کد خبر 930052
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
فوتبال

حساس‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام ملت‌های آسیا یادآور چند فینال و رویارویی‌های جذاب است.

به گزارش مشرق، وقتی دست تقدیر ژاپن و عربستان را در مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل هم قرار داد، بخشی از خاطرات جام ملت‌های آسیا در اذهان مرور شد.

عربستان به عنوان قدرت بزرگ آسیا در دهه‌های ۸۰ و ۹۰، از جام ۱۹۸۴ تا جام سال ۲۰۰۷ در ۶ فینال از ۷ فینال ممکن حاضر بود و جالب اینکه ۲ فینال از ۳ فینال را به همین ژاپن باخت!

بیشتر بخوانید:

احضار بازیکنان عربستان به کنسولگری

شروع قدرت نمایی دار و دسته «کازو»

عربستان پس از ۲ قهرمانی متوالی در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ به فینال سال ۱۹۹۲ رسید تا هت‌تریک قهرمانی متوالی را رقم بزند اما ژاپن در ابتدای راه پیشرفت، سد راه آرزوهای تیم الدعایه شد و با برتری یک بر صفر، ضمن رقم خوردن اولین قهرمانی کازیوشی میورای معروف و دارو دسته‌اش، عربستان باخت در فینال را تجربه کرد.

سدی به نام ژاپن

۸ سال بعد از فینال ۱۹۹۲، ژاپن در راه دومین قهرمانی‌اش قربانی بهتر از عربستان پیدا کرد. پیش از این بازی ۲ تیم در اولین بازی مرحله گروهی هم به مصاف هم رفته بودند که ژاپن طی یک بازی برتر ۴ بر یک به پیروزی رسید. شاید به جرات بتوان ادعا کرد آن برد، همین عربستان شکست‌ناپذیر را در هم شکست اما تیم عربی خیلی سریع خودش را جمع و جور کرد و دوباره در فینال رقیب چشم بادامی‌ها شد. این بار عربستان سخت تسلیم شد و ژاپن با برتری یک بر صفر در لبنان دومین قهرمانی خودش را در جام ملت‌های آسیا را رقم زد. در ادامه ۲ تیم چند بار دیگر هم به مصاف هم رفتند که از آن جمله می‌توان به برتری ۵ بر صفر ژاپن جام ملت‌ها در سال ۲۰۱۱ یا برتری یک بر صفر منجر به صعود عربستان به جام‌جهانی ۲۰۱۸ اشاره کرد.

شرایط فعلی

ژاپن هر چند در ۳ بازی گروهی طراوت تیم جام‌جهانی ۲۰۱۸ را نشان نداد اما در مراحل حذفی تیمی متفاوت است. در سوی مقابل، عربستان در تاریخ حضورش در جام ملت‌های آسیا هر گاه از مرحله گروهی بالا آمده در نهایت به فینال رسیده است. جدال ۲ سبک متفاوت در حالی شکل می‌گیرد که باخت عربستان به قطر (دشمن سیاسی‌اش) این تیم را در رده دوم قرار داد تا صاحب قرعه بدتری شود. جناح چپ نقطه قوت این تیم محسوب می‌شود اما تیم پیتزی به وضوح در دفاع ضعیف است و کندی و اشتباهات مدافعان (شبیه آنچه در صحنه گل اول قطر دیدیم) می‌تواند نقشه‌های تیم عربی را به باد دهد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس