کد خبر 931573
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

به گزارش مشرق؛ کانال دلنوشته های یک عراقی خاطره ای از شهید محمدباقر صدر منتشر کرده است:

پس از آنکه شاپور بختیار در تاریخ ۴ / بهمن / ١٣۵٧، به نیروهای نظامی ایران دستور داد که برای جلوگیری از بازگشت امام خمینی (ره) به ایران، فرودگاه مهرآباد را به مدت سه روز ببندند، ایت الله العظمی شهید سید محمد باقر صدر از شاگردش مرحوم ایت الله سید محمود هاشمی شاهرودی خواست که این تلگرام اعلام انزجار را به زبان فارسی به رشته تحریر درآورد:

آقای دکتر بختیار

به نمایندگی از مرجعیت و علمای نجف اشرف، اقدام شما در بستن فرودگاه های کشور را در زمانی که آیت الله العظمی خمینی قصد بازگشت به ایران دارند، به‌شدت محکوم میکنم. این اقدام در حالی صورت میپذیرد که میلیون ها نفر از برادران مسلمان در ایران وسراسر جهان منتظر بازگشت ایشان هستند تا ایشان نقش رهبری ملت را به عهده بگیرند و مسئولیت تاریخی و اسلامی عظیم خود را ایفا کنند و کشور را از ظلمات جهل و بی‌ دینی به نور اسلام و پرتوهای ایمان هدایت فرمایند.

امیدوارم از ظاهرسازی های غیرشرعی در برابر اراده ملت مسلمانی که به رهبری کسی غیر از روحانیت تن نمی‌دهد، دست بردارید و استعفا بدهید تا راه ملت مسلمان ایران که به رهبری علمای اعلام هدایت می‌شود، هموار گردد؛ در غیر این صورت خداوند متعال و تاریخ این ملت غیور شما را نخواهد بخشید. والله ولیّ التوفیق.

نجف اشرف‏
محمّد باقر صدر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس