کد خبر 934204
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
نشست

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از نهایی‌شدن تفاهمنامه ساخت بزرگ‌ترین پایانه هوایی ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، شهرام آدم‌نژاد اظهار کرد: طراحی و ساخت یک پایانه هوایی با ظرفیت بالا خواست عمومی کشور است و ما باید برای گرفتن سهم خود از حمل‌ونقل هوایی در منطقه این پایانه هوایی را در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک تفاهمنامه BOT برای ساخت پایانه هوایی ایران‌شهر نهایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۱۹ درصدی پروازهای خارجی از فرودگاه امام

وی همچنین با اشاره به ساخت فرودگاه جدید در استانبول گفت: باید هرچه سریع‌تر پروژه ایران‌شهر را کلید بزنیم و مدل اقتصادی نشان می‌دهد که ساخت این پروژه امکان‌پذیر است.

علی رستمی رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز درباره ویژگی‌های پایانه هوایی ایران‌شهر گفت: این پایانه هوایی در ابتدا با ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه ۲۵ میلیون مسافر ساخته می‌شود و در فاز نهایی ظرفیت آن به ۱۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

وی تصریح کرد: زیربنای اولیه ساخت این پایانه هوایی ۴۱۰ هزار مترمربع است که در پایان پروژه به ۶۵۵ هزار مترمربع خواهد رسید و تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمات را در این پایانه هوایی به مردم و مسافران ارائه کنیم.

کوروش فتاحی دیگر عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با توجه به نقش مهم صنعت هوایی در توسعه اقتصاد، طراحی و ساخت یک پایانه هوایی با ظرفیت بالا به‌نام ایران‌شهر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفته است. یکی از اقدامات جدید که در پروژه پایانه هوایی ایران‌شهر انجام شد برگزاری مسابقه ویژه برای طراحی آن بود.

وی اضافه کرد: در فراخوان بین‌المللی برای طراحی و ساخت پایانه هوایی ایران‌شهر، ۳۴ شرکت خارجی برای انجام عملیات پروژه اعلام آمادگی کردند که در نهایت پس از پایش‌های صورت‌گرفته ۴ شرکت خارجی به‌همراه ۴ شرکت ایرانی همکار آن‌ها، برای کار در پروژه ایران‌شهر انتخاب شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    0 0
    آخه این چیزا مال کشورهایی هست که رفت و آمد توشون خیلی زیاده نه ما که.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    0 0
    طرح خوبیه ولی یه نفر مثل محمدرضا شاه از عهدش برمیاد. وزارت راه اول بره بزرگراه تهران شمال یا قزوین رشت رو تکمیل کنه بعد بیاد لقمه های گنده برداره
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    0 0
    شما هواپیمایش را جور کنید پایانه اش پیش کش دولت فخیمه
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    0 0
    محال ممکنه تا 10 سال آینده افتتاح بشه! شاید تو تولد 80 سالگی انقلاب اسلامی بنای نیمه ساز پروژه رو با 3ds بسازن جزو افتخاراتشون نشون بدن!
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    0 0
    بهتر روی ریل سریع السیر سرمایه گذاریکنید و قطار هاشا بدید سپاه تولید کنه سخت تر از پهپاد نیست
  • DE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    با 30 میلیارد دلاری که جهانگبری آتش زد و سوزاند میتوانستیم 3 فرودگاه بزرگ و مجهز دقیقا مشابه فرودگاه جدید ترکیه ایجاد کنیم ولی کو یک جو عقل .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس