کد خبر 240829
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱

نماینده موافق گزینه پیشنهادی راه و شهرسازی گفت:حضور آقای آخوندی فرصتی جدید برای کشور خواهد بود، چون الگوی جدید مدیریتی ارائه می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی عبدالکریم حسین زاده، نماینده نقده و اشنویه به عنوان موافق در پشت تریبون قرار گرفت.

حسین زاده در ابتدای نطق خود با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره حضور برخی از وزرا و رابطه آنها با فتنه گفت: آقای روحانی با 16 سال سابقه طولانی‌ترین دوران تصدی در شورای عالی امنیت ملی را داشته‌اند و بهتر از هر کسی می‌توانند در موضوع منافع ملی نظریه پرداز باشند.

وی ادامه داد: با توجه به رابطه رهبر معظم انقلاب و آقای روحانی شک ندارم که اگر موردی درباره هر کدام از وزرای پیشنهادی بود، قطعا رهبری آن را مطرح می‌کردند و در مجلس نیز اعلام می‌شد.

نماینده نقده و اشنویه حضور آخوندی به عنوان وزیر پیشنهادی راه شهرسازی را فرصت جدید برای کشور دانست و افزود: دلیل این فرصت این است که الگوی جدید مدیریتی در این دوران شکل خواهد گرفت.

حسین زاده با بیان اینکه هر رئیس جمهور حق دارد از میان همفکران خود کابینه را انتخاب کند، اضافه کرد: آقای روحانی مسیر اعتدال را رفتند و از همه گرایش‌ها در انتخاب کابینه استفاده کردند.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات نماینده مخالف آخوندی مبنی بر تحرکات وی در شب انتخابات سال 88 گفت: اگر آقای آخوندی آن شب چنین فعالیتی داشتند پس باید امروز وی به عنوان فتنه‌گر در حصر بود نه در مجلس.

نماینده نقده و اشنویه نامه امضا شده از سوی آخوندی در سال 88 خطاب به شورای نگهبان را برگ زرینی در کارنامه وی خواند و افزود: در این نامه از شورای نگهبان درخواست شده بود که خود شورای نگهبان هیاتی را متشکل از قضات به افراد با صلاحیت ایجاد کند، آیا این حرکت در میسر قانون نیست؟

وی در ادامه با اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی وزارت راه وشهرسازی اظهار داشت: امروز 74 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم که 6 میلیون انسان در ان زندگی می‌کنند.

نماینده نقده و اشنویه رشد 6 برابری قیمت مسکن در طول سالیان گذشته را یکی دیگر از مشکلات وزارت راه وشهرسازی دانست و افزود: در حالی که 2 میلیون مسکن مهر ایجاد شد و مقدار زیادی درآمد نقدی داشتیم باید پرسید که چرا مسکن گران شد.

حسین‌زاده ادامه داد: آقای آخوندی الگویی را براساس قانون تدوین کرده تا مسکن در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به بدهی‌های دولت و مشکلات مالی در این زمینه تصریح کرد: امروز به وزیری نیاز داریم که اقتصاد نگر باشد، در موضوع راه نیز با توجه به کشته‌ها و تلفات جاده‌ای نیاز به وزیری است که تولید محور باشد نه هزینه محور.

نماینده نقده و اشنویه میانگین وضعیت پروازی کشور را بسیار کمتر از میزان جهانی دانست و افزود: ما به وزیری نیاز داریم که این شکاف را با مدیریت خود پر کند.

وی با اشاره به سابقه مدیریت آخوندی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: آقای آخوندی در دوران تصدی خود بنیاد مسکنی را ایجاد کردکه هرگاه دولت با مشکل مالی مواجه می‌شود دست خود را به سوی آن دراز می‌کند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی اظهار داشت: از نمایندگان می‌خواهم برای توسعه پایدار به کسی که اصل 44 قانون اساسی را تدوین کرده و در بازسازی منجیل و رودبار نقش داشته رای مثبت بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس