کد خبر 925282
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
دماوند نمایه

یک زمین‌شناس با تاکید بر این که بوی بد تهران را خودم به وضوح حس کردم تصریح کرد این بو گوگردی نیست و ربطی به قله دماوند ندارد.

به گزارش مشرق، مهدی زارع زمین‌شناس اعلام کرد: بوی بدی که در تهران منتشر شده است به هیچ عنوان به قله آتشفشانی دماوند ارتباطی ندارد.

زارع تصریح کرد: خود من هم در سطح شهر تهران بودم و در میدان هفت تیر به وضوح بو را حس کردم. این بو اصلاً گوگردی نبود و مشخصاً بوی بد زباله است.

بیشتر بخوانید:

احتمال ترکیدگی شبکه فاضلاب در محدوده مرکزی شهر

بسیج کارشناسان برای تعیین علت انتشار بوی نامطبوع

منشأ بوی نامطبوع در تهران مشخص نیست!

شهروندان تهرانی در تماس با خبرنگار مهر از حس شدن بوی نامطبوع در مناطق مختلفی همچون میدان انقلاب، خیابان احمد قصیر، میدان حسن‌آباد و … خبر داده‌اند. گشتهای آتش‌نشانی تهران در حال بررسی منشأ بوی بد در شهر تهران هستند و نیروهای آتش‌نشانی و امدادی در تهران تشکیل جلسه مدیریت بحران داده‌اند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی بوی بد منتشر شده را گوگردی توصیف کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • SY ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    19 2
    اين اصلا به دماوند مربوط نیست این بو نامطبوع اصلاح طلبان و تدبیر امیدی هاست
  • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    11 3
    بوی گند اصلاح طلبان که ایران فرا گرفته
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    18 0
    مردم انقدر دراين چند ساله بلا ديده اند واقعا منتظر فوران دماوندند!!!خيلي جالبه !!
  • امیرهوشنگ نورا IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    20 0
    سلام، گندش در آمده، باید رفت به دنبال منشاء بوی گند و تازه! فقط حواسمان باشد که از خودمان نباشد! و من ا... التوفیق
  • سیما IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    11 0
    معلومه بوی چیه بوی فساد و فحشاست
  • SC ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    1 7
    با توجه به اعلام رسمی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مبنی بر افزایش غلظت همه آلاینده‌ها اعم از ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون، ۱۰ میکرون و دی اکسید گوگرد، قطعا منشاء گوگرد دار باعث افزایش شاخص آلاینده‌ها شده است. از طرفی به دلیل آنکه در مقطع انتشار بو، جهت باد شمال شرق به سمت جنوب غرب بوده طبیعی است که غلظت داده‌های مربوط به آلاینده‌ها در ایستگاه‌های پایش کیفیت هوای جنوب و جنوب غرب رخ دهد و رشد غلظت آلاینده‌ها در ایستگاه‌های شمال شهر کمتر شود. لذا دو دلیل برای این موضوع قابل تصور است. نشت از مخازن آمونیاک و ترکیبات سوخت مایع و جامد موشکی در مجموعه نظامی شهید همت و مکانیک وزارت دفاع در حکیمیه تهران دوم گسل‌ دماوند و مشا اول باید مجموعه های نظامی موصوف بدقت پالایش و بررسی شوند در صورت سلامت آنها باید به مردم هشدار جدی جهت زلزله داده شود. بین بوی گوگرد و زلزله رابطه وجود دارد. به این گفتار که در مقاله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله اشاره شده است دقت کنید. ﻣﻮرد زﻣﻴﻦلزره 1868 میلادی در حصار گلی در دریاچه نمک از اﻳﻦ ﻧﻈﺮ جالب است که قدیمی ترین تلاش شناخسته شده برای پیوند دادن رفتار بی هنجار جانوران پیش از یک زمین لرزه با خود پدیده زمین لرزه و نیز با اثرات آن بر روی مخابرات تلگرافی است. در روزنامه دولتی 7/6/1285 قمری آمده است: " در 10 جمادی الاول در همه جا مخابرات بوسیله خطوط تلگراف دستخوش دشواری بسیار و دریافت ضعیف شد که از آن می‌توان این نتیجه را گرفت که هنگامی که زمین لرزه ای نزدیک به روی دادن باشد روز پیش از آن شدت الکتریسته در زمین بیشتر می شود و در نتیجه مخابرات تلگرافی را دشوار می سازد.... در شب مورد بحث، پیش از جنبیدن زمین و نزدیک به رویداد زمین لرزه، جانوران و پرندگان ناله و فریاد می کردند و بیشتر مردم بوی زننده ای مانند بوی گوگرد حس می کردند که سبب دست دادن احساس تهوع می شد. ... سبب آن است که بخارهایی در درون کره زمین محصورند که در نتیجه رویداد یک زمین لرزه از ترک ها و شکاف های زمین به بیرون راه می یابند"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس