کد خبر 915928
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
لاریجانی: حرکت‌های انقلابی مدرس از حساس‌ترین دوران تاریخ ایران بود

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس،گفت: حرکت‌های انقلابی مرحوم مدرس در مجلس که از حساس‌ترین دوران تاریخ ایران بود.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 11 آذر) پارلمان، در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک به مناسبت 10 آذر، روز مجلس و گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مدرس، گفت: ملک‌الشعرای بهار درباره شهید مدرس می‌گوید "یکی از شخصیت‌های بزرگ ایران که از فتنه مغول نظریش بدان کیفیت و استعداد و تمامی وجوه از حیث صراحت لهجه و شجاعت و ویژگی‌های فنی در علم سیاست و خطابه و امور اجتماعی دیده نشده سید حسن مدرس است، ما رجال اصلاح‌طلب و شجاع و فداکاری مانند امیرکبیر، سیدجمال، ملک‌المتکلمین و غیره داشته و داریم اما مدرس از حیث تمامی امور چیز دیگری بود".

بیشتر بخوانید:

نقل قولی از شهید مدرس درباره نمایندگان مجلس

وی با تأکید بر اینکه در یکصد ساله اخیر، قیام‌های بزرگی به رهبری روحانیت در ایران شکل گرفته است، اظهار داشت: نهضت تنباکو به رهبری میرزای شیرازی و یا قیام مشروطیت به رهبری مراجع نجف، تهران و یا حرکت شهید شیخ فضل‌الله نوری یا انقلاب عراق به رهبری میرزای شیرازی یا حرکت‌های انقلابی مرحوم مدرس در چند دوره مجلس که از حساس‌ترین دوران تاریخ ایران بود، از این دست قیام‌هاست؛ البته قیام مرحوم خیابانی و قیام‌ میرزاکوچک‌خان جنگلی نیز از این دست است.

رئیس مجلس تصریح کرد: در هر یک از این قیام‌ها نکته‌های آموختنی نهفته است. دانستن آنها ضرورت دارد و از همین روی، رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان، به‌خصوص دانشجویان توصیه فرمودند که با تاریخ آشنا شوند، تاریخ درس است، از تاریخ درس‌های بسیاری می‌توان آموخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    1 0
    از شهید مدرس به پروانه سلحشوری سق وط کردیم
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      1 0
      به خود لاریجانی هم سقوط کرده باشیم کافیه.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس