کد خبر 922098
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
ذخیره‌سازی 700 هزار تن سیب برای عید/جایگاه چهارم ایران در جهان در تولید سیب

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی موجودی سیب سردخانه‌های کشور را حدود ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال ذخیره کافی از این محصول برای مصرف داخلی و نیاز شب عید داریم، اما برای قیمت بازار باید نظارت شود.

به گزارش مشرق به نقل از­ پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ ​­­ شکراله حاجی وند ­افزود: امسال تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن سیب در کشور پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

تصمیم دیرهنگام برای تنظیم بازار میوه شب عید

ذخیره ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال برای شب عید

وی میزان صادرات سیب درختی در سال ۹۶ را حدود ۶۰۵ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و کمی هم به اروپا انجام شده است.

حاجی وند گفت: از ابتدای سال تا کنون نیز حدود ۲۰۷ هزار تن صادرات سیب داشته ایم.

وی با بیان این که سال گذشته ذخیره سیب شب عید ۲۰ هزار تن بود، تصریح کرد: برای ذخیره سازی شب عید امسال، به اندازه کافی و بیش از نیاز سیب موجود است.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی درباره قیمت سیب نیز بیان کرد: قیمت سیب متعادل است، اما از بارانداز به بعد قیمت این محصول بسیار متغیر می‌شود و­از این رو دستگاه‌های نظارتی باید کنترل‌های لازم را انجام دهند.

وی تولید جهانی سیب را ۹۰ میلیون تن عنوان کرد و گفت: ایران به لحاظ تولید پس از چین، آمریکا و هلند، رتبه چهارم جهان را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    1 0
    به قیمت کیلویی7000 تومن ازجیب ما براثر کمبود در بازار وصادرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس