کد خبر 842757
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
امانوئل ماکرون

پاریس متعهد شده تا از نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای مورد حمایت آمریکا) حمایت کند.

به گزارش مشرق، کاخ الیزه در بیانیه‌ای امروز جمعه اعلام کرد، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه عملیات ترکیه در شمال شوریه را غیرقانونی خوانده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، در این بیانیه آمده است، پاریس عملیات نظامی «شاخه زیتون» در شمال سوریه را مغایر با چهارچوب عملکردی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا می‌داند.

در همین زمینه

عملیات شاخه زیتون چیست؟

کاخ الیزه همچنین گفته است، رئیس‌جمهور سوریه خواستار دسترسی کامل غیرنظامیان در شهر عفرین سوریه به کمک‌های انسان‌دوستانه شده است.

بنا بر این بیانیه، پاریس علاوه بر این متعهد شده تا از نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای مورد حمایت آمریکا) حمایت کند.

رئیس‌جمهور سوریه همچنین از نشست روز پنج شنبه با هیأت کردهای معارض سوری استفاده کرد و یک بار دیگر بر حمایت فرانسه از این گروه معارض سوری تأکید کرد.

بیشتر بخوانید

سخنگوی دولت ترکیه، فرانسه را تهدید کرد

ماکرون ابراز امیدواری کرد که ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای مورد حمایت آمریکا) با کمک پاریس پای میز گفت‌وگو بنشینند.

وز گذشته نشریه فرانسوی «ماریان» گزارش داد که امانوئل ماکرون مصمم به مقابله با عملیات «شاخه زیتون» ترکیه است و قصد دارد «برای حمایت از کردهای سوریه» به منبج نیرو اعزام کند.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

«بکر بوزداغ» معاون و سخنگوی دولت ترکیه امروز (جمعه) هشدار داد مانع کمک فرانسه به یگان‌های مدافع خلق (YPG) در شهر منبج خواهند شد.

بوزداغ در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه تهدید کرد که از استقرار نیروهای فرانسوی در منبج جلوگیری خواهند کرد و به هر حمله‌ای نیز پاسخ می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • US ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    21 34
    فرانسه همچین قدرتی نداره خاک تو سر اون ریس جمهور کودنشون‌وقتی میبینه‌امریکای ابر قدرت داره از منطقه عقب نشینی میکنه ولی فکر کنه مثلا فرانسه بتونه جایگزین امریکا بشه خیلی ریسکه خیلی اون واسه فرانسه چاپلوس کشورهای انگلیس زبان و بی وجود خخخخخخخ خخخخخ جلو ارتش قدرتمند تورکیه و همچنین مداخله اندک اندک روسیه در شرق فرات به فنا میره فرانسه بی وجود خخخخخ
  • US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    22 29
    امریکا زیرکانه خودشو میخواد از سوریه خلاص کنه و مزدور احمقش بنام فرانسه رو جلو فرستاده
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    19 24
    فرانسه خود یکی از حامیان اصلی تروریسم محسوب می شود
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    25 27
    خلاصه ایران و ترکیه باید بر دولت عراق فشار بیاورند که عبادی نگذارد هواپیماهای امریکایی از فضای عراق استفاده کرده و تسلیحات برای تروریستهای پژاکی در ایران و پ ک ک در شمال سوریه و بارزانی در شمال عراق بفرستند
  • AE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    26 26
    این فرانسه غیر از استعمار چه چیزی برای کشورهای منطقه به ارمغان آورده ؟! متاسفانه ملت کرد فریب این کشورهای استعمارگر رو زود میخورن و فکر میکنن اینها برای ملتهای منطقه نگرانند !!!!
  • AE ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    25 26
    البته مشرق جان خبری رو که خبرگزاری فارس آورده الان به نقل از فرانسه که عقب نشینی کرده از فرستادن نیرو به منبج رو لطفا منتشر کن ... باید خوشحال باشیم که بالاخره یه قدرتی در منطقه پیدا شد که باعث عقب روندن استعمارگرایی مانند آمریکا و فرانسه بشه
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    19 35
    بازم دم ترکیه گرم عجب قدزتی داشته این اردوغان ولی رو نکرده بوده
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    24 0
    این بابا ماکرون مرتب شکر می خورد مگه حضور آمریکا در سوریه قانونی است که حضور ترکیه غیر قانونی باشد هر دو طرف غیر قانونی در سوریه حضور دارند
  • محمد از اردبیل DK ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    25 34
    اردوغان میانجی گری فرانسه را رد کرده و جمله در خور فرانسه هم بکار برده اردوغان گفته ، تو کی هستی که بخواهی میانجی گری بکنی ،،،،اول حمایت میکند یعنی طرف دعوا است بعد هم میانجی گری
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    27 31
    فرانسه هیچ غلطی نمیتواند بکند با سر افکندگی برمیگردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس