کد خبر 931515
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
حزب الله

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با نامشروع خواندن «کودتاگران» در ونزوئلا، هدف آمریکا را تسلط بر ثروت و سرنوشت این کشور دانست.

به گزارش مشرق، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با اعلام حمایت قاطع از دولت «نیکلاس مادورو» مخالفان وی را کودتاگران مورد حمایت آمریکا توصیف کرد.

به گزارش شبکه المنار، در این بیانیه، با محکومیت شدید دخالت «آشکار» آمریکا در بر هم زدن ثبات ونزوئلا، از مخالفان «نیکلاس مادورو» با عنوان «کودتاگران» یاد شده است.

بیشتر بخوانید:

لاشخورهای واشنگتنی در آسمان ونزوئلا

بالاخره فهمیدند 88 کودتا بود! +فیلم

تحولات ونزوئلا نفت را گران کرد

حزب‌الله لبنان تأکید کرد: به رسمیت شناختن پی در پی دولت آمریکا از کودتاگران، موجب مشروعیت آن‌ها نمی‌شود و تمامی جهان می‌دانند که هدف آمریکا از دخالت‌هایش، دفاع از دموکراسی و آزادی نیست؛ بلکه این گونه مداخلات در راستای تسلط بر ثروت و سرنوشت و مجازات کشورهایی است که تصمیم گرفته‌اند در جهت عکس سیاست‌های استبدادی آمریکا حرکت کنند.

شامگاه چهارشنبه «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور با حمایت آمریکا و برخی کشورها شامل برزیل، آرژانتین و کانادا، طی سخنرانی در جمع معترضان مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خوانده و سوگند نیز یاد کرد.

به فاصله نیم ساعت از این اقدام، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از این تصمیم استقبال کرده و گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمـّ؁د IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    0 0
    خوان گوایدوی یاغی و سرکش مزدور دولت وحشی و جنایت کار آمریکاست و باید دستگیر و محاکمه بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس