کد خبر 928160
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
دمشق

یک نظامی ارشد سوری به اهداف حمله رژیم صهیونیستی به سوریه پرداخت و به سامانه قدرتمندی که دمشق در اختیار دارد، پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سرتیپ عبدالحمید سهلب کارشناس نظامی سوری اعلام کرد: حملات مکرر اسرائیل به اراضی سوریه با هدف حمایت لجستیکی از گروههای تروریستی که نفس‌های آخر خود را می کشند، انجام می‌شود و این پس از آن است که بیش از نود درصد از اراضی سوریه به آغوش سوریه بازگشته است.

بیشتر بخوانید:

زنجیره دفاعی نیروهای مسلح در برابر تهدیدات بالگردی کامل شد

وی افزود: اسرائیل طی هفت سال گذشته از جنگ سوریه تنها استفاده کننده از بحران بوده است و هدف نخستش تجزیه سوریه و تضعیف ارتش آن بود اما در تحقق همه اهدافش شکست خورد ما حجم حمایتی که این رژیم از تروریست‌ها در جولان به عمل آورده را می‌دانیم.

سهلب در ادامه گفت: اسرائیل این روزها به دنبال آزمودن سامانه دفاع هوایی سوریه است. حمله ۱۲ ژانویه اسرائیل به فرودگاه دمشق اولین حمله آن نیست. سامانه دفاع هوایی سوریه آماده است و بیشتر موشک‌های آنها را ساقط کرد. هدف این حمله اسرائیل همانطور که گفته شد بالا بردن روحیه تروریستهاست.

این نظامی سوری اعلام کرد: سامانه دفاع هوایی سوریه سامانه‌ای بسیار پیشرفته است و شامل بیش از یک نوع سلاح دفاع هوایی می‌شود که سامانه اس ۳۰۰ که اخیراً سوریه به دست آورده است یکی از آنهاست. سامانه دفاع هوایی سوریه از پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در جهان عرب است و همین سامانه دست اسرائیل را در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ قطع کرد و ۹۰ هواپیمای اسرائیلی را در یکروز ساقط کرد. در جریان حمله ۱۴ مارس سال گذشته سه کشور نیز سامانه دفاع هوایی سوریه بیش از ۷۶ موشک از ۱۰۰ موشک را ساقط کرد و بقیه را رهگیری کرد و این موشک‌ها به اهداف خود نرسیدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    74 8
    خالی نبند 76 تا از100 دروغ به این بزرگی...گفتن دروغ هرچه بزرگتر باشد راحتتر پذیرفته می شود اما نه اینقدر دیگه ....!!!!!!!!!!!
  • قریشی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    11 96
    ولی به نظر من سران صهیونیست طاقت ندارند بیست و پنج سال صبر کنند، برای نابودی کامل عجله دارند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس