عباس عبدی

یکی از افراطیون مدعی اصلاحات می‌گوید اصلاح‌طلبان، مسئول دولت برآمده از انتخابات ۹۲ و ۹۶ نیستند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عباس عبدی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز اظهار داشت: با این حال معتقد هستم که نباید فکر کرد مردم ناامید شدند و تمام شد و رفت. باید به این توجه کرد که در مقابل آقای روحانی چه مسئولیتی متوجه اصلاح‌طلبان است؟ فرض کنید که ما به دلیل چنین برداشت‌هایی که می‌توانستیم از رفتار روحانی داشته باشیم از او حمایت نمی‌کردیم و مثلاً از جهانگیری حمایت می‌کردیم یا از هیچ‌کس حمایت نمی‌کردیم؛ نتیجه چه بود؟ اینکه یا رئیسی انتخاب می‌شد یا همین آقای روحانی. اگر روحانی انتخاب می‌شد که فرقی نمی‌کرد به احتمال فراوان ممکن بود از این بدتر نیز رفتار کند.

اگر رئیسی انتخاب می‌شد اما همین شما به عنوان سوال‌کننده می‌پرسیدی که مسئولیت اصلاح‌طلبان که از روحانی حمایت نکردند چه بود و چرا مملکت را به این روز انداختید؟ بنابراین نمی‌شود که یک گروه سیاسی مسئول دو سوی رفتار انتخاباتی باشد. این گروه وقتی مسئولیت کامل دارد که نامزد خود را در انتخابات داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

عبدی: عذرخواهی خاتمی و نوری فانتزی و بی‌فایده است


وی همچنین گفته است؛ تا وقتی که گروه‌های سیاسی نامزد خود را ندارند نباید مسئول شناخته شوند.


مگر همه گروه‌های حامی خاتمی در سال ۷۶، درباره رفتار خاتمی مسئولیت می‌پذیرند؟ اصلاح‌طلبان در سال ۷۶ و ۸۰ باید مسئول دولت را بپذیرند و در سال ۸۴ و ۸۸ نیز مسئول انتخابات هستند. اما در سال ۹۲ و ۹۶ نه مسئول انتخابات هستند نه مسئول دولت برآمده از آن. به این دلیل که نامزد خود را نداشتند و مجبور بودند که از یکی از گزینه‌های حاضر حمایت کنند زیرا اگر این کار را نکرده بودند باز هم امروز محکوم می‌شدند که چرا وارد میدان نشدند.


این اظهارات درحالی است که محمدرضا خاتمی در آستانه انتخابات ۹۶ گفته بود ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم.


اما از آنجا که اصلاح‌طلبان در طول ۲ دهه اخیر - بلکه در بازه قبل از آن - هرگز مسئولیت‌پذیر نبوده‌اند، به همان سیاق اکنون عباس عبدی ادعا می‌کند ما مسئول دولت روحانی نیستیم. جالب اینکه اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ عارف و در سال ۹۶، جهانگیری را برای حمایت در انتخابات داشتند اما از آنجا که می‌دانستند به تنهایی فاقد کمترین شانس برنده شدن هستند، ترجیح دادند از روحانی حمایت کنند تا ضمن اینکه او را بدهکار خود می‌کنند، بعداً با فرافکنی بتوانند ادعا کنند روحانی نامزد ما نبوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس