کد خبر 924580
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
خودکشی نمایه

۹۹ درصد پزشکان بریتانیا نسبت به نبود خدمات درمانی کافی برای نوجوانان دچار بیماری های سلامت روانی هشدار داده و این امر را موجب بروز رفتارهای خود آسیبی از جمله خودکشی میان این قشر خوانده اند.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، تقریباً تمامی پزشکان بریتانیا نسبت به نبود خدمات درمانی کافی برای نوجوانان دچار بیماری‌های سلامت روانی هشدار داده و این امر را موجب بروز رفتارهای خود آسیبی از جمله خودکشی میان این قشر خوانده‌اند.

بنابر اعلام سازمان سلامت همگانی انگلستان ۹۹ درصد از پزشکان عمومی این کشور اعلام کرده‌اند که دسترسی دشوار به پزشک متخصص و خدمات درمانی برای نوجوانان زیر ۱۸ سال دچار بیماری‌های سلامت روان به عنوان تهدیدی محسوب شده و می‌تواند موجب آسیب‌های جسمی و روحی به آنها شود.

بیشتر بخوانید:

شایع‌ترین روش‌های خودکشی سلبریتی‌های هالیوودی

خودکشی در میان پلیس فرانسه افزایش یافت

آمار عجیب بیماری روحی در دختران انگلیسی

از هر ۱۰ پزشک انگلیسی ۹ نفر معتقداند که ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به جوانان دچار مشکلات سلامت روانی از جمله اضطراب، افسردگی، مشکلات غذایی و غیره بسیار نامناسب است.

به طوری که ۳۷ درصد خدمات درمانی در این زمینه ناکافی، ۵۳ درصد بسیار ضعیف و تنها ۱۰ درصد مطلوب بوده است.

پزشکان معتقداند، این سطح ضعیف از خدمات بهداشت و درمان نمی‌تواند پاسخگوی روند رو به رشد افزایش بیماری‌های سلامت روان میان کودکان، نوجوانان و بزرگ سالان باشد.

همچنین رسانه‌های اجتماعی، استرس‌های تحصیلی، فقر و شرایط خانوادگی از جمله عوامل افزایش مشکلات روانی میان نوجوانان و جوانان بریتانیا اعلام شده است.

به گفته پزشکان این کشور، بسیاری از جوانان بیمار، نزدیک به ۱۸ ماه منتظر دریافت خدمات درمانی بوده و عدم دسترسی به پزشک متخصص یا هرگونه کمک‌های درمانی آنها را از پا درآورده است.

این جوانان به منظور اعلام اعتراض خود نسبت به شرایط بهداشت و درمان دست به خودکشی زده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، ۷۸ درصد از پزشکان عمومی نسبت به اینکه تنها تعدادی کمی از جوانان دچار بیماری‌های سلامت روانی می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

۸۶ درصد از آنان نیز از افزایش استرس و اضطراب میان نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ ساله طی دو ساله گذشته خبر داده‌اند.

همچنین ۸۸ درصد از متخصصان انگلیسی معتقد اند دسترسی به اقدامات بهداشتی و درمانی برای جوانان دچار بیماری‌هایی از جمله استرس و اضطراب بسیار دشوار یا غیر ممکن است.

به علاوه ۶۸ درصد از پزشکان از بروز اختلالاتی از جمله خود آسیبی میان نوجوانان بیمار زیر ۱۸ سال به دلیل نبود خدمات درمانی خبر داده‌اند.

یکی از نوجوانان دارای بیماری‌های سلامت روان درخصوص خدمات درمانی در بریتانیا می‌گوید: دسترسی یا پذیرش در مراکز درمانی برای بیماری‌های سلامت روانی بسیار طولانی بوده از وضعیت بسیار بدی برخوردار است. بسیار از نوجوانان به دلیل ماه‌ها انتظار برای پذیرش در مراکز درمانی از این امر منصرف شده و اغلب دست به رفتارهای خود آسیبی از جمله خودکشی می‌زنند. این درحالی است که اختلالات روانی میان نوجوان و جوانان انگلیس در حال افزایش است و خانواده‌ها از این امر آسیب دیده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس