محمدرضا خاتمی

ادعای تقلب در انتخابات سال 88 یک بار دیگر از زبان یک اصلاح طلب تکرار شد؛ حالا قوه قضائیه برای ارائه اسناد و مدارک، مدعی تقلب را احضار کرده است.

سرویس سیاست مشرق- چندی پیش «محمدرضا خاتمی» از فعالان سیاسی اصلاح طلب دوباره ادعای واهی تقلب در انتخابات سال 88 که زمینه بروز فتنه و آشوب را فراهم کرد، را تکرار کرد.

برادر رئیس دولت اصلاحات در گفتگوی تصویری در پاسخ به این سئوال که چگونه ادعای تقلب در ستاد انتخاباتی وزارت کشور را تشریح می کنید، گفت:

«همه صندوق ها جمع شده و 8 میلیون رای به آن اضافه شده است.»

خاتمی همچنین در پاسخ به این سئوال که چطور با وجود اینکه «عباس آخوندی» از اعضای ستاد موسوی در وازرت کشور حضور داشت و نظارت مستمر از سوی اصلاح طلبان صورت می گرفت تقلب صورت گرفته است پاسخ درستی به این موضوع نداد تا اینکه قوه قضائیه اعلام کرد که نسبت به این ادعای این فعال اصلاح طلب اعلام جرم کرده است و وی به دادگستری احضار شده تا برای اثبات ادعایش مدرک و سند ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

استدلال‌های خاتمی در مورد تقلب انتخابات 88 +فیلم

اتمام تحقیقات از خاتمی

عضو شورای شهر تهران: تقلّب در سال 88 محرز بود

امروز «جعفری دولت آبادی»، با اشاره به این مطلب گفت:

« اخیراً آقایی گفته بود که در انتخابات سال ۱۳۸۸، هشت میلیون رأی تقلب شد و وقتی دادسرا او را احضار کرد و از او سوال شد که چه مدرکی دارید، به اظهارات زید و عمرو استناد می‌کرد؛ لذا این فرد تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده اتهامی در شرف صدور کیفرخواست است.»

وی تصریح کرد:

«امروز فضای رسانه‌ای کشور به گونه‌ای است که هرچه می‌خواهند می‌گویند و انتظار دارند که تحت تعقیب قضایی قرار نگیرند و برای دفاع از خود، موضوع آزادی مطبوعات را مطرح می‌کنند درحالی‌که رسانه‌ها طبق قانون مکلفند هستند مطالب واقعی، صحیح و عاری از تهمت و افترا را منتشر نمایند.»

سه نکته مهم و اساسی درباره ادعای خاتمی که آتش فتنه سال 88 را روشن کرد و در اقدام قضائی قوه قضائیه وجود دارد.

ارائه اسناد مربوط به ادعای تقلب: اول اینکه اصلاح‌طلبان سخنان متعددی درباره ادعای تقلب در انتخابات سال 88 زدند. در آن سال اما با تشویش اذهان عمومی و شورش های خیابانی موضوع اثبات ادعا و ارائه مدارک و اسنادی که این ادعا با آن کشور را به مخاطره انداخت، گم شد. اما حالا خارج از فضاسازی‌های سیاسی با ادعای خاتمی فرصتی پیش آمده که این ادعای بزرگ بررسی شود.

حضور محمد رضا خاتمی در دادگاه نیز یک فرصت مغتنم است که اصلاح طلبان برای همیشه موضوع تقلب در انتخابات که همواره ادعای آن را داشتند و باعث شدند آشوب و فتنه در سال 88 رخ دهد و کشور را دچار آسیب امنیتی کند، با مدرک و سند ثابت کنند.

البته اگر اصلاح طلبان در این حوزه اسناد خود را داشته باشند باید از این فرصت مغتنم استفاده کنند. اما اگر با حالت تبلیغات و پروگاندای رسانه‌ای سعی کنند با جنجال سازی این موضوع را تحت شعاع قرار دهند بیش از پیش دست خالی و دروغ بزرگ آنان مشخص می شود.

بستن بساط اتهام افکنی بدون سند و مدرک: نکته دوم که در سخنان دادستان تهران نیز مطرح شد و فضای رسانه‌ای و افکارعمومی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد موضوع ادعاهای بی اساسی است که در فضای رسانه‌ای از سوی برخی از فعالان سیاسی و مسئولان با رویکرد منافع جناحی مطرح می‌شود اما برای اثبات این ادعاها اسناد و مدارک لازم ارائه نمی شود. نمونه این امر را در خصوص ادعای «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه درباره پولشویی گسترده در کشورمان که به نوعی اتهام زنی به مخالفان لوایح مربوط به FATF بود مشاهده کردیم.

وزیر خارجه درحالی در گفتگوی تصویری با یکی از رسانه‌های داخلی این ادعا را مطرح کرد که برای آن اسناد ومدارکی به محاکم قضایی ارائه نکرد. مقامات قوه قضائیه درباره ادعای ظریف مطرح کردند که با وجودی که وی یک نامه 12 صفحه‌ای برای توضیح ادعایش به این قوه نوشته است اما هیچ مدرک و سندی دال بر اثبات آن ارائه نکرده است.

با این اوصاف بررسی ادعای خاتمی درباره تقلب در انتخابات سال 88 یک امر ضروری است تا بساط ادعاهای واهی با رویکرد سیاسی و منافع جریانی بسته شود و دیگر هیچ فردی جرات اتهام زنی و نفرت پراکنی بدون سند و مدرک در فضای سیاسی و بهم ریختن امنیت و آرامش کشور را نداشته باشد. موضوعی که لزوم آن در بررسی ادعای ظریف نیز قطعا احساس می شود.

خسارتی که فتنه 88 به کشور زد: موضوع سومی که درباره ادعای خاتمی مطرح است به تحریم های آمریکا علیه ایران و همچنین امیدواری غرب برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران باز می گردد. با همین ادعای تقلبی که خاتمی دوباره مطرح کرد بود که آتش فتنه و آشوب در کشور روشن شد.

اخیرا وقتی «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان برای پاسخ به سئوالات نمایندگان به مجلس دعوت شد، عامل مشکلات و تحریم‌های اخیر آمریکا را حوادث دیماه سال گذشته توصیف کرد که آنها را امیدوار به فشار سیاسی و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است. با همین استدلال تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعد از سال 88 که منجر به مذاکرات هسته ای و سپس برجام شد نیز به آشوبی که با ادعای تقلب در کشورمان راه اندازی شد، باز می گردد.

حالا امثال خاتمی بایستی در دادگاه نه تنها اسناد و مدارک مربوط به ادعای خود را ارائه کنند بلکه باید نسبت به تحریم‌ها و خسارت‌های بین المللی که فتنه انگیزی این افراد در کشور بوجود آورد، پاسخگو باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • جاسم الجبیر IL ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    2 57
    ایران یه کشور تاریخ مصرف گذشتست .
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      34 0
      تو مصرف شناسی - تاریخ مصرف خودت تو گذشته است
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      30 0
      با چه پرچم اشغالی امدی اشغال مغز
    • محمد IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      10 6
      مشرق شدی تریبون صهیونیست یکم از شهدا خجالت بکش لازم نی هر مزخرفی منتشر کنی
    • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      18 0
      یابوی صهیونیستی
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      20 0
      ۰۲:۵۱ محمد مشرق منتشر میکنه که خود مردم به خدمت این جونورها برسن و به دشمن اثبات بشه که توی ایران از این غلطا کردن اضافه س
    • محمد NL ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      4 0
      داریم با تاریخ مصرف گذشته مون میایم دنبال تو و کشورت تا تاریخ مصرف تو رو هم Expire کنیم! بدو برو توی لونه ت قایم شو!
    • علی اکبر IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      4 0
      از نیل تافراتت چی شد صهیونیسم
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    14 2
    بعد هر تظاهرات در ایران تحریم کردن
    • سید IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      20 0
      با هدایت عناصر تهوع آور اصلاح طلب داخلی مثل همین لعنتی!
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    21 1
    پس از گذشت 9 سال , هر کس مجددا علم تقلب را بلند کند باید جوابگوی ادعای خود باشد. در غیر اینصورت یا باید عواقب ان را بپذیرد یا از ادعای خود علنا دست بکشد.
  • لعنة خاشقجي SA ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    1 26
    نه جناب جاسم! اشتباه نکنید. مشکل ما حکومت و سپاه پاسداران ایران است. به نظر بنده میشود با ایراني ها کنار آمد. آن ها منافع ما در منطقه و نکراني هایمان بابت مسئله موشکي را به خوبي درک میکنند. ما میتوانیم برای ایراني ها نیروکاه هسته ای هم بسازیم.
  • SE ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    21 1
    کمبود پوشک در بازار هیچ ربطی به دلار نداره بلکه ناشی از اسهال وبا گونه اسهال طلبها است که از بس به خودشان گند زدندهاند دائم الپوشک شده اند
  • یزدی IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    17 2
    مردم بزرگوار ایران این سران مزدور فتنه محمد خاتمی ملعون را و نوچه احمقشون مثه محمدرضا خاتمی را به ما مربوط نسازید ما از اینان متنفریم اینان باعث نکبت شهر ماهستند پدرشان گفته بود اینان ( دوبرادر احمق) غربگرا هستند . خدا لعنت کنه همه سران مزدور فتنه را و اون ... و اون کروبی و اون مزدور موسوی را .الهم العنم جمیعا
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    5 0
    مشکل اینجاست دادگاه علنی مثل اوایل انقلاب اونزمانی که مسئولین واقعا ساده زیست و بیریا بودن نیست وگرنه مردم دوست دارن چه مفسدین اقتصادی چه کل خواص علنی محاکمه شن و حق ب حق دار برسه مشکل اینجاست ترس از افشاگری دارن و...
  • یک شهروند IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    میگن وقتی تنهایی پیش قاضی بروی برنده ای ...حالا نمیدونم وقتی قاضی پیش خودش برود چه باید گفت؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    3 0
    حزب اصلاح طلب شعبه دوم حزب لیکود اسراییل در ایران است .چرا قوه قضاییه با این وطن فروشان و اشوب طلبان مقابله نمیکند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس