علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:قیام دی ماه مردم قم مبدا انقلاب اسلامی بود.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز (چهارشنبه) قوه مقننه و در نطق پیش از دستور خود با اشاره به قیام مردم قم در تاریخ نوزدهم دی ماه، گفت: همین حضور آگاهانه مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: این حرکت آگاهی بخش بیداری در سایر استان ها را باعث شد و چهلم شهدای قم در تبریز و سایر شهرها جوشش جدید انقلابی را به وجود آورد، در کالبد شکافی این قیام و سایر سابقه تاریخی سایر قیام های یکصد ساله اخیر در ایران می توان به این امر دست یافت که بتن فرهنگ ملت ایران تفکر دینی و تعلق به میراث گرانقدر عصمت و طهارت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرگونه اصلاحات سیاسی اجتماعی اگر بر ستون های تفکر دینی استوار گردد چه از نوع ایجابی و چه از نوع سلبی به دلیل باورهای عمومی اجتماعی موفق خواهد بود و در غیر این صورت نمی تواند در توده ها حرکت آفرین باشد.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: این نکته اساسی همیشه مورد توجه مصلحین واقعی در تاریخ ایران بوده است اما سلاطین جور به دلیل عدم لیاقت و نداشتن درک درست جامعه شناختی گاه با این فرهنگ مبارزه کردند؛ چه رضا خان و چه محمدرضا این درد را نداشتند و به جای آن تکیه بر امریکا و انگلیس کردند و به خود و کشور لطمات جبران ناپذیر زدند.

لاریجانی با بیان اینکه برخی گروه های سیاسی به ویژه مارکسیست ها با گرده برداری از سایر قیام ها که متناسب با شرایط کشورهای دیگر بود مسیری را طی کردند که توفیقی نیافتند، افزود: امام خمینی (ره)، شهید مدرس، آیت الله کاشانی، علمای صدر مشروطه و سیدجمال الدین اسدآبادی از مصلحان واقعی بودند که با شناخت درست از صحنه اجتماعی ایران بنای حرکت خود را بر تفکر دینی و البته روشن بینانه قرار دادند که نتیجه آن انقلابی شکوهمند شد.

وی با اشاره به اینکه این درس بزرگی است که اصلاحات واقعی در ایران اگر از ماده اصلی تفکر دینی فاصله بگیرد نمی تواند جریانی موفق باشد، ادامه داد: در ایران عرفی کردن تمام حقایق چه در عرصه معرفت و چه در عرصه سیاست نه وجه عقلی دارد و نه تجربه، توفیقی برای آن ثبت کرده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان داشت: این موضوع که رهبر معظم انقلاب از سال ها پیش در مورد تهاجم فرهنگی اصرار داشتند به همین دلیل است که پایه تغییرات و اصلاحات واقعی و حرکت به جلو چه در حدوث و چه در بقای انقلاب منوط به رونق بخشی به تفکر دینی و غنا یافتن در این عرصه است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروز ممکن است آمریکا بصورت علنی فضای مبارزه امنیتی و سیاسی و اقتصادی علیه ایران را مطرح کند اما اصل ماجراجویی آن ها با مبانی دینی بوده که آن را نشانه گرفته اند، افزود: عدم توفیق آمریکایی ها علیرغم تمامی فشارهای اقتصادی به این جهت است که ملتی که فرهنگ حسینی و علوی دارد میراث قلبی خود را به حراج نمی گذارد و تحمل سختی ها را سنگر صیانت از آئین خود می پندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشاد ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    0 0
    مردم قم انشاالله کی قیام خواهند کرد تا تو را از نماینگی خودشان سرنگونت کنند اگر می فهمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس