کد خبر 932233
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
نیکلاس مادورو

مادورو با سرزنش حاکمان کشورهای عربی گفت: ای حاکمان عربی تا چه زمانی می‌خواهید در برابر مرگ برادرانتان در فلسطین سکوت کنید و چه وقت می‌خواهید صدایتان را بلند و از کرامت مردم مظلوم فلسطین دفاع کنید.

به گزارش مشرق، «امیر تفرشی» در کانال تلگرامی خود درباره حمایت نتانیاهو از رهبر مخالفان دولت ونزوئلا نوشت:

نخست‌وزیر اسرائیل ساعتی پیش اعلام کرد رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت می‌شناسد.

بیشتر بخوانید:

حرکت تانک‌های ارتش ونزوئلا به سوی مرز با کلمبیا

درگیری لفظی سفرای مسکو و برلین در سازمان ملل

سه روز تأخیر در اعلام این تصمیم، قابل قبول نیست. بخشی از یکی از سخنرانی‌های رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا را اینجا می‌گذارم تا مشخص شود چرا چنین ادعایی کردم.


نیکلاس مادورو:

ما دولت و ملت ونزوئلا خواستار اجرای عدالت نسبت به عاملان قتل‌عام مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین هستیم و از سازمان‌های بین‌المللی و دادگاه‌های عالی بین‌المللی می‌خواهیم این افراد را تحت پیگرد قضائی قرار دهند و عدالت را در این باره اجرا کنند.

تکرار قتل‌عام مردم مظلوم و زجر کشیده فلسطین بسیار دردناک و ناراحت کننده است. این یک نسل‌کشی است و جنگ میان ادیان نیست.

ما به مردم یهودی و دین یهود احترام می‌گذاریم و در ونزوئلا با جامعه یهودی رابطه خیلی خوبی داریم، اما این جنگ یک جنگ میان یهودی‌ها و مسلمانان یا مسیحیان نیست بلکه جنگ کثیف قدرت تجاری و مالی و نظامی و رسانه‌ای امپریالیسم جهانی برای حاکمیت بر سرزمین فلسطینی‌ها و نسل‌کشی مردم فلسطین است.

مادورو با سرزنش حاکمان کشورهای عربی خطاب به آنها گفت: ای حاکمان عربی تا چه زمانی می‌خواهید در برابر مرگ برادرانتان در فلسطین سکوت کنید و چه وقت می‌خواهید صدایتان را بلند و از کرامت مردم مظلوم فلسطین دفاع کنید.

دیگر نباید به انتشار بیانیه و اجرای پرتکل بین‌المللی کفایت کرد بلکه باید اقدام لازم را برای تحت تعقیب قرار دادن مسئولان این جنایت‌ها در دستور کار قرار داد.

وقتی می‌بینم اینگونه بدون هیچ پیگیری و بازخواست به قتل‌عام مردم فلسطین می‌پردازند از عمق وجود احساس ناراحتی می‌کنم.

امروز در غزه کودکانی هستند که دست و پا و جان خود را به خاطر بمباران‌ها از دست داده‌اند، ما نگران کودکانی هستیم که نمی‌دانند چه زمانی بمب‌های خوشه‌ای بر سر آنها فرو می‌ریزد، بمب‌هایی که بر اساس مقررات بین‌المللی استفاده از آنها ممنوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس