کد خبر 932303
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
۵ هزار و ۳۷۴ نفر حقوق ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی از خزانه می‌گیرند

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور گفت: ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار نفر تعداد حقوق بگیران هستند که به صورت متمرکز حقوق آنان از خزانه پرداخت می‌شود.

به گزارش مشرق، مژگان خانلو با بیان اینکه سال آینده می‌خواهیم با مالیات پلکانی ضریب حقوق یکسان ۲۰ درصد را جبران کنیم گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان بار مالی این افزایش ضریب حقوقی به جز بیمه ها، عیدی و … است.

وی افزود: نسبت هزینه‌های جاری به تولید ناخالص داخلی، ۱۴ درصد ثابت است.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور گفت: ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار نفر تعداد حقوق بگیران هستند که به صورت متمرکز حقوق آنان از خزانه پرداخت می‌شود.
بیشتر بخوانید:

خانلو عنوان کرد: ۸۷ درصد این افراد زیر ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، ۷ هزار و ۷۵۳ نفر حقوق ۷ تا ۸ میلیون تومان، ۶ هزار و ۷۸ نفر حقوق بین ۸ تا ۹ میلیون تومان و ۵ هزار و ۳۷۴ نفر حقوق ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

وی گفت: گزینه دولت در افزایش حقوق‌ها اعمال ضریب یکسان برای همه و دریافت پلکانی مالیات است.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور یادآور شد: درباره تهیه معیشت مردم نظر دولت اصلاح رویه‌های موجود بر اساس تأمین کالاهای اساسی با نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است، اما روش‌های توزیع باید آسیب شناسی شود.

خانلو گفت: راهکار این نیست که صورت مسئله را پاک کنیم و کالاهای اساسی توزیع نشود.

وی اظهار کرد: ۱۴ میلیارد دلار که در بودجه برای تأمین کالاهای اساسی پیش بینی شده مربوط به کالاهای اساسی، یارانه، نهاده‌های تولید و دارو و تجهیزات پزشکی است.

خانلو گفت: صرفه جویی در هزینه‌های شرکت‌های دولتی معنادار نیست.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور بیان کرد: شرکت‌های دولتی بر اساس "درآمد هزینه" و قانون تجارت اداره می‌شوند و به دولت سود سهام و مالیات که در مجموع ۷۵ درصد می‌شود پرداخت می‌کنند.

خانلو گفت: ۲۵ درصد از این رقم مربوط به مالیات و ۵۰ درصد سود ویژه است در حالی که از شرکت‌های خصوصی فقط ۲۵ درصد مالیات گرفته می‌شود.

وی افزود: صرفه جویی در شرکت‌های دولتی موجب درآمدزایی برای دولت نمی‌شود و این از اساس درست نیست.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور خاطر نشان کرد: آنچه که در بودجه شرکت‌های دولتی به عنوان سایر پرداخت‌ها آمده است مربوط به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی یا یارانه گندم و … است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    خوش به حال کارمندان بانکها برق آب گاز مخابرات وتامین اجتماعی ..مالیاتی .مزایاشون بیشتر از حقوقشونه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 2
    دارم روز به روز بیشتر به حکمت انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور توسط دکتر احمدی نژاد پی می برم.
  • AE ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 0
    جالب هستش بجاي افزايش پلکاني ميخواهند ماليات پلکاني بگيرند مقدر مبلغ اخذ ماليات چقدر است واقعا داريد چيکار ميکنيد اين از نظارت بر بازار اينم از يک عمل شوخي جديدتان !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس