کد خبر 924918
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
فرودگاه

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور، از دستگیری ۶۷۸ قاچاقچی مواد مخدر، از جمله ۵۵ زن در آذرماه امسال از مسافران پروازهای داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان هواپیمایی کشور، سردار حسن مهری گفت: با استفاده از نیروهای مجرب مستقر در فرودگاه‌ها، ۹۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی آذر ماه امسال از قاچاقچیان پروازی که قصد خروج از کشور را داشتند کشف و ضبط شد.

وی افزود: این میزان کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷.۵ برابر افزایش یافته است که حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس و همه دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر بوده است.

سردار مهری اظهار داشت: این کشفیات، شامل تریاک، هروئین، حشیش، کراک، شیشه، کوکائین، گراس و دیگر مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید:

کدام شرکت هواپیمایی بیشترین تاخیر را داشت؟

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: در این ارتباط ۶۷۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر که ۵۵ نفر از آنان زن هستند دستگیر شدند که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شده‌اند.

سردارمهری با بیان اینکه از این تعداد قاچاقچی دستگیر شده ۲۴ نفر جز قاچاقچیان حرفه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد و اصفهان به ترتیب بیشترین کشفیات را داشته است.

استفاده از بسته‌های پستی، ترفند قاچاقچیان مواد مخدر

وی گفت: برخی از قاچاقچیان برای در امان ماندن و فرار از قانون برای انتقال و جابه جایی مواد مخدر از طریق بسته‌های پستی و جاسازی آن به جابه جایی مواد مبادرت می‌کنند.

سردار مهری افزود: از این میزان کشفیات، ۳۳ کیلوگرم در قالب بسته‌های پستی و جاسازی در دستگاه‌های صنعتی بوده است که بزرگترین محموله شامل یک بسته ۲۹ کیلوگرمی تریاک در قالب جاسازی در ظروف و دستگاه‌های صنعتی طراحی و به طریق ماهرانه‌ای برای ارسال به خارج از کشور جاسازی شده بود که با درایت ماموران در این رابطه یک قاچاقچی نیز دستگیرشده است.

به گفته وی، هشت نفر از قاچاقچیان دستگیر شده از اتباع خارجی هستند که مهمترین این افراد فردی بود که با به همراه داشتن دو کیلو و ۸۰۰ گرم کوکائین از کشور بولیوی به دبی و از دبی به اصفهان آمده بود که در فرودگاه این استان، دستگیر شد.

سردار مهری با بیان اینکه از تعداد قاچاقچیان دستگیرشده آذرماه ۱۰ نفر نیز با روش بلع انباری (بلعیدن) قصد خروج ۸۴۰ گرم مواد مخدر از کشور را داشتند، گفت: از این تعداد هشت نفر مرد و دو نفر زن هستند که اینگونه افراد عموماً با درایت و تجربه پلیس توسط چهره زنی استفاده از دستگاه‌های ایکس ری و بادی اسکنر شناسایی و دستگیر می‌شوند.

دستگیری ۶۳۰۲ قاچاقچی در فرودگاه‌های کشور

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون از ۹ فرودگاه بین المللی کشور ۵۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و ۶ هزار و ۳۰۲ نفر قاچاقچی دستگیر شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد افزایش دارد.

سردار مهری در توصیه به هموطنان گفت: قاچاقچیان برای نیل به اهداف شوم خود اقدام به جاسازی مواد مخدر در اشیای مختلف می‌کنند که بدون استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته، مشاهده جاسازی آنها برای افراد عادی امکان پذیر نیست لذا از پذیرش اشیاء و هر گونه وسایل دیگران به خصوص افراد ناشناس به عنوان امانت خودداری کنند زیرا در نهایت آنها هستند که باید پاسخگوی مقامات قضایی به عنوان صاحب کالا باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    0 0
    با قایق برین نمی فهمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس