کد خبر 929675
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
خلأهای قانونی درمان ناباروری/انتقاد از وزارت بهداشت

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ناباروری ایران، با اشاره به تشکیل مجمع عمومی و فوق العاده بررسی چالش‌های حقوقی و قانونی درمان ناباروری، از عدم حضور نماینده وزارت بهداشت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، مهناز اشرفی نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ناباروری ایران گفت: به رغم تلاش های صورت گرفته در امر درمان ناباروری در کشور طی ۲۰ سال گذشته پزشکان با مسائل و مشکلات فراوانی مواجه بوده اند.

بیشتر بخوانید

وجود 11 میلیون جوان در سن ازدواج

خبری خوش برای زوج‌های گرفتار ناباروری

وی با اشاره به خلاء‌های قانونی در امر درمان ناباروری، افزود: به دلیل همین مشکلات، بسیاری از مراکز ناباروری مجبورند که فعالیت خود را به سختی در امر ناباروری در موضوعات اهدای تخمک، جنین و رحم اجاره ای انجام دهند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ناباروری ایران بیان داشت: این مشکلات بارها به وزارت بهداشت و مسئولین اعلام شده و تلاش صورت گرفته تا خلأهای موجود از پیش راه برداشته شوند.

اشرفی گفت: بر همین اساس و به دلیل مشکلات قانونی موجود قرار بر این شد تا انجمن ناباروری ایران جلسه مجمع عمومی و فوق العاده را تشکیل دهد و پیرو این مسئله از دبیر انجمن کمیسیون‌ها دعوت به عمل آمد و تشکیل مجمع نیز دو بار در روزنامه های کثیرالانتشار اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه رسمیت مجمع با حضور نماینده وزارتخانه است، گفت: متاسفانه به رغم اطلاع و اعلام قبلی، نماینده وزارتخانه در مجمع حضور نیافته و آن را کتبا به اطلاع انجمن نرساندند.

اشرفی ضمن انتقاد به عدم حضور نماینده وزارت بهداشت در این مجمع، افزود: پزشکان متخصص حاضر در جلسه، شکایت خود را نسبت به بی تفاوتی وزارت بهداشت از نهادهای مختلف و مسئول پیگیری خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس