کد خبر 928956
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
ترزا می نمایه

مجلس عوام انگلیس در حالی به طرح ترزا می رای منفی داد که امری قابل پیش بینی بود.

به گزارش مشرق، مجلس عوام انگلیس سه شنبه شب با ۴۳۲ رأی مخالف در مقابل ۲۰۲ رأی موافق طرح ترزا می که مورد توافق با اتحادیه اروپا قرار گرفته بود را رد کرد.

مهمترین نکته در خصوص این رأی اختلاف زیاد مخالفان با موافقان است که در تاریخ بریتانیا نیز سابقه نداشته است.

بیشتر بخوانید:

مخالفت پارلمان انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا


در واقع این رأی نشان شکست تاریخی ترزا می است. در همین راستا جرمی کوربین خواستار رأی عدم اعتماد به ترزا می در جلسه فردا پارلمان شده است.

با توجه به رأیی که ترزا می چند وقت پیش از سوی حزب متبوع خویش دریافت کرد و رهبر حرب محافظه کار باقی ماند بعید است که فردا پارلمان رأی به عدم اعتماد دولت دهد.

یکی از دلایل شکست ترزا می در طرح برگزیت نادیده انگاشتن احزاب مخالف این طرح بود. حزب کارگر اگرچه در برخی موارد با محافظه کاران مخالف بود در برخی موارد هم همسویی داشت که ترزا می می توانست از طریق گفتگو با طرحی مرضی الطرفین دست یابد تا چنین شکست تاریخی را متحمل نشود.

با توجه به اختلاف رأی حاصل شده به طرح برگزیت بعید است تا مهلت قانونی که حدود دو ماه و نیم دیگر به پایان می‌رسد دولت بتواند طرح برگزیت را به تصویب پارلمان برساند.


حال دولت انگلیس دو راه دارد. یکی مهلت خواهی از اتحادیه اروپا و دیگری خروج بدون توافق.

با توجه به سخنان مقامات مختلف اروپایی مهلت خواهی انگلیس در خصوص برگزیت بسیار بعید است که مورد توافق اروپایی‌ها قرار گیرد.

تنها راهی ممکن خروج بدون توافق است که پیش بینی می‌شود در این صورت اقتصاد انگلیس متحمل شرایطی سخت می‌شود و حتی رشد اقتصاد را در سال دیگر به منفی هشت می‌رساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس