اخبارویژه

مشاور رئیس‌دولت اصلاحات می‌گوید برای جدا کردن حساب اصلاح‌طلبان از دولت دیر شده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

کیهان

تشت بر زمین افتاده برجام در لندن و بزک‌کاری دوباره جناب سفیر


خبرگزاری ایسنا از قول سفیر ایران در لندن نوشت منتقدان درباره سازوکار اینستکس مغلطه می‌کنند.


ایسنا از قول بعیدی‌نژاد می‌نویسد: مخالفان مرتباً کلمه «غذا» را برای تداعی ساز و کار نفت در برابر غذای عراق تکرار می‌کنند ولی این دو اصلاً شباهتی به هم ندارند. همچنین سه کشور اروپایی علاوه بر تقسیم میزبانی، مدیریت و ریاست هیأت مدیره بین خود، با حضور سهمقام ارشد سیاسی خود در هیأت مدیره قدرت آن را تضمین کرده‌اند. نماینده انگلیس دبیرکل دائمی وزارت خارجه است. معادل دانستن این نهاد به یک شرکت حسابداری یک مغلطه و فقط از سرِ عصبانیت شدید است.


خبرگزاری ایسنا در عین حال از قول یک اقتصاددان تصریح کرد: اینستکس، فقط سازوکار مالی برای غذا و داروست!»


وحید شقاقی شهری گفت: همانطور که قبلاً هم پیش‌بینی می‌شد این کانال ویژه مالی به صورت حداقلی تصویب شده است و در آن تنها به دارو و مواد غذایی اشاره شده است در حالی که درباره صادرات مواد اولیه، قطعات و تجهیزات تولید و صنعتی که اهمیت بسیار بیشتری دارند صحبتی نشده است.


این اقتصاددان اصطلاح «گام به گام» که در متن بیانیه آمده است را عبارتی مرتبط با FATF توصیف کرد و گفت که هدف این است که اتحادیه اروپا صادرات بیشتر را منوط به تصویب FATF کند و همچنین ایران همچنان ملزم به رعایت مفاد برجام بماند.


شقاقی شهری همچنین به عدم حضور شرکت‌های بزرگ در این سازوکار جدید اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت که اروپایی‌ها نتوانسته‌اند رضایت شرکت‌های بزرگ را برای مبادله با ایران بگیرند و به همین خاطر بر شرکت‌های کوچک و متوسط برای واردات غذا و دارو تکیه کرده‌اند.


خبرگزاری دولتی ایسنا در ادامه کانال اروپایی را بستری امن برای تحریم‌های آمریکا معرفی کرد.


یادآور می‌شود بعیدی‌نژاد قبل از انتصاب به سفارت ایران در لندن، عضو هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای بود. شهریور سال گذشته آقای ظریف تصریح کرد بعد از ۲۰ ماه هنوز نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در لندن افتتاح کنیم؛ اما گویا این سخنان به گوش جناب سفیر در لندن نرسیده و از موضوع بی‌اطلاع است که به بزک کانال آب رفته اینستکس می‌پردازد. انگلیسی‌ها حتی از صدور ویزا برای یک بیمار که نیازمند جراحی مجدد در لندن است، خودداری کرده‌اند.

اجرای تمام برنامه اقدام FATF شرط اروپا برای اجرای INSTEX !


برخی محافل سیاسی و رسانه ای ادعا می‌کنند اجرای مطالبات FATF، جزو الزامات کانال موسوم به اینستکس نیست اما واقعیتخلاف این ادعاست.


در بیانیه رسمی وزیران خارجه آلمان و فرانسه و انگلیس در روز اعلام ثبت اینستکس تصریح شده است: «سه کشور در گام اول، از معاملات تجاری مشروع، با تمرکز بر اساسی‌ترین بخش‌ها برای مردم ایران همچون تولیدات دارویی، کالاهای پزشکی و تولیدات کشاورزی - غذایی حمایت خواهد کرد. هدف INSTEX در بلندمدت (!؟) گشایش به روی همه کشورهای ثالث خواستار تجارت با ایران است و سه کشور به مطالعه امکان‌های رسیدن به آن را ادامه خواهند داد. اجرای عملیاتی INSTEX رویکردی تدریجی خواهد داشت.»


این بیانیه سپس می گوید «اینستکس براساس شدیدترین استانداردهای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (AML/CFT) و با رعایت تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد کار خواهد کرد. از این لحاظ، سه کشور انتظار دارند ایران سریعاً همه عناصر برنامه اقدام FATF خود را اجرا کند».


چنان که مشاهده می‌شود، سه کشور شرط اجرای بسته پر از خالی خود را اجرای همه اکشن‌پلی FATF (از جمله کنوانسیون سی‌اف‌تی و پالرمو) قرار داده‌اند و این در حالی است که قبول اینستکس از سوی وزارت خارجه ما، به منزله پذیرش ابطال برجام (تعهدات غرب در حد لغو تحریم های مالی و بانکی و نفتی) با وجود تداوم اجرای تعهدات خود است.


یادآور می شود اروپا اردیبهشت ماه پس از خروج ترامپ از برجام، از ایران خواست در برجام بماند و وعده کرد تا خرداد، برنامه خود برای ادامه تعهدات برجامی خویش را ارائه دهد اما این وعده چندین بار به تعویق افتاد و سپس برای ۱۳ آبان که تحریم های جدید نفتی آمریکا اعمال می‌شد، قول دادند که برنامه ارائه دهند.

اما در این مقطع گفته شد ارائه بسته پیشنهادی در قالب SPV تا شروع سال میلادی طول می‌کشد. آنها اکنون با یک ماه تاخیر، از نسخه اس‌پی‌وی (مبادله نفت در برابر کالا) هم عقب‌نشینی کرده و نسخه مبادله غذا و دارو در ازای دریافت و انباشت پول نفت فروخته شده ایران به سایر کشور ها را پیشنهاد می کنند؛ البته فعلاً در حد ثبت کانال مبادله و مشروط به اجرای همه مطالبات FATF از ایران؛ یعنی کلاهبرداری چند لایه!

چه کسی خنجر زد؟ فرافکنی نکنید آقای ظریف!


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه این روزها به شدت متناقض حرف می‌زند. او از یک طرف گفت توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد و از طرف دیگر منتقدان دلسوز را متهم کرد که در بحبوحه مذاکرات، از پشت خنجر زدند!


ظریف در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های میان‌برد (INF)، گفت خروج آمریکا از توافقنامه‌ها و پیمان‌های متعدد نشان می‌دهد که امضای توافق با آمریکا کاری بیهوده است.


ظریف افزود: «پیام این کار هر توافقی با دولت ایالات متحده، حتی به اندازه جوهر] مورد استفاده برای نوشتن آن توافق [هم ارزش ندارد. حتی پیمان‌هایی که به تصویب کنگره رسیده‌اند.»


ظریف همچنین در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات اذعان کرد: آمریکا و غرب در اجرای تعهدات اقتصادی خود کاملاً نشان دادند طرف‌های مناسبی برای تعامل نیستند. آمریکا نشان داد بدعهد است و اروپایی‌ها هم نشان دادند واقعاً در برابر آمریکا این جرات را ندارند که درست بایستند. وی افزود: آنکه باخت استراتژیک داشته اروپاست، چون نتوانست نشان دهد در نظام بین‌الملل موقعیتی دارد و این موضوع بسیار حیاتی است.


وی در عین حال ضمن اتهام‌پراکنی چندباره علیه منتقدان در عین حال تصریح می‌کند: در دوران مذاکره نگرانی ما بیشتر از بابت خنجرهایی بود که از پشت می‌خوردیم تا خود مذاکره. هیچ‌وقت از دست طرف مقابل به ستوه نیامدیم. اما در طول مذاکره و بعد از آن در برابر فشارهای داخل واقعاً به ستوه آمدیم.

معتقدیم اگر اینها نبود، برجام می‌توانست در همان دو سال اول اجرا، علی‌رغم همه بدعهدی‌های آمریکا و همه کاستی‌ها و ضعف اروپا و دیگر کشورها، شرایطی را ایجاد کند که خروج از برجام برای آقای ترامپ بسیار بسیار پرهزینه‌تر باشد.

می‌توانستیم در دو سال بعد از برجام، کشور را بسیار غیرقابل تحریم‌تر از شرایطی کنیم که اکنون هستیم. راه داشت. البته راهش نگاه به غرب نبود، راه آن یک نگاه جامع به دنیا بود و نیاز اولیه‌اش این بود که اعلام نکنیم کدام آدم عاقلی می‌آید در این سرزمین سرمایه‌گذاری کند؟


وی می‌گوید: اعتقاد دارم روزنامه باید واقعیات را بگوید و نگاه ملی داشته باشد. تیتر روزنامه‌ها را نگاه کنید: «پرواز هواپیماهای کاغذی بر فراز آسمان انتخابات» یعنی خواست‌های ملی ما را در حد یک دعوای انتخاباتی به حضیض کشاندند. ببینید در این مدت چقدر هیئت به ایران آمد.

برخی می‌گویند همه اینها نمایش است. بله، ممکن است کار دولتی‌ها نمایش باشد، ولی بازرگان و تاجر هیچ زمانی برای نمایش وارد کشوری نمی‌شوند. کدام تاجری را دیدید بدون اینکه امیدی به تجارت داشته باشد فقط برای نمایش تجاری به کشوری قدم بگذارد؟ ما را در برابر خارجی‌ها طوری معرفی کردند که انگار برای اهداف کوتاه انتخاباتی وارد این مذاکره می‌شویم. به جای آنکه ما را در سطح بالا در مقابل طرف خارجی قرار دهند که از موضع ملی این کار را انجام می‌دهیم، ما را فرو کاستند به کسی که نیازمند است برای دعوای انتخاباتی، من وزیر خارجه از چه زمانی سیاسی و جناحی بودم که اکنون بخواهم باشم؟


درباره این اظهارات متناقض شایان ذکر است: اگر آقای ظریف امروز به این واقعیت رسیده که توافق - با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ ارزش ندارد، منتقدان همان پنج سال پیش هشدارهای روشن دادند اما متهم شدند که مزدور و بی‌سواد و بی‌شناسنامه و کاسب تحریم و بزدل و جیب‌بر و عصر حجری و افراطی و فاسد و عقب مانده و… هستند. با این وجود، مدیران ارشد وزارت خارجه رسماً مدعی بودند که امضای وزیرخارجه آمریکا تضمین است و نمی‌خواستند ببینند دولت اوباما با امضا و اجرای قانون محدودیت ویزایی، رسماً برجام را زیرپا می‌گذارد و شرکت‌های خارجی را برخلاف نص برجام، از تجارت با ایران می‌ترساند...


براستی مذاکرات و هشدارهای منتقدان، حمایت مشفقانه بود یا خنجر از پشت؟ خنجر از پشت، اظهاراتی از این قبیل بود که آمریکا می‌تواند ظرف پنج دقیقه تمام توان نظامی ایران را نابود کند! کسانی یک بحث مهم ملی را تبدیل به ابزار انتخابات کردند که به شورای روابط خارجی آمریکا رفتند، در کنار هاله اسفندیاری از متهمان براندازی نشستند و به آمریکایی‌ها گفتند دو انتخابات مهم در پیش است، اگر برای توافق همراهی نکنید، مردم مجدداً طور دیگری انتخاب می‌کنند، مانند سال ۲۰۰۵ که مرا هم بازنشسته کرد (!)


منتقدان می‌گفتند چون آمریکا سابقه خباثت و بدعهدی دارد، به توافق ناهمزمان (نقد-نسیه) و نامتوازن و برگشت‌ناپذیر و فاقد ضمانت اجرایی و فاقد مکانیسم شکایت تن ندهید و مرحله به مرحله، تعلیق هسته‌ای را به انجام برسانید. می‌گفتند هیجان‌زده و دستپاچه نباشید و مرتکب حسن‌ظن به شیطان بزرگ نشوید. می‌گفتند به وعده جبران امثال جان کری اعتماد نکنید.

آیا این هشدارها و نصایح دلسوزانه، تشکر داشتند یا هجو و هتاکی و ترور شخصیت؟! می‌گفتند وعده‌های خلاف واقع درباره برجام ندهید که زیر بار آن بمانید و مجبور باشید از موضع پایین و بدهکار، با گرگ‌های آمریکایی و اروپایی مذاکره کنید. می‌گفتند قیافه فروشنده بدهکار و تشنه معامله به هر قیمت به خودتان بگیرید.


آقای ظریف در حالی که برجام را تمام و کمال و بدون نقد کردن وعده‌های غرب به اجرا گذاشته‌اند، منتقدان را عامل خروج کم‌هزینه ترامپ از برجام می‌داند و حال آنکه، خود وی و آقای روحانی با گفتن اینکه حتی با خروج آمریکا در برجام می‌مانیم، ترامپ را به خروج بی‌هزینه مطمئن و دلگرم کرد.


و بالاخره اینکه وزارت خارجه ما با کوتاهی و سهل‌اندیشی، سازوکار آمریکا درباره تایید هر ۳ ماه یکبار پایبندی ایران به توافق و تمدید هرچند ماه یکبار تعلیق تحریم‌ها (موسوم به قانون این را) را پذیرفت؛ مکانیسمی که عملاً نمی‌گذاشت سرمایه‌گذار خارجی، سرمایه‌گذاری جدی در ایران انجام دهد اما اکنون با بی‌شرمی، منتقدان را عامل فرار سرمایه‌گذاران می‌خواند!!

مشاور خاتمی: دیر شده نمی‌توانیم حساب خود را از دولت جدا کنیم


مشاور رئیس‌دولت اصلاحات می‌گوید برای جدا کردن حساب اصلاح‌طلبان از دولت دیر شده است.


محمدرضا تاجیک به روزنامه فرهیختگان گفت: متاسفانه برخی دوستان ما به‌طور فزاینده‌ای زلف لطیف جریان اصلاح‌طلبی را به زلف زمخت به‌اصطلاح ماکروفیزیک قدرت و ماکروپالوتیک گره زده‌اند. بنابراین این اتفاق افتاد که اصلاح‌طلبی تا زمانی حیات و بالندگی دارد و شکوفاست که درون ماکروفیزیک قدرت و Macro Politic جایی داشته باشد و بر سر سفره قدرت جای رفیعی برای او درنظر گرفته باشند.

هرچه این جایگاه وسیع‌تر باشد، یعنی حیاتش هم بیشتر است و هرچه این فضایی که در قدرت برایش ایجاد می‌کنند بیشتر باشد، طبیعتاً اصلاح‌طلبی هم زنده‌تر، بالنده‌تر و شکوفاتر است. به نظر من این یک تحلیل غلط بود.


وقتی از این منظر تحلیل می‌شود باید به هر حشیشی توسل جست تا ما این حیات و حضور را در ساحت ماکروفیزیک قدرت داشته باشیم. حالا اگر می‌توانیم دخیل را به خود ببندیم و با پای خود وارد این عرصه بشویم، با پای خود وارد می‌شویم، در غیراین صورت با پای دیگری وارد می‌شویم.

باز در عرصه سیاست‌اشکالی ندارد اما اگر با پای فرد دیگری آمدی و وارد این فضا شدی، متوجه باش این پا ممکن است در مسیر خودش گام بگذارد و از آن مسیری که تو فکر می‌کنی، فراتر برود و آن چیزی را که تو بر این پا سوار کردی، با خود بکشاند. همچنین هزینه‌هایی متوجه آن بدنی که بر این پا نهادی و آن ذهنی هم که بر این پا نهادی، می‌شود و نمی‌توان از این مسئله مصون بود.


وی می‌افزاید: اینجاست که بعضی ائتلاف را تبدیل به اتحاد کردند. یعنی ائتلاف می‌تواند در هر شرایط سیاسی صورت بگیرد که ما در یک شرایطی با یک قواعدی با شما وارد یک نوع ائتلافی می‌شویم اما بالاخره نزدیکی ما با شما یک نزدیکی انتقادی است، ما با حفظ فاصله‌مان جاهایی که لازم باشد، به شما نزدیک می‌شویم، ما تمام حیثیت‌ و سرمایه اجتماعی‌ و انسانی‌ خود را در سبد شما نمی‌گذاریم.

ما همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد شما نمی‌گذاریم. به تعبیر دوستان، ما چک سفید بدون امضا نمی‌دهیم که بعضی دوستان این کار را کردند و تمامیت جریان اصلاح‌طلبی و حیثیتش را در یک فضایی قرار دادند. حالا متوجه شدند آن راه که این دوست می‌رود، هرچه باشد به گلستان ختم نمی‌شود و کج‌راهه می‌رود.

حالا می‌خواهند فضا و فاصله انتقادی را جدا کنند. به نظرم یک مقدار دیر شده و در افکار عمومی جامعه آن چیزی که این دولت می‌کند، خیلی با جریان اصلاح‌طلبی تفکیک نمی‌شود، لذا هزینه‌هایش بار این جریان هم می‌شود و این کاری است که این دوستان ما انجام دادند.

ایران

افشای اسناد جدید درباره نقش امریکا در حمایت از صدام در جنگ تحمیلی

خبر اول اینکه، شبکه بی‌بی‌سی با انتشار اسنادی که آن را محرمانه و متعلق به وزارتخانه‌های خارجه و دفاع این کشور عنوان کرده، به بازگویی گوشه‌ای از مذاکرات محرمانه دولت‌های وقت بریتانیا و امریکا درباره جنگ ایران و عراق پرداخته و مدعی شده است که این دو کشور همواره درباره مسائل مربوط به ایران با هم اختلاف داشته‌اند. به گزارش ایسنا، بر اساس این اسناد امریکا بویژه در دو سال پایانی جنگ به نشانه‌هایی دست یافته بود که تأکید می‌کرد ایران در حال پیروز شدن در جنگ با عراق است و آنها با شیوه‌های مختلف از جمله استفاده از نیروی نظامی، برنامه‌ریزی کرده بودند که مانع از پیروزی ایران در جنگ با عراق شوند.


این اسناد مدعی است که وزارت دفاع انگلیس «به شکل واضح» درخواست امریکایی‌ها برای پیوستن به این جهت‌گیری را رد کرده و «با وجود اصرار امریکایی‌ها مشارکت در تضعیف ایران را نپذیرفته است.» در سندی مربوط به وزارت دفاع انگلیس آمده است: دیدار با نمایندگان امریکا بسیار مفید بود. این دیدار به اهداف ما که همان پشتیبانی از سیاست‌های امریکا در منطقه خلیج فارس است کمک کرد اما نگرانی ما نیز به طرف امریکایی رسانده شد که هرگونه اقدام نظامی شتابزده یا استفاده بیش از حد از نیروی نظامی، خطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

این گزارش به نقل از جی اچ بویس، رئیس اداره خاورمیانه در وزارت خارجه امریکا می‌نویسد: «امریکایی‌ها در اولین گام تلاش کردند که مانع خرید سلاح توسط ایران شوند تا ایران نتواند دست به حملات بزرگ‌تر علیه عراق بزند. امید اصلی امریکایی‌ها این بود که سیر فروش سلاح به ایران متوقف شود گرچه امریکایی‌ها تا حدودی در این زمینه موفق بودند اما سلاح همچنان از سمت اروپای شرقی، کره شمالی، سوریه، لیبی و چین به شکل فزاینده‌ای به سمت ایران سرازیر می‌شد و همین امر باعث شد که امریکایی‌ها به فکر حملات نظامی بیفتند تا ایران را فلج کنند.» او ادامه می‌دهد: «در بخش نظامی امریکایی‌ها معتقد بودند که یک حمله گسترده و همه جانبه هوایی به تأسیسات زیربنایی اقتصادی ایران باعث تغییر رفتار ایرانیان خواهد شد اما مشکل آنجا بود که عراقی‌ها عزم و برنامه‌ریزی مناسب نظامی برای این کار نداشتند.»

مهدی حاجتی به شورای شهر شیراز بازگشت

دست آخر اینکه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از بازگشت «مهدی حاجتی» به شورای شهر شیراز خبر داد و از مساعدت و پیگیری رئیس مجلس در این زمینه قدردانی کرد.

به‌گزارش ایسنا، بهرام پارسایی با اشاره به بازداشت ۱۰ روزه مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز در مهرماه و آزادی وی پس از سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی گفت: آقای حاجتی در حدود چهار ماه گذشته اجازه حضور در شورای شهر را نیافته بود اما سرانجام با لغو این ممنوعیت، ایشان امروز (یکشنبه ۱۴ بهمن) به شورای اسلامی این شهر بازگشت. او در پایان خواستار جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای با فعالیت نمایندگان پارلمان‌های محلی شد و گفت: برخورد سلیقه‌ای هزینه زیادی برای کشور و نظام در پی دارد.

آرمان

خودروی امام جمعه نهاوند دچار سانحه شد

شنیده شد که ظهر دیروز در جاده نهاوند به همدان خودروی امام جمعه نهاوند دچار سانحه شد. صبح دیروز خودروی حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در جاده نهاوند - همدان به علت بارش برف، یخبندان و لغزندگی از جاده منحرف و واژگون شد.

در این حادثه به امام جمعه نهاوند و خانواده ایشان صدمه‌ای وارد نشده و در سلامت کامل هستند. سرهنگ احمد ساکی فرمانده انتظامی نهاوند برای پیگیری موضوع در محل حادثه حاضر شد.

ازدواج علی قلی‌زاده با یک فوتبالیست زن

شنیده شد که علی قلی زاده مهاجم ایرانی تیم شارلوا متولد ۲۰ ام اسفند ماه سال ۱۳۷۴ در اردبیل می‌باشد، وی برای تیم ملی فوتبال جوانان و نوجوانان ایران نیز بازی کرده‌است. او در ۶ بازی دوستانه تیم ملی بزرگسالان ۳ گل به ثمر رسانده‌است. او با یاسمین فرمانی ازدواج کرده است.

یاسمین فرمانی بعد از خبرهای ضد و نقیض و انحلال تیم همیاری اردبیل، به ملوان پیوست و ادامه فوتبال خود را زیر نظر مریم ایراندوست دنبال کرد. او یکی از بازیکنان تاثیرگذار و البته تکنیکی ملوان و تیم ملی است که به افتخارات زیادی هم دست پیدا کرده است. او همچنین هم بازی سارا قمی یکی دیگر از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی است.

واکنش صالحی امیری به دعوای سلیمی

شنیده شد که در طی روزهای اخیر بهداد سلیمی و ملی پوشان فوتبال به بهانه پاداش‌هایی که به هر کدام از آن‌ها تعلق گرفته، در فضای مجازی با یکدیگر درگیر شدند. البته شروع این ماجرا از سوی قهرمان سابق وزنه برداری ایران بود و هم ملی پوشان فوتبال در پستی هماهنگ به این ماجرا واکنش نشان دادند.

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک امروز به این مساله واکنش نشان داد و دوطرف را به آشتی دعوت کرد. او در این باره گفت: این اتفاقات روزهای اخیر برخلاف منافع ملی است. نباید ورزشکاران به خاطر پاداش فضای کینه توزانه‌ای را ایجاد کنند. وی افزود: این‌ها همگی قهرمانی های این کشور هستند؛ حالا چه در فوتبال و چه در رشته های دیگر. نباید به این فضا دامن بزنیم.

شناسایی و بازداشت ۵ مامور قلابی

شنیده شد که رئیس کلانتری جوادیه تهرانپارس از شناسایی ۵ مامور قلابی خبر داد و گفت: این متهمان تحت پوشش مامور بیش از ۳۰ فقره مرتکب سرقت از اتباع افغانستانی شده‌اند. سرهنگ منصور حشمتیان اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت از اتباع افغانستانی توسط ماموران قلابی، دستگیری و شناسایی متهمان در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات محلی، مشخص شد که سارقان با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ اقدام به سرقت می کنند.

وی افزود: همچنین در این تحقیقات رد پایی یکی از سارقان حرفه‌ای به دست آمد. حشمتیان با اشاره به اینکه تصویری از متهم و مشخصات خودروی وی در اختیار گشت های انتظامی قرار داده شد، گفت: در گشت‌های هدفمند، خودروی متهم مشاهده و ماموران ضمن توقف خودرو، سارق حرفه ای را دستگیر کنند.

سومین جودوکار ایرانی پناهنده شد

شنیده شد که سریال مهاجرت جودوکاران ایرانی همچنان ادامه دارد و آرش آقایی سومین نماینده کشورمان در طول دو سال اخیر است که تصمیم به مهاجرت گرفت! آرش آقایی جودوکار تبریزی تیم ملی کشورمان پس از اختلاف با سرمربی و مدیرتیم‌های ملی جودو کشورمان، سرانجام راهی کشور آذربایجان شد و پس از توافق با مسئولان فدراسیون این کشور به تیم ملی جودو آذربایجان پیوست.

اما در ادامه مهاجرت‌ها، آبان‌ماه گذشته محمد رشنونژاد به همراه تیم ملی کشورمان راهی رقابت‌های بین‌المللی هلند شده و دیگر هیچ وقت به کشورمان بازنگشت، او این روزها پس از کسب مجوز فعالیت در تیم ملی جودو هلند، راهی رقابت‌های بین المللی بلژیک شد و پس از مبارزه با حریفان خود در نخستین مبارزه خود برای کشور هلند در وزن ۶۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.

وطنخواه تحت عمل جراحی قرار گرفت

شنیده شد که بیوک وطنخواه از چهره‌های ماندگار فوتبال ایران و پرسپولیس در روزهای گذشته در حالی که حال عمومی مساعدی نداشت در بیمارستان کسری بستری شد و در نهایت تحت عمل جراحی قرار گرفت.

میزان نوشت؛ بنابر اعلام همسر وی، پزشکان بعد از معاینه، ظهر دیروز این پیشکسوت ارزنده فوتبال ایران، اعلام کردند وی را برای پشت سر گذاشتن دوران نقاهت از بیمارستان مرخص می‌کنند. خانواده وی تا لحظه نگارش این خبر منتظر انجام این مهم بودند.

بیوک وطنخواه در حالی این ایام را در بیمارستان سپری کرده است که روز شنبه، ۱۳ بهمن ماه، باید هفتادوششمین سالروز تولد خود را جشن می‌گرفت. وطنخواه که در تیم‌های راه‌آهن، تاج و شاهین سابقه بازی داشت، از بدو تاسیس پرسپولیس، همراه دیگر همبازیان خود به جمع سرخپوشان ملحق شد و دوران بازیگری را در پرسپولیس به پایان رساند.

چشم رقیب عربستانی به دنبال برانکو

شنیده شد که رقیب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال عقد قرارداد با برانکو ایوانکوویچ است! تیم پرسپولیس در دور جدید لیگ قهرمانان آسیا با تیم فوتبال الاهلی عربستان همگروه شده و این در حالی است که پابلو گوید سرمربی آرژانتینی این تیم شرایط خوبی در الاهلی ندارد و حتی برخی از رسانه‌های عربستان، از برکناری این مربی طی روزهای آینده خبر می‌دهند.

از طرف دیگر مسئولان باشگاه الاهلی عربستان به دنبال پیدا کردن جایگزین برای سرمربی آرژانتینی خود هستند و به همین دلیل پیشنهاد کتبی و رسمی خود را به برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم پرسپولیس اعلام کرده‌اند تا او راهی عربستان شود.

این در حالی است که برانکو در ابتدای این فصل قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید کرد و تا پایان فصل بعدی با این تیم قرارداد دارد. او این روزها در انتظار آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر است و قرار است روز چهارشنبه تیمش را به مصاف پدیده مشهد بفرستد.

بازداشت ۲ کارمند ورزش و جوانان سمنان

شنیده شد که دو نفر از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با همکاری سازمان بازرسی و سازمان اطلاعات سپاه استان سمنان بازداشت شدند.یک منبع آگاه از بازداشت دو تن از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به اتهام مسائل مالی با همکاری سازمان بازرسی و سازمان اطلاعات سپاه استان سمنان خبر داد.

بر پایه این گزارش، دو تن از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در روزهای اخیر بازداشت شدند و اتاق کار آن‌ها نیز برای بررسی‌های بیشتر مهروموم شده است. مسائل مالی مرتبط با چند هیأت ورزشی ازجمله هیأت‌های فوتبال، اسب‌سواری، شمشیربازی، کاراته، هندبال، اسکیت و… علت این بازداشت عنوان شده است.

یک ماه پیش نیز دو تن از کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به اتهام مسائل مالی بازداشت شده بودند. چند ماه پیش هم یکی از مدیران ادارات دامغان به جرم ارتشا بازداشت شده بود که امروز خبر رسید کیفرخواست وی نیز صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • LB ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 0
    INSTEX هر چه باشد، این هم سرکاری است و به آن پایبند نخواهند بود. این خط | اینم نشون *

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس