کد خبر 931951
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
قانون منع بکارگیری بازنشستگان اصلاح می‌شود

طراح اصلی قانون منع بکارگیری بازنشستگان جزئیاتی از چگونگی شکایات مردمی از بازنشستگان شاغل در دستگاه‌های دولتی طبق این قانون را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی طراح اصلی قانون منع بکارگیری بازنشستگان با اشاره به جزئیات اجرای این قانون، گفت: راهکار قانونی برای برخورد با مدیرانی که خلاف قانون در مسئولیت مانده باشند، وجود دارد و قوه‌قضائیه نیز به موضوع ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و ذی‌حسابی کل کشور باید به موضوع مدیران بازنشسته ورود کنند، اظهار داشت: بررسی اسناد توسط این 3 نهاد نظارتی در حال انجام است و دوره اختیاری جهت بکارگیری بازنشستگان از سوی دستگاه‌ها گذشته است.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم فریمان در مجلس اضافه کرد: در تبصره 3 قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تخلف را صرفا از سوی بازنشستگان شاغل نمی‌داند، بلکه آن مقام مسئولی هم که فرد بازنشسته را نصب کرده و حتی با این فرد ادامه همکاری می‌دهد نیز، متخلف است و طبق قانون، دو فرد در این حوزه متخلف محسوب می‌شوند؛ بازنشسته شاغلی که کنار نمی‌رود و کسی هم که آن بازنشسته شاغل را به کار گرفته، متخلف هستند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با تأکید بر اینکه طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان، برای متخلفین از قانون جرم‌انگاری شده است، گفت: برای متخلفین طبق این قانون عنوان قضایی و تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، موضوع قانون مجازات اسلامی، محسوب می‌شود، در این راستا جرم عمومی نیز وجود دارد، نه تنها این دستگاه ناظر، بلکه آحاد مردم کشور می‌توانند با اعلام جرم و یا شکایت به تناسب موقعیت مقام مربوطه، شکایات خود را تحویل مراجع قضایی دهند.

طراح اصلی قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پایان درباره چگونگی طرح شکایات مردمی از بازنشستگان شاغل، خاطرنشان کرد: طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان، طرح شکایت بستگی به مقام و مسئولیت فرد بازنشسته دارد، به طوری که شکایات بعضی در دادسرای مراکز استان‌ها و برخی هم در دادسرای شهرستان‌ها قابل طرح است؛ البته این اعلام جرم فقط راجع‌به بازنشسته شاغل نیست، بلکه جرم تصرف در اموال عمومی شامل فردی که او را منصوب کرده و خودِ شاغل نیز می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    4 0
    به کی شکایت کنی اصلا واسه چی خودتو معطل کنی.خیلی از بازنشسته ها 15 روز محل کارشون رو ترک کردند الان دوباره همون سر جای قبلی خوابیدن کاری هم نمیکنن.
    • حسین IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      دقیقا همینطوره
  • ناشناس IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    3 0
    چرا دریک شرکت کلی نیروی بازنشسته داریم من نوعی بیکار
  • ناشناس IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    لطفا پیگیری نمایید.
  • Mohamad IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 0
    ببخشید کسی می‌دونه چطوری بازنشسته ای که شرکت کار می‌کنه چطوری بیرونش کنیم،من کارگرم اذیت می‌کنه مارو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس