کد خبر 922034
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
عباس چمنیان

چمنیان گفت: ادامه همکاری کی‌روش وابسته به نتایج تیم ملی در جام ملت‌ها خواهد بود، کی‌روش قریب به 8 سال سرمربی تیم ملی است فکر می‌کنم زمان آن رسیده یک نگرش جدید شکل بگیرد چه در تیم ملی چه در خود کی‌روش.

به‌ گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال زیر16 سال کشورمان به‌مربیگری عباس چمنیان در آخرین دوره جام جهانی نوجوانان با ارائه نمایش خوب در بین هشت تیم برتر جهان قرار گرفت، ولی نتوانست درآسیا آنچنان که باید بدرخشد، سرمربی مشهدی تیم ملی نوجوانان ایران بیش از هرکسی حساسیت بازی‌های پیش روی تیم ملی بزرگسالان را درک می‌کند.

او مانند خیلی از کارشناسان فوتبال بزرگ‌ترین دغدغه‌ این روزهایش نتایج تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا است، او اعتقاد دارد سرمربی تیم ملی بیش از اینکه به‌حواشی بپردازد تمرکزش را روی این بازی‌ها قرار دهد تا تیم ملی بتواند بهترین نتیجه ممکن را کسب کند و به‌پنج دوره ناکامی تیم ملی خاتمه دهد.

بیشتر بخوانید:

پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران

کی روش که قصد تمام کردن بحث و جدال با سرمربی پرسپولیس را ندارد سبب ایجاد برخی اختلافات میان هوادارن و موضع‌گیری آنها علیه تیم ملی شده است، عدم حضور او در فینال آسیا نیز بیش از گذشته هواداران را ناراحت کرد تا این اختلاف سکوها را بیش از گذشته علیه کی روش هدایت کند که نشانه‌های آن در بازی‌های اخیر نیز دور از چشم نمانده چمنیان می‌گوید، مربیان خارجی ممکن است ایران را روزی ترک کنند، اما آثار منفی که میان مردم ایجاد می‌شود به‌این زودی‌ها ازبین نخواهد رفت و بیش از همه تیم ملی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

چمنیان از کدورت برانکو با کی‌روش، وضعیت تیم ملی زیر16 سال و تیم پدیده گفته است که حاصل این گفت‌وگو را می‌خوانید:

 اختلافات کی روش وبرانکو از کجا نشأت می‌گیرد؟

کدورت بین کی‌روش و برانکو نشانه رفتارهای غیرحرفه‌ای است، متاسفانه ما در ایران چه در سطح لیگ برتر و لیگ دسته یک چه در سطح ملی تنها نام فوتبال حرفه‌ای را یدک می‌کشیم، هر روز شاهد بعضی از رفتارها هستیم که مصداق بارز عدم حرفه‌ای گری است که شایسته فوتبال ما نیست.

عملکرد تیم ملی را در جام ملت‌ها چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

تیم ملی در این چند سال با حضور در رویدادهای بین‌المللی تجربه خوبی کسب کرده به‌ویژه حضور بازیکنانی که در سطح اول فوتبال دنیا توپ می‌زنند و نگرش حرفه ای که دارند، به‌نظر من ایران یکی از شانس‌های کسب قهرمانی در این دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خواهد بود، امیدوارم عملکرد تیم ملی تحت تاثیر حواشی به‌وجود آمده بین سرمربیان تیم ملی و تیم پرسپولیس قرار نگیرد.

آقای سرمربی باید به‌دنبال نگرش جدید درتیم ملی باشد وشاید خودش!

اختلاف سرمربی تیم ملی با مربیان باشگاه‌ها چه آثاری به‌دنبال دارد؟

نهایت این کدورت‌ها به‌فوتبال ما ضربه می‌زند و باید وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برای حل این مشکل تدبیر مناسبی داشته باشند، کسی از ادامه این روند راضی نیست، قطعا باید با یک سیاست‌گذاری مناسب طوری پیش بریم که فضای فوتبال کشور با این دلخوری ادامه نداشته باشد.

این اوضاع سبب می‌شود به‌مرور علاقه‌مندان اصلی فوتبال که نفس فوتبال را مهم می‌دانند کاهش پیدا کنند، فوتبال یک پدیده جهانی است و می‌توانیم با اتخاذ تصمیمات مناسب از این موضوع جلوگیری کنیم.

آقای کی‌روش، کادر فنی و بازیکنان آنقدر حرفه‌ای هستند که قبل از مسابقات این مسائل و حواشی را به‌دست فراموشی بسپارد و تمرکز اصلی خود را معطوف به‌موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کند.

ادامه همکاری کی‌روش وابسته به نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خواهد بود، کی‌روش قریب به‌هشت سال سرمربی تیم ملی است، فکر می‌کنم زمان آن رسیده یک نگرش جدید شکل بگیرد چه در تیم ملی چه در خود کی‌روش.

اولین فستیوال بزرگ استعدادیابی فوتبال در بهمن ماه

آینده همکاری شما با تیم ملی نوجوانان مشخص شد؟

طبق صحبت‌هایی که داشتیم قرار بر این است که با تیم ملی زیر 16 سال ادامه همکاری داشته باشم، اما با توجه به‌مشغله‌های فدراسیون فوتبال در حال حاضر اولویت با تیم ملی بزرگسالان و تیم امید بوده، حدود یک سال است، فعالیتی در تیم ملی جوانان نداشتیم، در حالی که در رده نوجوانان فعالیت‌هایی در زمینه استعداد یابی بوده تداوم داشته و بخش زیادی استعداد در نوجوان مشخص شدند و از آنها شناخت کافی دارم.

فدراسیون درگیر فرآیند بازنشستگی بوده و ظرف یک ماه آینده وضعیت تیم ملی جوانان مشخص می‌شود و طبق برنامه‌ای که به‌فدراسیون دادیم از بهمن ماه کار ما آغاز خواهد شد، قرار است به‌همت فدراسیون فوتبال یک تورنمنت استعدادیابی در بهمن ماه برگزار شود که از دل آنها هسته اولیه تیم ملی نوجوان تشکیل می‌شود که این حرکت جدید است و امیدوارم بتوانیم مسیر معرفی استعدادها را هموار کنیم.

پدیده امید استان است باید حمایت شود تا در صدر بماند

روند کار تیم پدیده را در نیم فصل نخست لیگ برتر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بدون تردید پدیده آیینه تمام نمای فوتبال خراسان است، روند عالی پدیده در نیم فصل اول نکات قابل توجه‌ای است، اما در کناراین مسئله استمرار حضور پدیده در بالای جدول باید درنظر گرفت، مطمئنم با حمایت‌های ارگان‌های مختلف این تیم در نیم فصل دوم از نظر مدیریت و پشتیبانی مشکل خاصی ندارد.

امیدوارم روند فنی نیم فصل اول حفظ شود، البته همیشه تجربه ثابت کرده در لیگ برتر تیم‌هایی که نیم فصل اول در صدر جدول قرار داشتند، حفظ این جایگاه در نیم فصل دوم سخت‌تر خواهد شد، زیرا سایر تیم ها با برطرف کردن نقاط ضعف خود و جذب بازیکنان جدید برای موفقیت بیشتر تلاش می‌کنند و این موضوع تا حدودی کار پدیده را سخت می‌کند.

من فکر می‌کنم پدیده در نیم فصل دوم هم می‌تواند روند خوب نیم فصل اول را تکرار کند، البته باید به‌نتایج تیم‌هایی مانند سپاهان، پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال هم توجه داشت، هر چند همین نیم فصل حضور در صدر جدول سبب ایجاد امید در فوتبال استان است و قطعا کمک بزرگی به‌توسعه فوتبال در استان دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس