آذر منصوری

عیسی کلانتری معتقد همه چیز نسبت به دوران پهلوی بهتر شده است، به جز محیط زیست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«رحمانی‌فضلی» جام زهر را نوشید

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، به تازگی طی صحبت‌هایی در سیزدهمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با مرور برخی از تحرکات وحدت شکن و یأس آفرین در کشور، این پدیده نامبارک را ناشی از تنگ نظری ها، زمان ناشناسی ها و فقدان چارچوب جامع تحلیلی و درک صحیح از منافع وامنیت ملی دانست و با ابراز تأسف از عدم توانایی برخی چهره ها و شبه جریان ها برای تفکیک بین حب و بغض های شخصی و جریانی نسبت به مسئولان فعلی دولت با اصول پایه و برسازنده منافع ملی و امنیت ملی، لزوم اصلاح اینگونه نگاه ها و تحلیل های یک جانبه سیاسی اقتصادی و اقدامات رسانه ای مترتب بر آن را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید:

در شرایطی که دشمنان کشور در نتیجه مقاومت مردم و اقدامات شبانه روزی بخش های مختلف به طور ویژه دولت، از به نتیجه رسیدن فشارها و توطئه های خود ناامید شده و پی در پی در صدد یافتن راه های جدید برای جبران ناکامی های خود هستند، بموازات و همزمان با فشار دشمن، برخی سیاسیون و تحلیلگران، با انگیزه رقابت های سیاسی و یا به تصور غلط ضربه به دولت برای دفاع از نظام، دولت را آماج حملات خود قرار داده اند؛ در حالیکه همه ما در یک کشتی هستیم.

رحمانی‌فضلی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در طول چندماه فعالیت ستاد، همواره بر مواجهه اصلاحی، تذکر، راهنمایی و ارشاد گویندگان و ترویج کنندگان گفتارهای یأس آفرین و وحدت شکنانه تأکید شده است، استمرار یأس آفرینی و وحدت شکنی علیرغم همه تذکرات قبلی را غیر قابل قبول برشمرد و کمیته حقوقی قضایی ستاد را موظف به پیگیری اجرای قانون در این عرصه کرد و از قوه قضاییه خواست در چارچوب اصول قانونی و از جمله برابر مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، به طور جدی و مؤثر از اعمال قانون در این خصوص حمایت کند.

رئیس شورای امنیت کشور با تشریح تلاش های ناکام دشمن برای تبدیل مطالبات صنفی و خواسته های عمومی معیشتی و نظایر آن به تنش های اجتماعی و امنیتی، نقش آفرینی موثر همه چهره های علاقمند به کشور، فعالین و نخبگان بخش های مختلف و جریان های سیاسی اشاره کرد و یادآور شد:

رسالت تاریخی همه دستگاه ها در عرصه های مختلف نظام، صیانت از مردم در برابر بمباران تبلیغاتیِ یأس آفرین و تحریک کننده دشمن، و اتخاذ یک ساز و کار موثر در امر اطلاع رسانی و تبلیغات برای شکل گیری صحیح ادراک مردم است و این مهم ضرورت دارد. [۱]

*قبل از تأکید رحمانی‌فضلی بر برخورد قضایی با عوامل یأس‌آفرینی، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در صحبت‌هایی از تصمیم این قوه برای احضار عوامل سیاه‌نمایی و ضرورت ارائه اسناد خبرهای بد اقتصادی از سوی آنان خبر داده بود .[۲]

ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور و خاصّه کمیته‌های حقوقی، قضایی و امنیتی آن راهبردی مطلوب برای جلوگیری از «فتنه اقتصادی» در کشور هستند.

صحبت‌های آقای رحمانی‌فضلی در این ستاد نیز صحبت‌هایی مهم و راهبردی محسوب می‌شوند اما در پیشینه و پسینه آنها حقایقی وجود دارد که هم رحمانی‌فضلی و هم چشمان همیشه بیدار کشور بایستی در جریان آنها باشند.

حقایقی که رحمانی‌فضلی را در مقابل یک موج بزرگ سیاه‌نمایی و یأس‌آفرینی تولید شده در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان قرار می‌دهد و شاقول جدی بودن یا نبودن حرف‌های او را به دست مردم و افکار عمومی خواهد داد.

آن پیشینه و پسینه این است که آقای رحمانی‌فضلی حتماً بهتر از دیگران می‌داند کسی که بدون هیچ سندی مدعی پولشویی‌های بزرگ در کشور شد «محمدجواد ظریف» بوده است. کسی که ۲ مرتبه بر قرار داشتن کشور در شرایط ته درّه تأکید کرده «اسحاق جهانگیری» بوده است .[۳] و فی‌المثل در همین خبرگزاری دولتی ایرنا به موازات انتشار سخنان وزیر کشور، پمپاژ غیر قابل انکاری در القای کلمه «ناامیدی» به ذهن مردم وجود دارد.

ما همچنین به آقای رحمانی‌فضلی عرض می‌کنیم که یک اقتصاددان نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان وجود دارد که در محضر رئیس‌جمهور هم سخنرانی می‌کند و فقط طی ۲ ماه اخیر مدعی بیکار شدن ۱ میلیون نفر پس از تحریم‌های آمریکا و کم شدن مصرف گوشت قرمز مردم به دلیل فقر طی ۴۰ سال گذشته شده است.

ما به ایشان یک تئوریسین معروف اصلاح‌طلب را معرفی می‌کنیم که مدعی وجود بحران دارو و بحران اشتغال شده و همچنین صراحتاً تأکید دارد که دورنمای ایران یک دورنمای مثبت نیست.

همچنین یکی از زنان که نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان است، بر گرسنه بودن مردم ایران تأکید کرده است.

چهره‌هایی هم هستند که رسماً شرایط کشور را شبیه «کشتی تایتانیک» تصویر کرده و یا همینطور مدعی وجود بحران نان در کشور شده‌اند.

آقای رحمانی‌فضلی باید بداند رسانه‌ای در کشور هست که تاکنون مدعی زباله‌گردی مردمان ۲ شهر کشور شده و از این گفته است که آنها در میان زباله‌ها به دنبال غذا می‌گردند.

ایشان آیا می‌داند که رئیس فعلی شورای شهر تهران مژده «سونامی فقر» را به مردم ایران داده است ؟[۴]

به این فهرست بلندبالا بایستی ادعای گربه خوردن مردم یک شهر به دلیل گرسنگی، احتمال تعطیلی بیمارستان‌های کشور، فلج شدن ایران و حتی خرد شدن استخوان مردم به دلیل تحریم‌ها! بحران بیکاری، ناامید شدن مردم و ده‌ها کد دیگر را نیز افزود که متأسفانه علیرغم اشاره وزیر کشور به مخالفان دولت! اما تمام این حرف‌ها از جانب مقامات دولت و حامیان اصلاح‌طلب او ابراز شده‌اند.

ما به آقای رحمانی‌فضلی عرض می‌کنیم که افرادی از اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها در اقتفای این جهان سیاه‌نمایی و دروغ، «آدرس خیابان» را به مردم داده و حتی از «سقوط کاپیتان» هم حرف زده و برای آن ویدئو نیز تولید کرده‌اند.

رئیس شورای امنیت کشور آیا می‌داند که حامیان دولت در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برای تجمع میلیونی مردم در اعتراض به نظام طراحی‌هایی انجام داده‌اند و دنباله این تئوری‌سازی را در خبرگزاری دولتی ایرنا هم مطرح کرده‌اند؟!

فی‌الجمله اینکه اگرچه ما هم مثل رحمانی‌فضلی بیشتر موافق تذکر به صاحبان این حرف‌ها و دروغ‌ها و نامردمی‌ها هستیم اما به هر حال امروز رحمانی‌فضلی است و جام شوکرانی که در کنار دست او قرار داده شده است.

او بعنوان رئیس شورای امنیت کشور در مقابل سیل آدم‌هایی قرار دارد که خواسته یا ناخواسته کمر به ایجاد «اعتراض ظالمانه» و «فتنه اقتصادی» در کشور و تخریب اذهان مردم در فضای «هجدهمین اقتصاد جهان» بسته‌اند و متأسفانه اینکه تمام آنها نیز در طیف حامیان و مقامات دولتی قرار دارند که عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور آن است.

بدیهیست که باید برای رحمانی‌فضلی در ایران راه خطیر آرزوی توفیق کرد.

البته اگر ستاد اشاره شده و صحبت‌های رحمانی‌فضلی صرفاً برای مجلس‌آرایی نبوده باشد و با این امیدواری که زجر ریخته شدن خون ۲۰ انسان در جریان اغتشاشات به ظاهر اقتصادی دیماه ۹۶، در ورای این جلسه و این صحبت‌ها وجود داشته باشد...

***

اعتراض یک اصلاح‌طلب به پخش اعترافات یک برانداز

آذر منصوری، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در واکنش به پخش اعترافات یک وابسته گروهک‌های کمونیستی و برانداز که در قالب یک کنشگر کارگری فعال بوده است، گفت:

بعد از پخش اعترافات تلویزیونی در سال ۸۸ و ماقبل آن و تجربه اخیر اعترافات مائده، واکنشها و بازتابهای اعتمادسوز آن و بخصوص تکذیب اصل و فرع آن از سوی متهمین پس از آزادی، چه اصراری است بر تداوم این شیوه و اعتمادسوزیها؟!
به گزارش کانال امتداد، او می‌افزاید: چرا در این شرایط خطیر گرهی را که بادست باز می‌شود، اصرار دارید با دندان باز کنید؟

*مشخص نیست خانم منصوری فرضیه اعتمادسوز بودن پخش اعترافات برخی متهمان امنیتی را با چه سند و مدرکی بیان می‌کند؟

این در حالی است که می‌توان برای اعتمادساز بودن این حرکت عقلانی دلایل و اسناد بیشماری را مطرح کرد.

نظام جمهوری اسلامی با پخش علنی دادگاه‌های متهمان فتنه ۸۸ بود که توانست آتش حرکت شومی که ستاد جریان سیاسی خاص طراحی کرده بود را فرو بنشاند.

همانطور که با پخش اعترافات منافقین در دهه ۶۰ بود که بخشی از حرکات مزوّرانه آنها خنثی شد.

همچنین است که پخش همین دادگاه‌ها و اعترافات بود که فردی مثل سعید حجاریان را نیز مجبور کرد که در مقابل چشم مردم و رسانه‌ها از این بگوید که در سال ۸۸ هیچ تقلّبی رخ نداده است .[۵]

در ماجرای حرکت غیر متمدنانه رقصیدن و کشف حجاب نیز اگر پخش برخی اعترافات نبود؛ افکار عمومی امروز چطور باید باور می‌کردند که نظام اسلامی همچنان در مسیر تحقق شرعیات و حفظ شعائر مذهبی ایستاده است؟! و یا مردم چطور باید باور می‌کردند که کسانی از همین افراد مثل شاپرک شجری زاده به پارلمان کانادا رفته‌اند و خواستار تحریم بیشتر مردم ایران شده‌اند؟

و یا ایضاً اگر پخش همین اعترافات نبود آیا می‌شد به افکار عمومی گفت که تقلّای یک جریان سیاسی خاص برای اثبات بدون سند شکنجه در وزارت اطلاعات ایران، یک طراحی شکست خورده بیشتر نیست؟!

قبل از صحبت‌های بدون سند منصوری، یک فعال اصلاح‌طلب دیگر نیز در صحبت‌هایی بدون سند مدعی شده بود که فقط «۳۰ درصد» مردم فعلی ایران طبق خواسته حکومت زندگی می‌کنند ![۶]

***

«دهه فجر» آمد و اصرار اصلاح‌طلبان به این‌همانی بین انقلاب و رژیم شاه آغاز شد!

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور به تازگی در اظهاراتی گفته است:

عمر متوسط ایرانی‌ها حدود ۲۰ سال اضافه شده و بیسوادی تقریباً در حال محو شدن است. تعداد دانشجویان کشور سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شده است. نیروی انسانی متخصص در کشور بسیار است. وضعیت ارتباطات کشور و وضعیت زیر بنایی کشور بهبود یافته است. بیش از ۹۰ درصد منابع کشور از گاز بهره‌مند هستند اما من به عنوان رئیس سازمان محیط زیست نمی‌توانم از عملکرد محیط زیست دفاع کنم.

به گزارش ایسنا، او همچنین می‌گوید:

نمی توانم به مردم دروغ بگویم که وضعیت محیط زیست ما بهتر شده است چه قبل و چه بعد از انقلاب اصول اولیه حفظ محیط زیست را رعایت نکردیم. حتی مهندسان ما جهت وزش باد را در محل احداث یک نیروگاه در نظر نگرفتند.

کلانتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید می‌کند:

اگر تنها به ۲۰ درصد دستورات مقام معظم رهبری عمل می‌کردیم یکی از پاک‌ترین کشورهای جهان می‌شدیم. متاسفانه در شرایط حاضر پالایشگاه‌ها گازوئیلی تولید می‌کنند که بالای ۱۰۰۰ PPM سولفور دارد و وقتی به آنها تذکر می‌دهیم می‌گویند گازوئیل با قیمت ۳۰۰ تومان بهتر از این نمی‌شود و می‌توانید گازوئیل وارد کنید بنابراین این روند حفظ محیط زیست نیست. [۷]

*به صحبت‌ها و روش کلانتری انتقادات زیادی وجود دارد و فی‌المثل ایشان بیان‌کننده تئوری «برای پیشرفت باید مقداری هم مردم فشار را تحمل کنند و بیشتر کار کنند» در دولت است ![۸]

در آستانه برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کسانی از جریان اصلاحات دائماً قصد این‌همانی بین انقلاب اسلامی و رژیم شاهنشاهی را دارند و از این می‌گویند که در فلان شاخص، نسبت به دوران شاه پیشرفتی نداشته‌ایم و یا حتی در شرایط بدتری قرار داریم!

در واقع انتظار بود که آقای کلانتری بعنوان رئیس سازمان محیط زیست لااقل همین حرف خود را نیز با ارائه سند و مدرک بیان و اثبات می‌کرد که چرا در محیط زیست نسبت به زمان شاه پیشرفت نداشته‌ایم!

قبل از کلانتری، محمدرضا جلایی‌پور، از فعالان اصلاح‌طلب نیز طی یادداشتی مدعی شده بود که در بحث به رسمیت شناختن مردم از سوی حاکمیت، «وضعیت امروز بدتر از قبل از انقلاب است .»[۹]

چهره‌های جریان سیاسی خاص در ادوار قبلی دهه فجر نیز با برگزاری نشست‌هایی مدعی شده بودند که عامل سقوط رژیم ستمشاهی وجود شکاف در جامعه بوده و انقلاب اسلامی نیز امروز دچار شکاف شده است.

***

۱_ http://www.irna.ir/fa/News/83179356

2_ mshrgh.ir/883485

3_ mshrgh.ir/818894

4_ mshrgh.ir/884600

5_ https://tn.ai/114430

6_ mshrgh.ir/929842

7_ https://www.isna.ir/news/97110200903/

8_ mshrgh.ir/819863

9_ mshrgh.ir/929842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    43 64
    کارگرهمیشه رابطه دوگانه با انقلاب داشته است . او حامی انقلاب و انقلاب هم حامی او بوده است . این رابطه دوگانه باید حفظ شود.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    11 4
    ببینیم رحمانی فضلی چاقو به شکم خودش میزند؟
  • سید IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    41 71
    و باز هم اصلاح طلبان تهوع آور و اراجیف چندش آور و اشمئزاز زایشان
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      70 13
      آره اصلا همه چیز بعد انقلاب بهتر شده هرکسم جز این بگه نفوذی و معاند و جاسوسه !
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    22 58
    مشخص نیست خانم منصوری فرضیه اعتمادسوز بودن پخش اعترافات برخی متهمان امنیتی را با چه سند و مدرکی بیان می‌کند؟
    • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      22 75
      بعضي ها عامدانه سر در برف مي كنند
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      13 75
      چرا این متهم قبل از پخش اعترافات آزاد شد
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    21 62
    محمد رضا جلایی‌پور مجرم امنیتی که هم فتنه 88یکی از سرشاخه ها بود و هم فتنه96 آروغ روشنفکری زده گفته زمان شاه مردم بیشتر به رسمیت شناخته میشدن
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    22 54
    تمام فتنه گران و محکومان امنیتی فتتنه 88 با سلام و صلوات در استانداری ها، فرمانداری ها و شهرداری ها کشور مشغول به کار شدند و به ریش ما می خندند. رحمانی فضلی اگر اراده ای داشت جلوی این موریانه ها را می گرفت که از سطوح پایین مشغول طراحی براندازی و کادرسازی هستند
  • رها IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    13 67
    کارشناسان متخصص محیط زیست در این دوره 7 و 8 ساله جناب اقای روحانی به حاشیه رانده شدند و افراد بی تجربه وارد کار شدند اکثر کارشناسان محیط زیست بی انگیزه شدند و.....
  • خادم IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    2 8
    هاله نور تير آخر به پيكره بي جان محيط زيست كشور را زد و تمام !
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      4 1
      و شبح های ظلمانی آقای حقوقدان آنرا ترمیم کرد11111111111111
  • محمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    57 5
    بر طبق دفاعیاتی که از مواضع امام خمینی بیان شده و مرتب میگویید کمونیست به تاریخ پیوسته .حالا این احزاب ار کجا امدند که کسی نمیداند ؟کدام حرف را باور کنیم....بالاخره به تاریخ پیوستند یا نه ؟؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    8 73
    چه با وقاحت کسی که مسئول است برمیگردد و به مردم میگوید کار نکردیم!!!!!!!!! دست مریزاد با این انتخابمون :(
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      73 3
      بیان واقعیت وقاحته ؟ یعنی تا این حد به دروغ عادت کرده اید؟
  • بهزاد IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    4 77
    فقط میتوانمبگویم ((((((((((((((ننگ بر فتنه گر ننگ بر مدافع فتنه گر مرگ بر بر انداز ما باید در زمان انتخابات بفهمیم که به چه کسی رای میدهیم ؟ نه انکه چشم وگوش بسته به کسی که خودش واعضای خانمواده اش از مخالفین سر سخت این نظاماسلامی است ویا مدافع گروهکهای مرتد وغرب گرا وطرفدار امریکا هستند رای بدهیم چشم وگوشمان را خوب باز کنیم همه فهمیدیم که اصلاح طلبان فعلی همان بر اندازانی هستند که بارها وبارها از ضد انقلابیون وگروهکی های معاند طرفداری کرده اند واز رو همنمیروند ())))))))))))))
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    6 19
    حالم از این اصلاح طلبان خائن بهم میخوره؛از زناشون بیشتر!
  • فرهنگیان ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    4 49
    بدون در نظر گرفتن اصل تاثیر اعترافات براندازان نظام اسلامی در اذهان عمومی مردم مانند خود من وخانواد ه ام ، همین که خانم اصلاح طلب! از پخش اعترافات ضد انقلاب بدینگونه ناراحت شده است یعنی این کار (پخش اعترافات معاندین ) در جامعه تاثیر مثبت داشته است
  • حامد IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    4 50
    این کسی که این اظهار نظر را کرده به نفع بر اندازان واغتشاشگران خودش هم بر انداز واغتشاشگر است برای همین هم رد صلاحیت شد وحالا نوبت تو سری زدن بهش است
  • بختیاری IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    1 0
    چه نازی میکنه موقع نوشیدن جام زهر.
  • م.ک IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    0 3
    بله دقیقا همه چیز برای شما و امثال شما بهتر شده است عالی
  • US ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    2 1
    بجای اعترافات تلویزیونی بهتر نیست در یک دادگاه علنی ودر حضور هیئت منصفه این دادگاه را از تلویزیون نمایش میدادند این نوع اعترافات ممکن بود در برهه زمانی کارآمد بود ولی در فضای مجازی این اعترافات نخ نما شده است وهیچ گونه اثر مثبتی ندارد
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
      0 1
      شعارهایش چی؟ شعارهای دولت کارگری هم که می داد زوری بود؟
  • تخریبچی ZA ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    0 1
    تهران-کاراکاس بزودی ما‌میمونیم و شما و اعترافاتتون‌که از تلویزیون پخش میشه .. چقدر بخندیم اونموقع
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    2 0
    سیاه نمایی رو مردم از جناب فریدونی یاد گرفتن یادتون که نرفته خزانه مملکت خالی است حتی اب خالی هم نداریم( تحریم ها باید برداشته بشه تا اب خوردن داشته باشیم)تا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس