کد خبر 919187
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
سناتور آمریکایی: برجام «یک پنی» به ایران نداد

نماینده ایالت ویرجینا در مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه ادعای رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اینکه برجام ۱۵۰ میلیارد دلار در اختیار ایران قرار داده است را رد کرد.

به گزارش مشرق، یک نماینده مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه تصریح کرد برجام حتی «یک پنی» پول در اختیار ایران قرار نداده، بلکه پول‌های مصادره‌شده این کشور را آزاد کرده است. 

سناتور «تیم کین» این اظهارات را در واکنش به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرده که پیش از این ادعا کرده بود توافق هسته‌ای 150 میلیارد دلار پول در اختیار ایران قرار داده است. 

بیشتر بخوانید:

منافع سیاسی برجام برای ایران چیست؟

مقام آمریکایی: ایران نباید قادر به حفظ توان غنی‌سازی باشد

ضرب‌المثل سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکره با آمریکا

ترامپ ساعاتی پیش در شناسه کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دموکرات‌ها و رئیس‌جمهور اوباما 150 میلیارد دلار به ایران دادند و هیچ چیزی به دست نیاوردند. آنها حالا نمی‌توانند 5 میلیارد دلار بابت امنیت ملی و ساخت یک دیوار هزینه کنند؟»

کین در واکنش به این ادعای ترامپ نوشت: «توافق ایران یک پنی در اختیار این کشور قرار نداد؛ پول‌های خودشان که در حساب‌های بانکی مسدود شده بودند را آزاد کرد. این توافق، محدودیت‌ها و بازرسی‌های چند دهه‌ای برای ایران در نظر گرفت و هر گونه خریداری، اکتساب یا ساخت سلاح‌های هسته‌ای را برای این کشور ممنوع کرد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه به‌طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های 90 و 180 روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه 15 مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد.

دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز 14 آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی و برای 8 کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد.

تصمیم ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌ها با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان روبه‌رو شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    4 0
    راهزنان بین المللی ...
  • محمـّ؁د IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    4 0
    ترامپ ظاهرا اموال و دارایی های ایران رو که تو آمریکا غیر قانونی مسدود و مصادره شدن رو جزو اموال و دارایی ها آمریکا حساب می کنه! به نظر می یاد ایران تبدیل شده به عاملی برای تشدید رقابت های حزبی و داخلی آمریکا
  • ترامپ دروغگویه IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    6 0
    اینا همه شون دروغ میگن اصلا به ما پول ندادن اگه میدادن بالاخره یه کمی هم به من می رسید
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    5 0
    تحویل بگیر ظریف ضعیف
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 0
    هوراااااااا...
  • پسر IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    1 0
    راست میگه یک پنی ندادن که اگر میدادن الان برجام نافرجام نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس