کد خبر 924035
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
نکونام

دخالت مستقیم رئیس کارخانه ایران خودرو باعث شد تا درحالی که رسماً خبر توافق نکونام و پیکان منتشر شده بود همه چیز منتفی به نظر برسد.

به گزارش مشرق، هاشم یکه زارع رئیس کارخانه ایران خودرو طی نامه‌ای اعلام کرد "با وجود اینکه نمی‌خواهد در امور اجرایی دخالت کند اما…" پیکان حق ندارد با مربیانی که آزاد نیستند و با تیم‌های دیگر قرارداد دارند به توافق برسد. خبر عجیب بود.

بیشتر بخوانید:

کار نکونام برای حضور در پیکان گره خورد؟

درست کردن راه‌ها از راه‌های نادرست

حضور نکونام در پیکان را می‌توان از ابعاد مختلفی دید. اینکه نساجی با او قراردادی سه ساله بسته و تنها بعد از یک نیم فصل او قصد جدایی کرد. می‌توان گفت داستان جدایی نکونام از نساجی و پیوستنش به پیکان خیلی شبیه ماجرای خولن لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا است که قبل از جام جهانی با رئال مادرید توافق کرد. اما تفاوت ماجرا از اینجا به بعد آغاز می‌شود...

تفاوت لوپتگی و نکونام

لوپتگی با رئال مادرید به توافق رسید و این باعث شد درست قبل از آغاز جام جهانی از کار برکنار شود اما وقتی نکونام در نیم فصل و شاید پیش از آغاز زمان نقل و انتقالات پای میز مذاکره با محمود شیعی مدیرعامل پیکان نشست و نتیجه اش استعفا از نساجی و توافق با تیم جدید بود رئیس کارخانه ایران خودرو اعلام کرد که امکان عقد این قرارداد وجود ندارد. خیلی زود هم مشخص شد که مسائلی چون فشار از سوی برخی نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس باعث شده تا رئیس کارخانه ایران خودرو چنین تصمیماتی بگیرد.

ماجرا بدتر هم شد چرا که ابعادی کاملاً غیرفوتبالی پیدا کرد. وقتی خولن لوپتگی با رئال مادرید به توافق رسید مسئولان فوتبال اسپانیا با برخوردی کاملاً فوتبالی او را برکنار کرده و ماجرا در رسانه‌ها با نقدهای تند از لوپتگی به پایان رسید. درواقع ماجرای لوپتگی با نگاه کاملاً فوتبالی و با روش‌های فوتبالی در مسیر منطقی حل شد اما ماجرای نکونام از فوتبال فراتر به دفتر رئیس کارخانه ایران خودرو و سپس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی که هزاران هزار کار بزرگ و کوچک دارد رفته و در نهایت برخوردی کاملاً غیرفوتبالی با آن می‌شود. این رفتار به دلیل همین که براساس قواعد فوتبال نیست باعث می‌شود که شاید روش نه چندان خوب جدایی نکونام از نساجی کاملاً تحت الشعاع قرار بگیرد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس