کد خبر 907386
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
نیروهای کرد

نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه، تحت حمایت آمریکا، می‌گویند که به علت حملات ترکیه، به طور موقت عملیات علیه داعش را در جنوب دیرالزور، متوقف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، نیروهای کُرد که در روزهای گذشته تلاش کرده بودند عملیات جدیدی علیه داعش در جنوب استان دیرالزور را ترتیب دهند؛ اعلام کردند که به علت حملات ترکیه، عملیات علیه داعش را متوقف کرده‌اند.

به گزارش شبکه المیادین، در بیانیه نیروهای مزبور آمده است که در صورت ادامه یافتن حملات ترکیه، عملیات علیه داعش به صورت طولانی‌ مدت متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تغییر ۱۸۰ درجه‌ای معادلات میدانی در شرق رود فرات

آمریکا شرق سوریه را با «فسفر سفید» بمباران کرد

در روزهای گذشته توپخانه ارتش ترکیه علیه مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) فعال شده است. امروز نیز در اثر گلوله باران مواضع نیروهای کرد، چهار تن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. روز گذشته نیز اردوغان گفت که ارتش ترکیه بزودی در شرق فرات دست به عملیات خواهد زد.

اردوغان در ماه مارس گذشته نیز گفته بود ارتش ترکیه پس از تسلط بر عفرین، به سمت «منبج»، «عین العرب»، «تل ابیض»، «رأس العین» و «قامشلی» خواهد رفت تا این مناطق را از نیروهای کرد که ترکیه آن‌ها را تروریست می‌داند، پس گیرد.

بنابراین به نظر می‌رسد توقف عملیات کردها علیه داعش، جهت آماده شدن مقابل هرگونه عملیات وسیع احتمالی ترکیه همانند عملیات «عفرین» باشد.

از سوی دیگر عملیات کردها علیه داعش زمانی متوقف می‌شود که آن‌ها خود را آماده باز پس‌گیری مناطق از دست داده اخیر خود از دست داعش بودند و روز گذشته ۵۰۰ نیروی ویژه قسد وارد جنوب دیرالزور و منطقه «هجین» شده بودند  تا علیه داعش عملیات جدیدی را آغاز کنند.

تروریست‌ها داعش در یک هفته گذشته توانشته‌اند با استفاده از شرایط جوی و گرد غبار هوا عملیات‌های موفقی را علیه نیروهای کرد که پشتیبانی آمریکا را نیز بهمراه دارند؛ داشته باشند و تقریبا تمامی مناطق از دست داده خود در جنوب دیرالزور را پس گیرند.

به نظر می‌رسد توقف عملیات نیروهای کرد در جنوب دیرالزور در حالی که تروریست‌های داعش نیز در موقعیت تهاجمی قرار دارند، آن‌ها را بیش از پیش در موقعیت برتر قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس