگ بر فائزه و تو
  • امید خدائی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    زنده باد خواهر فائزه هاشمی رفسنجانی ریاست محترم جمهوری اسلامی جهان مقر سازمان ملل نیویورک انشا الاه
  • امید خدائی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    برای اینکه میخواهند قدرت جهان را به بگیرند دوم اگر یک بار دیگر به خانواده وی توهین کردید با مردم جهان طرف هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس