کد خبر 928867
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
بارسلونا

باشگاه بارسلونا از حیث پرداخت حقوق به بازیکنان خود، در صدر رده‌بندی تمامی تیم‌های فوتبال جهان قرار گرفت.

به گزارش مشرق، باشگاه بارسلونا در سال ۲۰۱۸ بالغ ۵۰۰ میلیون یورو به بازیکنانش حقوق پرداخته که این رقم ۴۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ آن افزایش داشته است. به این ترتیب بارسلونا از حیث پرداخت حقوق در صدر رده‌بندی تمامی تیم‌های باشگاهی فوتبال دنیا قرار می‌گیرد و به اولین تیمی تبدیل شده که در یک سال بیش از نیم میلیارد یورو به بازیکنانش حقوق پرداخت می‌کند.

طبق مطالعه آماری موسسه KPMG، افزایش هزینه‌های باشگاه بارسلونا بعد از خرید بازیکنان جدید مانند فیلیپه کوتینیو (با قراردادی ۱۶۰ میلیون یورویی از لیورپول) و عثمان دمبله (با قراردادی ۱۵۰ میلیون یورویی از بوروسیا دورتموند) و همچنین تمدید قرارداد برخی از بازیکنان تیم مانند لیونل مسی و سرخیو بوسکتس، میزان حقوق پرداختی این باشگاه به بازیکنانش در سال ۲۰۱۸ را به ۵۶۲ میلیون یورو افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

زمان بازی برگشت رئال مادرید و بارسلونا مشخص شد

پس از بارسلونا، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن با پرداخت ۳۳۲ میلیون یورو (افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال ماقبل آن) در در رده دوم قرار دارد. در واقع در مطالعه KPMG مشخص شد که حقوق پرداختی قهرمانان ۸ لیگ برتر فوتبال اروپا در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ماقبل از آن افرایش داشته به جز منچسترسیتی که حقوق پرداختی بازیکنانش ۵ درصد کاهش داشته است.

با این حال در این مطالعه مشخص شده که تیم تحت هدایت پپ گواردیولا با ارزشی معادل ۱.۱۸۲ میلیون یورو گران‌ترین تیم اروپا است. همچنین از نیمار با ارزشی معادل ۲۲۹ میلیون یورو، کیلیان امباپه با ارزشی معادل ۲۱۵ میلیون یورو و لیونل مسی با ارزشی معادل ۲۰۳ میلیون یورو به عنوان ارزشمندترین بازیکنان فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۸ نام برده شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس