وزارت خارجه سوریه

در پی حملات اخیر ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش به مناطق سوریه وزارت خارجه سوریه نامه‌ای خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نوشت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان اعلام کرد: آمریکا از طریق ائتلاف غیر قانونی خود به جنایات علیه غیرنظامیان سوری و تجاوزهای خود به خاک سوریه به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات شکار ۳۵ فرمانده می‌دانی داعش در شهرک «السوسه»

وزارت خارجه سوریه افزود: ائتلاف بین المللی روز جمعه جنایت جدیدی علیه غیرنظامیان در شهرک " الکشیکه" در حومه جنوب شرقی دیرالزور مرتکب شد که در پی آن ۱۰ غیر نظامی از جمله ۴ کودک کشته شدند.

در این نامه آمده است که این حمله یک روز بعد از حمله به روستای " الشعفه" که در پی آن ۱۱ سوری کشته و خسارات زیادی به منازل مسکونی وارد شد صورت گرفت.

دمشق همچنین از کشورهایی که جنگنده‌های ائتلاف بین المللی از آنجا به پرواز در می‌آید خواست که از پرواز این جنگنده‌ها جلوگیری کنند تا شریک ریختن خون مردم بیگناه سوریه نباشند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه از کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی خواست که فوراً از این ائتلاف خارج شوند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که ادامه سکوت شورای امنیت در قبال این حملات و نادیده گرفتن مسئولیت خود در قبال حفظ امنیت و صلح بین‌المللی هیبت و مرجعیت این شورا و دستگاه‌های اصلی سازمان ملل متحد را از بین می‌برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس