کد خبر 919325
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
پیوستن صدها جنگجوی کُردی به ارتش سوریه پس از جدایی از «قسد»

منابع عربی از جدا شدن صدها جنگجوی کردی از گروه مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» در سوریه و پیوستن آنها به ارتش این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری رای الیوم،‌صدها جنگجوی کردی از قسد(نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا) جدا شدند و به ارتش سوریه در حومه حلب پیوستند.

بیشتر بخوانید

آخرین تحولات میدانی شرق و غرب رود فرات

اداره خودمختاری کردی خبر پیوستن صدها جنگجوی کردی به ارتش سوریه پس از جدا شدن از گروه مورد حمایت آمریکا موسوم به قسد را تایید کرده است.

جمعیت حقوق بشری کردی در بیانیه‌ای اعلام کرد آنچه اداره خودمختاری خوانده می‌شود، مسئول کشته شدن صدها غیرنظامی کردی است و به همین سبب، صدها نفر از کردها تصمیم گرفتند به صفوف نیروهای ارتش سوریه در حلب بپیوندند.

از سوی دیگر یگان‌های کردی خواستار آماده باش عمومی شده و از دولت سوریه خواستند علیه دولت ترکیه موضع رسمی اتخاذ کند، چرا که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور گفته است ارتش ترکیه به زودی به شرق فرات حمله خواهد کرد.

این یگان‌ها در بیانیه‌ای جامعه بین  المللی و در راس آن، سازمان ملل را به اتخاذ موضع فراخواند و از دولت سوریه هم خواست در قبال این تهدید ترکیه، رسما موضع‌گیری کند، زیرا اردوغان به  دنبال اشغال بخشی از خاک سوریه است که معنای آن تعدی به حاکمیت سوریه بر  اساس این بیانیه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    همه اینها زیر مجموعه پ.ک.ک.هستند باید نابود شوند
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      چرت و پرت نگو! اینها مردم سوریه هستن و الان تصمیم گرفتن حماقتشون رو جبران کنن و به ارتش و دولت سوریه بپیوندن، اگر بقیه کردها هم عاقلانه رفتار کنن و به دولتشون بپیوندن و برای بیرون راندن تروریستهای تکفیری عردوغان و نیروهای اشغالگر آمریکا پیشقدم بشن ازشون حمایت می کنیم
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    27 18
    ممکنه به عنوان نفوذی و جاسوس اومدند باید احتیاط کرد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    12 11
    یاشاسین جاپان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس