کد خبر 922062
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کتاب

کاربری در توییتر نوشت: «از یه شرکت بهم زنگ زدند و گفتند که «اگر بخوای کتاب‌هایی ما داریم، می‌تونیم اون‌ها رو به اسم شما چاپ کنیم.».

به گزارش مشرق، همه چیز از یک توییت شروع شد. کاربری در توییتر نوشت: «از یه شرکت بهم زنگ زدند و گفتند که «اگر بخوای کتاب‌هایی ما داریم، می‌تونیم اون‌ها رو به اسم شما چاپ کنیم.» بعد از چند پرسش و پاسخ لیستی رو برام فرستادند. به همین سادگی شما می‌تونید با پرداخت پول نویسنده یک کتاب شوید.» طبق این نوشته شما لازم نبود حتماً دست به قلم باشید و اهل علم و فضل بلکه در این شرایط لازم است کمی وجه رایج مملکت در حسابتان باشد تا بعد از آشنایی با این شرکت شما صاحب یکی از کتاب‌های تألیفی آن‌ها شوید. به همین راحتی شما یک نویسنده شدید.

بیشتر بخوانید:

خاطرات سفیر» سریال می‌شود

کاش این کتاب کش می‌آمد

ضرب‌المثلی هست در زبان شیرین فارسی که «طرف به کاهدان زده» و حالا حکایت فردی است که به این بنده‌خدا زنگ زده و پیشنهاد داده در ازای پول صاحب یکی از کتاب‌های آن‌ها شود و خب احتمالاً فکر نمی‌کرده این بنده که از قضا وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی از اهواز و اهل شبکه‌های مجازی باشد و به سرعت این پیشنهاد را در مجازی به اشتراک بگذارد تا جایی که آقای سید عباس صالحی، وزیر ارشاد هم که اهل توییتر است این توییت را ببیند و کامنت بگذارد و ارجاع دهد به مسوول اداره کتاب برای بررسی و احتمالاً شیوه‌های برخورد با این مدل نویسنده‌سازی! 

با چه کتاب‌هایی نویسنده می‌شوید؟

در لیستی که این کاربر توییتر منتشر کرده عناوین متنوعی به چشم می‌خورد، از کتاب‌های مدیریتی و حقوق تا اصول طراحی سازه‌های فولادی و سدسازی. حتی شما می‌توانید کتاب‌هایی را در زمینه ایمنی در آسانسور و اصول تبلیغات صنعت بیمه هم در این لیست پیدا کنید. در دو لیستی که جمعاً 40‌عنوان می‌شود و در صدر لیست هم عنوان کتاب‌های تألیفی در سال‌97 آمده است با جمله از رهبر انقلاب در باب حمایت از مؤلفین و پژوهشگران. حالا برسیم به قیمت‌های این لیست.

کتابی با عنوان «مدیریت کارگاه و نگهداری مصالح و تجهیزات ساختمان» در این لیست موجود است که 310 صفحه دارد و قیمت پیشنهادی برای درج اسم شما روی جلد کتاب 8.860.000 هزار تومان است. با یک ضرب و تقسیم ساده درمی‌آید که شما با صفحه‌ای 28.500 هزار تومان صاحب یک کتاب تألیفی شدید که احتمالاً برای کسانی که وقت تألیف ندارند روزمه خوبی بسازد. سایر قیمت‌ها نیز بنا بر صفحات کتاب از هشت تا دو میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. در این لیست دو کتاب هم هست که بخت‌شان بلند بوده و در حوزه‌هایی مثل بتن و معماری بومی صاحب مؤلف شده است. رفتیم اسم یکی از کتاب‌های واگذار شده را در نت انداختیم و گشتیم. این کتاب به اسم دو نفر موجوداست یکی آقای مسعود رضایی را نشان داد که ظاهراً نماینده این روزهای مجلس است و از اعضای کارگزاران سازندگی و کارشناس ارشد حقوق از دانشگاه شیراز دارد و دیگری آقای علی اکبرزاده که در اینترنت چیزی از وی یافت نشد. 
البته شما اگر در این لحظه که این گزارش را می‌خوانید سراغ این سایت بروید چیزی دستگیرتان نمی‌شود چرا که بعد از دست به دست شدن این مطلب در فضای مجازی مدیران سایت آن را حذف کرده‌اند.

نگاهی به مؤسسه مدیریت ایران

برای درک بهتر این که بدانیم این کدام مؤسسه است که خود ابتدا دست به قلم شده و کتاب را نوشته و بعد شما در ازای پول اسم‌تان می‌رود در قسمت مؤلف کتاب. کمی گشتیم و این مؤسسه را پیدا کردیم مؤسسه‌ای به اسم «مدیریت ایران». در سایت که چرخی زدیم چیزی در معرفی این شرکت نیافتیم و البته مطالبی درباره برگزاری همایش تجلیل از مؤلفین و پژوهشگران و کتابخانه مدیران (در قسمت بعد درباره این کتابخانه عجیب بیشتر می‌خوانید) فقط در ابتدای سایت زده بودند با حمایت « گروه توسعه مدیریت ایران». در میان حامیان این تشکیلات انجمن موفقیت ایران، حامیان چهره‌های ماندگار، یونسکو، به چشم می‌خورند. 

رفتیم سراغ « گروه توسعه مدیریت ایران» که در سایت شرکت در معرفی خود نوشته است: مؤسسه توسعه مدیریت بر پایه الگوی نقش خطیر انسان در جهان و با پیشینه فردی و سازمانی سی ساله به منظور پیشرفت ایران با هدف توسعه مدیریت فعالیت می‌کند. این مرکز پایگاه مدیران پیشرفته است و با افتخار به شرکت‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و بنگاه‌های کسب و کار برتر خدمات تحقیقاتی، آموزشی و مشاوره‌ای با محوریت استراتژی‌های کاربردی عرضه می‌کند. این مؤسسه در 31 استان نمایندگی داخلی دارد و در چهار شهر هامبورگ و لوگزامبورک، کوالالامپور و دوبی هم نمایندگی خارجی دارد. روز گذشته برای تماس با این شرکت به سایت‌شان مراجعه کردیم ولی با عبارت «سایت در حال به‌روزرسانی» مواجه شدیم.

خدمات پس از فروش یک کتابخانه!

در بخشی از سایت «مدیریت ایران» بخشی به چشم می‌خورد درباره کتابخانه مدیران که ظاهراً با حمایت مجمع مدیران دانش‌بنیان و مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران تجهیز شده است. در توضیح آن هم آورده‌اند: «این کتابخانه در هشت طبقه طراحی شده که به‌صورت بسته‌بندی کوچک(مونتاژ نشده) برای شما ارسال می‌گردد. مونتاژ این کتابخانه بسیار ساده بوده و در چند دقیقه قابل انجام است.هفت طبقه این کتابخانه مربوط به هفت موضوع مختلف از کتاب‌ها می‌باشد و طبقه هشتم محل قراردادنCDهاست . همچنین طبقه فوقانی کتابخانه محلی خواهد بود برای قراردادن لوح‌های تقدیر، تندیس‌ها و افتخارات شما. عطف کتاب‌های هر موضوع دارای یک رنگ است و این موضوع کتابخانه را بسیار زیبا و متفاوت کرده است. از طرفی رنگ عطف کتاب به شما کمک می‌کند که محل استقرار هر کتاب را سریعاً شناسایی کنید. تمامی کتاب‌ها در ابعاد رقعی و دارای 240 صفحه بوده و قیمت پشت جلد تمامی کتاب‌ها 280 هزار ریال می‌باشد.» موضوعات کتاب‌ها هم در زمینه روانشناسی، موفقیت، مدیریت، ادیان و خداشناسی، اجتماعی، فیزیک و ادبیات است که نشان دهنده احاطه مدیر مربوطه به موضوعات فوق است.
به همین راحتی شما با پرداخت قیمت قفسه و کتاب‌های داخل آن صاحب یک کتابخانه شده‌اید که ویژه مدیران طراحی شده است. این کتابخانه علاوه بر این که احتمالاً کلاس خاصی دارد خدمات بعد از فروش خوبی هم دارد که شامل موارد ذیل است: «دریافت پروانه عضویت در مجمع جهانی مدیران دانش‌بنیان، عضویت در هیأت علمی مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران و دریافت کارت عضویت هیأت علمی و دریافت کارت کارآفرینی مورد تأیید مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران».

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس