آتش سوزی یک واحد آموزشی غیرانتفاعی در زاهدان

در حادثه آتش‌سوزی دبستان دخترانه "اسوه" زاهدان علاوه بر استفاده از چراغ نفتی غیراستاندارد در مدرسه و داستان محرومیت‌ها، ضعف‌هایی هم در بحث نظارت مطرح است.

به گزارش مشرق، صبح روز گذشته (27 آذرماه) پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه اسوه حسنه در زاهدان دچار آتش‌سوزی شد.

علت آتش‌سوزی، استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس بود. با وجود آنکه استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است اما مدرسه از آن استفاده می‌کرد و بر اثر آتش‌سوزی چراغ نفتی و سرایت آتش به کلاس 4 دانش‌آموز کلاس اولی دچار حادثه شدند که متاسفانه تا کنون سه نفر جان خود را از دست دادند.

این مدرسه در شهر زاهدان قرار داد و به دلیل اینکه بخشی از شهر گاز ندارد این مدرسه نیز گاز نداشت و از چراغ نفتی برای گرم کردن بچه‌ها استفاده می‌کردند.

در همین زمینه:

عکس/ آتش سوزی مدرسه ابتدایی در زاهدان

عکس/ مراسم تشییع پیکر دانش آموزان زاهدانی

در حادثه آتش‌سوزی دبستان دخترانه "اسوه" زاهدان علاوه بر استفاده از چراغ نفتی غیراستاندارد در مدرسه و داستان محرومیت‌ها، ضعف‌هایی هم در بحث نظارت مطرح است.

متاسفانه مشابه این حادثه در آذر ماه سال ۹۱ در روستای شین آباد از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی نیز اتفاق افتاد که در آن دو دانش‌آموز جان باختند و ۲۶ نفر همچنان درگیر جراحات و تبعات سوختگی‌های شدید هستند.

حال پس از ۶ سال از حادثه روستای شین آباد و در ۲۷ آذر ۹۷ اینبار دانش‌آموزان دبستانی در زاهدان قربانی چراغ نفتی کلاس درس شدند.

"صبا عربی" یکی از جانباختگان حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه زاهدان

*جزئیات حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: این حادثه در زنگ تفریح مدرسه رخ داده است؛ تعدادی از دانش‌آموزان وارد کلاس درس شدند که از کیف‌شان وسیله بردارند که متأسفانه چراغ والور کلاس برگشته است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان حادثه دیده پیش‌دبستانی و اول ابتدایی بودند، ادامه داد: در این زمان مدیر مدرسه هم برای هماهنگی اردوی فردای دانش‌آموزان در اداره آموزش و پرورش حضور داشته است و در مدرسه نبوده است.

زینی‌وند افزود: پس از اینکه معلمان متوجه حادثه شدند، دانش‌آموزان را از مدرسه خارج کرده و آتش‌نشانی و اورژانس را مطلع کردند.

وی گفت: در جلسات مختلف با مسؤولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، ابعاد مختلف این حادثه را پیگیر هستیم.

و اما واکنش و توضیحات مسئولان درباره این حادثه:

واکنش دادستانی به آتش سوزی یک مدرسه در زاهدان

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور معاون و بازپرس ویژه قتل در محل سانحه آتش سوزی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده است و در این رابطه دستور بازداشت آن‌ها صادر گردید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از عملکرد آموزش و پروش و سایر دستگاه‌های نظارتی در خصوص عدم استانداردسازی این محیط آموزشی گفت: متاسفانه استانداردهای لازم و نکات ایمنی در این مدرسه رعایت نشده بود و قطعا پس از وصول نظریه کارشناسی چنانچه سایر اشخاص و دستگاه‌ها در این رابطه مقصر شناخته شوند طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد با صدور دستوری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش و بهزیستی مکلفند از کلیه مدارس و مهدکودک‌ها با توجه به فصل سرما بازدید به عمل آوردند، گفت: این نهادها باید هر چه سریعتر گزارش مدارسی که حداقل استانداردهای قانونی در آن رعایت نشده است را به دادستانی ارسال کنند تا نسبت به تعطیلی و یا انتقال دانش آموزان به مکان مناسب‌تر اقدام شود.

پیکر دو دختر دانش آموز فوت شده در حادثه آتش سوزی

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان استعفا کرد

روابط‌عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد: مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان در پی حادثه پیش دبستانی و دبستان دخترانه «اسوه حسنه» و به منظور ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و مصدوم از سمت خود استعفا کرد.

در متن استعفای ملک محمد سنجرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آمده است: با سلام و احترام ضمن عرض تسلیت با عنایت به حادثه دلخراش آتش‌سوزی پیش دبستانی و دبستان غیردولتی دخترانه «اسوه حسنه» در حوزه مسئولیت اینجانب که علی‌رغم تمامی حساسیت‌های ویژه، مکاتبات متعدد، پیگیری‌ها و نظارت مستمر منجر به این رخداد ناگوار و رنجش و تالم روحی و روانی خانواده‌های داغدار این مدرسه گردید.

فارغ از اینکه مقصر این حادثه کیست بنده به‌عنوان متولی اصلی امر آموزش و پرورش این ناحیه قصد هیچ‌گونه توجیهی ندارم و احساس می‌کنم فرزند و نوه‌ام را در این حادثه تلخ از دست داده‌ام فلذا به نشانه احساس مسئولیت اجتماعی و ابراز همدردی استعفای خودم را از مسئولیت آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان تقدیم می‌دارم.

امیدوارم هیچگاه شاهد چنین اتفاقات ناخوش آیندی در مجموعه آموزش و پرورش نباشیم.

دستور ویژه بطحایی برای بررسی علل حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نامه به محمد خرم مشاور ویژه‌اش برای بررسی همه جانبه عوامل بروز حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان دستور ویژه داد.

در این نامه آمده است: با عنایت به حادثه تأسف‌بار آتش سوزی در مدرسه غیر دولتی شهرستان زاهدان، شایسته است به سرعت با حضور در شهرستان مذکور و بررسی همه جانبه موضوع، علل و عوامل بروز حادثه را بررسی و هرگونه تقصیر و یا قصور احتمالی در رعایت مقررات و تأمین امنیت دانش‌آموزان عزیز را حداکثر تا سه روز آینده گزارش نمایید.

واحدهای حراست و بازرسی و همچنین هیأت‌های تخلفات اداری ضمن همکاری کامل با جنابعالی به صورت ویژه و خارج از نوبت مکلف به رسیدگی و اقدامات لازم می‌باشند.

در این راستا سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس و سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی باید نسبت به اطلاع رسانی شفاف و دقیق از ابعاد مختلف حادثه و جزئیات آن برای روشن شدن افکار عمومی اقدام عاجل به عمل آورند.

توضیح بطحایی درباره آتش‌سوزی مدرسه‌ در زاهدان

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در جمع خبرنگاران درباره حادثه آتش‌سوزی  زاهدان گفت: ضمن ابراز تاسف از اتفاق اخیر در زاهدان؛ گزارش این حادثه را در دولت ارائه کردم.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که باید محیط امنی را برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فراهم کند، نیاز به اعتبار دارد. خودش درآمد ندارد، دولت هم محدودیت‌هایی برای تامین اعتبار دارد نه اینکه دلش نخواهد کمکی کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حیاتی‌ترین موضوع فضاهای آموزش و بحث وسایل گرمایشی است، تصریح کرد: فعلا با اینکه بحث بودجه مطرح است از نمایندگان می‌خواهم تا تدبیری کنند تا مشکل این وسایل  گرمایشی حل بشود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با این روندی که داریم برای اینکه بتوانیم روزی به مردم بگوییم که از امروز در هیچ کلاسی بخاری غیر ایمن وجود ندارد، خیلی طول می‌کشد. در این روند به کمک همه خیرین و مجلس و همه نیاز داریم.

بطحایی با بیان اینکه این موضوع در دستور کار دولت بوده و خارج نشده است، ادامه داد: با این روندی که داریم شاید تا ۸ و ۹ سال دیگر نتوانیم این کار را انجام بدهیم. با کمک رسانه‌ها از همه می‌خواهیم به میدان بیایند تا بتوانیم طی یکی دو سال این مشکل را حل کنیم.

وی اظهار کرد: با افرادی که در حادثه مدرسه زاهدان قصور داشتند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وزیر آموزش و پرورش به مجلس احضار شد

حبیب‌الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تلخ حریق مدرسه زاهدان، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان توضیح می‌‎خواهد و وی روز یکشنبه هفته آینده به کمیسیون آموزش در این رابطه گزارش ارائه خواهد کرد.

نماینده مردم زابل، زهک ،هیرمند،نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه استان سیستان و بلوچستان در همه شاخصه‌های توسعه از میانگین کشوری عقب‌تر است، افزود: مدرسه‎ای که در آن حادثه مذکور رخ داد، فاقد سیستم گازرسانی بود و این حادثه نیز به علت استفاده از چراغ نفتی آترا رخ داد.

وی ادامه داد: تنها استانی که قسمت اعظمی از آن گازرسانی نشده و هنوز به روش سنتی گرمای منازل و مدارس تأمین می‎شود، استان سیستان و بلوچستان بوده و استان سیستان و بلوچستان آبستن چنین حوادث تلخی است.‌

دهمرده ضمن اظهار تأسف از اینکه سرانه آموزش و پرورش نیز در استان سیستان و بلوچستان تخصیص نمی‌یابد، گفت: با روش‌های معمولی امکان جبران این عقب ماندگی در کشور وجود ندارد، بنابراین باید برنامه ویژه‌ای برای بهبود شاخص‌های عقب مانده استان به ویژه در حوزه آموزشی تدوین و اجرایی شود تا سیستان بتواند به شاخص‌‎های میانگین کشوری نزدیک شود.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: ممنوعیت استفاده از چراغ نفتی در حالی در آموزش و پرورش بخشنامه شده که حادثه مذکور در مرکز استان در شهر زاهدان رخ داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: ضمن اینکه این حادثه در مدرسه‎ای غیر انتفاعی رخ داده که وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه نظارتی برای آن ندارد که قطعا وزارتخانه باید در این خصوص در کمیسیون آموزش به نمایندگان پاسخگو باشد و با شناسایی ابعاد مختلف حادثه با عوامل خاطی برخورد قاطع صورت گیرد.

مدرسه اسوه حسنه زاهدان لغو مجوز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر سه دانش آموز حادثه آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه اسوه حسنه زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی، این مدرسه با دستور قضایی پلمب شد.

 علیرضا نخعی  افزود: دستورات لازم جهت ادامه تحصیل سایر دانش آموزان در مدارس دیگر صادر شد و این دانش آموزان می توانند در هر مدرسه ای که والدین آنها انتخاب کنند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این روند از صبح امروز انجام شد و هیچ مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان باقی مانده این مدرسه وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مدرسه اسوه حسنه به طور کامل لغو مجوز شد و دیگر اجازه بازگشایی ندارد.

پلمب مدرسه اسوه زاهدان

*نوسازی مدارس فرسوده چقدر خرج دارد؟

محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در اوایل آذرماه امسال در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور ضمن تشکر از حضور خیرین مدرسه‌ساز در عرصه ساخت فضاهای آموزشی، اظهار کرد: در این همایش بحث ساخت فضاهای آموزشی برای کودکانی است که آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند و دانش آنان آینده این کشور را خواهند ساخت.

رضایی با بیان اینکه ساخت یک سوم فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین جای تشکر دارد، گفت: حداقل ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور در برابر حوادث طبیعی آسیب پذیر هستند، لذا باید توجه ویژه‌ای در این بخش داشته باشیم.

بطحایی با بیان اینکه این موضوع در دستور کار دولت بوده و خارج نشده است،گفت: با این روندی که داریم شاید تا ۸ و ۹ سال دیگر نتوانیم این کار را انجام بدهیم. با کمک رسانه‌ها از همه می‌خواهیم به میدان بیایند تا بتوانیم طی یکی دو سال این مشکل را حل کنیم.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای نوسازی و مقام‌سازی ۳۰ درصد مدارس فرسوده کشور به ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اعتبارات دولتی برای این بخش کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی با انتقاد از اینکه برخی قوانین برای کمک به نوسازی مدارس بود و این موضوع محقق نشده است گفت: سهمیه مدارس از محل مالیات برارزش افزوده امروز صفر است؛ سهم مدارس از فروش گاز در مجلس کلید خورد و پیگیری شد و در برنامه ششم توسطه ۳ میلیارد دلار تکلیف شد تا از صندوق ذخیره ارزی برداشت و به نوسازی پرداخت شود اما این موضوع مغفول مانده است.

واکنش توییتری قالیباف به آتش سوزی مدرسه اسوه زاهدان

* مدارسی که هنوز سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دهم مهرماه امسال در آیین بهره‌برداری همزمان ۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در سراسر کشور با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰، این سازمان استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را در صدر برنامه‌ها و توجه خود قرار دارد، گفت: اتفاق تلخ سال ۹۱ شین آباد موجب شد مجلس شورای اسلامی بخشی از اعتبارات عوارض گاز را به توسعه و سرعت بخشی به استانداردسازی گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص دهد و همین اقدام اثربخش موجب شد در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ حدود ۲۴ هزار مدرسه با ۱۷۰ هزار کلاس درس استانداردسازی گرمایشی شود تا کشورمان کمتر شاهد حوادث شوم و مرگبار برای امانت‌های گران‌بهای مردم باشد.

اواسط آبان ماه امسال هم رخشانی‌مهر درباره روند تجهیز گرمایشی مدارس با توجه به فرارسیدن فصل سرما، گفت: چند هفته پیش ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق سردسیر برای استانداردسازی دستگاه‌های گرمایشی فرستادیم.

وی افزود: ۶۰ درصد مدارس ما از حیث تجهیزات گرمایشی ایمن شده‌اند و سیستم استاندارد دارند و تجهیز ۴۰ درصد مابقی نیز در دستور کار است؛ رقمی که تخصیص یافت خوب بود و به‌زودی۶۰ میلیارد تومان دیگر هم ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بابیان اینکه سیستم نوینی موسوم به بخاری‌های «هرمتیک» هم وارد مدارس می‌شوند، گفت: این دستگاه‌های گرمایشی گازسوز هستند؛ البته مناطقی در برخی استان‌ها چون خوزستان و سیستان و بلوچستان گاز ندارد و بخاری نفتی باید مستقر شود اما برای مناطق سردسیری چون اردبیل از این بخاری‌های جدید هم استفاده می‌کنیم.

رخشانی مهر از خریداری ۸۰۰۰بخاری هرمتیک خبر داد و ادامه داد: هرمتیک، نوعی بخاری گازسوز است که بدنه‌اش فلزی نیست و دست را نمی‌سوزاند و مهم‌تر آنکه اکسیژن محیط را نمی‌گیرد و به لحاظ فنی بسیار خوب و کارآمد است.

وی افزود: کارخانه‌های مختلفی این بخاری‌ها را تولید می‌کنند که از حمایت خوب دولت برخوردارند و دولت بابت این بخاری‌ها یارانه می‌دهد. اولین بار است که این بخاری‌ها را برای مدارس خریداری می‌کنیم و استفاده از آن‌ها هم در دستور کار قرارگرفته است.

* ترس از حادثه‌های دیگر

با توجه به سخنان رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، هنوز چیزی حدود ۴۰ درصد مدارس نیازمند سیستم گرمایشی استاندارد هستند یعنی هنوز تا حل مشکل سیستم گرمایشی مدارس راه زیادی وجود دارد؛ راهی که باید برای آن، درمان فوری صورت گیرد وگرنه زمستان را باید با ترس از حادثه‌های دیگر سپری کنیم.

* مروری بر حوادث مشابه در سال های دورتر

همچنین میتوان به حوادث مشابه در سال های دورتر نیز اشاره کرد که بر اثر آتش سوزی بخاری نفتی و عوامل دیگر اتفاق افتاده است که به شرح زیر میباشد:

بهمن ۷۶؛ بخاری کلاس دوم یکی از مدارس شهرستان شفت گیلان آتش گرفت. معلم کلاس با فداکاری همه دانش‌آموزان را بیرون برد اما خودش در محاصره آتش گرفتار شد و پس از ۱۵ سال درد و رنج ناشی از سوختگی شدید در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

آبان ۸۳؛ آتش سوزی در روستای سفیلان لردگان- چهارمحال و بختیاری- بخاری نفتی دچار حریق شد و ۱۳ دانش‌آموز و معلم گرفتار شدند. معلم بخاری را به راهرو انداخت اما شعله ور شدن دو گالن پر از نفت در راهرو حریق مهیبی به پا کرد. ۱۳ دانش‌آموز با درصدهای متفاوت مصدوم شدند و هنوز پس از سال‌ها آثار آن حادثه را با خود دارند.

آذر ۸۵؛ مدرسه شهید رحیمی درودزن-استان فارس- یک بخاری علاالدین دانش‌آموزان کلاس دومی را گرفتار کرد. ۸ دانش‌آموز از ناحیه سر و دست آسیب شدید دیدند.

آبان ۸۹؛ خوابگاه دانش‌آموزی منطقه «چاه رحمان» در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان آتش گرفت و یک دانش‌آموز ۱۳ ساله در آن جان باخت. ۶۷ دانش‌آموز در لحظه حادثه داخل ساختمان بودند که با کمک اهالی محل و معلمان خارج شدند.

آبان ۹۰؛ آتش سوزی در دبیرستان شبانه روزی وابسته به دانشگاه چابهار که منجر به مرگ دو دانش‌آموز و سوختگی سه تن دیگر شد. این حریق به دلیل اتصالی سیم‌های برق خوابگاه دانش‌آموزان اتفاق افتاد.

***

و اما حال با توجه به حوادث اخیر درباره نماینده سراوان که از توابع همین استان سیستان وبلوچستان است و حواشی آن تا جایی پیشرفته که نمایندگان مجلس برای این موضوع جلسه غیر علنی برگزار میکنند و خواستار استیضاح وزیر اقتصاد میشوند؛ نباید برای موضوعی چون آتش سوزی مدرسه زاهدان چنین خود را به آب و آتش بزنند و جلسه غیر علنی و علنی تشکیل بدهند و از مسئولین ذیربط خواستار پاسخگویی باشند و به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای به اموری چون نوسازی مدارس کشور بپردازند که پای جان بچه های این کشور در میان است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    4 4
    خخخخخ
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      2 0
      زهر مار . درد ..
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    42 0
    بابا چه دختری چه آتش سوزی ...برید ببینید چرا این ظلم عظیم و بزرگ در مورد اون نماینده مظلوم وجیه سراوان رخ داده بچه همیشه هست ولی این بنده خدا یه خم افتاده به پیشونیش نباید کارگروه تشکیل داد واسه چین و شکن این عزیز دل افگار؟؟؟؟؟؟؟
  • یکی از هشتاد میلیون IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    11 0
    مثلاً زاهدان مرکز استان هست! وای بحال وضعیت شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان.
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    9 12
    افرین دکتر
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      6 14
      ای بابا ..امثال شماها هم تا تقی به توقی میخوره مردم مظلوم یمن و سوریه لبنان و میکشین وسط..نمیدونید چه خبره اینها همون دشمنن که رخنه کردند دارند خون مسلمین رو می مکن بعد ما میرم بهشون رای میدیم اگه درست تحلیل می کردی الان آن نماینده قجری رو صندلی منصبش تکیه نکرده بود و الان کرُی نمیخوند و ما مردم رو بیچاره نمی کرد اگر ما تحلیل درست داشتیم ..اگر ما پشت مسلمانیمان ایستاده بودیم اگر ما دین داشتیم اگر ما آزاده بودیم اگر ما انسانیت داشتیم اگر ما ایمان داشتیم و اگر...و افسوس الان باید در آتش حماقت خود بسوزیم و طفلان معصوممان هم بسوزند ...ای واااااای از سوختگان ...چه فرقی بین کودک معصوم من با کودکان معصوم آن ور مرزها هست ..چرا اینقدر خودخواهیم ..کمی انصاف...آن نماینده را به زیر باید کشید باید دزدان پنهان را ...ای خدااااا..دلم به خون پاک شهدا میسوزد ...خدایا دلم می سوزد ...ای خداااا
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      19 3
      چرند نگید
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    21 0
    حادثه خبر نمیکند اما باید مسئولان مدرسه را بازخواتس کنند شاید فردی عمدا این کار را کرده چون مدرسه غیردولتی بوده است
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 1
    مدرسه غیر دولتی بوده داداش
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    3 0
    او یک فرشته بود
  • عباس IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    10 0
    بی عرضگی روحانی و وزیر آموزش و پرورش را چرا ربط میدهید به پیروزیهای جبهه مقاومت مگر قرار نبود بواسطه برجام از زمین و آسمان نعمت بیاره پس چی شد ! سرمایه سالاران را در دولت نشاندید و الان دنبال متهم میگردید عجب رویی دارند این مزدوران غرب
  • یاسر IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    با عرض تسلیت به خانواده های داغدار.ازاین حوادث در کشور ما تا الان خیلی زیاد بوده آتش سوزی مدارس تبریز تا حوادث تصادفات دانش‌آموزان با مینی بوس و اتوبوس چه چیزی اتفاق افتاد آیا مسئولی یک تسلیت فرستاده یا تغیییری رخ داد بعد هم خجالت نمی کشند از شب یلدا و غیره حرف میزنند آیا کسی به فکر این خانواده های بیچاره بوده خجالت بکشید از شب یلدا حرف زدن هموطنان از اون طرف یکی نون شب نداره یکی دخترش در آتش بی عرضگی مسئولین نجومی بگیر سوخته اون وقت مقداری میوه وتنقلات گندیده و بن انبار رو ریختن تو بازار بعد بهش افتخار هم میکنند تا این بی احترامی ها این بی عدالتی ها این بی عرضگی ها در بین مسئولین بی وجدان و منافع پرست است ملت بدبخت و بیچاره که در راهی تاریک و بدون هدف قدم برداشته اند نه موفق میشن و نه به پیروزی خواهند رسید و نه خوشی رو میبینن
  • داغدار IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    غمگین ترین قسمتش این بود که این کودکان بی دفاع یکدیگر را محکم در آغوش گرفته بودند و در همان حال جان دادند چون پناهی غیر از آغوش هم نداشتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس