اینستکس نمایه

خبرگزاری ایسنا از قول سفیر ایران در لندن نوشت منتقدان درباره سازوکار اینستکس مغلطه می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

ایسنا از قول بعیدی‌نژاد می‌نویسد: مخالفان مرتباً کلمه «غذا» را برای تداعی ساز و کار نفت در برابر غذای عراق تکرار می‌کنند ولی این دو اصلاً شباهتی به هم ندارند. همچنین سه کشور اروپایی علاوه بر تقسیم میزبانی، مدیریت و ریاست هیأت مدیره بین خود، با حضور سه مقام ارشد سیاسی خود در هیأت مدیره قدرت آن را تضمین کرده‌اند. نماینده انگلیس دبیرکل دائمی وزارت خارجه است. معادل دانستن این نهاد به یک شرکت حسابداری یک مغلطه و فقط از سرِ عصبانیت شدید است.
خبرگزاری ایسنا در عین حال از قول یک اقتصاددان تصریح کرد: اینستکس، فقط سازوکار مالی برای غذا و داروست!»

بیشتر بخوانید:

ضوابط «اینستکس» خلاف برجام است

اعتراف کشور میزبان INSTEX به ناکارآمدی این سازوکار


وحید شقاقی شهری گفت: همانطور که قبلاً هم پیش‌بینی می‌شد این کانال ویژه مالی به صورت حداقلی تصویب شده است و در آن تنها به دارو و مواد غذایی اشاره شده است در حالی که درباره صادرات مواد اولیه، قطعات و تجهیزات تولید و صنعتی که اهمیت بسیار بیشتری دارند صحبتی نشده است.


این اقتصاددان اصطلاح «گام به گام» که در متن بیانیه آمده است را عبارتی مرتبط با FATF توصیف کرد و گفت که هدف این است که اتحادیه اروپا صادرات بیشتر را منوط به تصویب FATF کند و همچنین ایران همچنان ملزم به رعایت مفاد برجام بماند.


شقاقی شهری همچنین به عدم حضور شرکت‌های بزرگ در این سازوکار جدید اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت که اروپایی‌ها نتوانسته‌اند رضایت شرکت‌های بزرگ را برای مبادله با ایران بگیرند و به همین خاطر بر شرکت‌های کوچک و متوسط برای واردات غذا و دارو تکیه کرده‌اند.


خبرگزاری دولتی ایسنا در ادامه کانال اروپایی را بستری امن برای تحریم‌های آمریکا معرفی کرد.


یادآور می‌شود بعیدی‌نژاد قبل از انتصاب به سفارت ایران در لندن، عضو هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای بود. شهریور سال گذشته آقای ظریف تصریح کرد بعد از ۲۰ ماه هنوز نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در لندن افتتاح کنیم؛ اما گویا این سخنان به گوش جناب سفیر در لندن نرسیده و از موضوع بی‌اطلاع است که به بزک کانال آب رفته اینستکس می‌پردازد. انگلیسی‌ها حتی از صدور ویزا برای یک بیمار که نیازمند جراحی مجدد در لندن است، خودداری کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    3 0
    عاقبت استفاده از نفرات سوسول در وزارت خارجه = بعیدی نژاد .
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    3 0
    اقای سفیرپاسورخوبیه البته به حریف ودرزدن گل به خودی استاده!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    3 0
    "با حضور سه مقام ارشد سیاسی خود در هیأت مدیره قدرت آن را تضمین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!کرده‌اند" خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ مشخص شد اینها عاقل نیستند چرا که عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود امضای وزیر خارجه امریکا تضمین نشد حالا مقام ارشد اروپا که نوکر امریکاست میخواد تضمین بشه.واللا این اصلاح طلبان یا جاهلند یا خائن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس