کد خبر 919161
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
اتحادیه اروپا نمایه

نمایندگان ۸ کشور اروپایی قبل از آغاز نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ درباره ایران خواستار اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای برجام شدند.

به گزارش مشرق، نمایندگان 8 کشور بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان و سوئد در بیانیه‌ای خواستار اجرای کامل و موثر برجام شدند. 

این بیانیه با یادآور شدن پایندی ایران به برجام تصریح کرده است: تا زمانی که ایران تعهداتش را به طور کامل اجرا کند، اتحادیه اروپا به طور کامل اجرای آن را ادامه خواهد داد. وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر این تأکید کردند.

بیشتر بخوانید:

پاداش به آمریکا به‌خاطر خروج از برجام‌!

مقام آمریکایی: ایران نباید قادر به حفظ توان غنی‌سازی باشد

صالحی: نظام اراده کند غنی سازی ۲۰ درصد را از سر می گیریم

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های 90 و 180 روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه 15 مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. 

دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز 14 آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کرده و برای 8 کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد. 

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    11 4
    شده مثل ختم ها که از حضور فلانی و فلانی تقدیر می کنن.
  • محمـّ؁د IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    8 9
    ۱- قطعنامه ی ۲۲۳۱ شورای امنیت فقط یه ناقض داره و اونم مشخصا آمریکاست. اروپا هم فقط اسمش تو برجام باقی مونده! ٢- ایران در گام نخست باید اقدامات تقابلی رو شروع و تعهدات خودش رو با میزان پایبندی طرف مقابل بالانس کنه و در گام بعدی برای طرف مقابل ضرب الاجل تعیین و همزمان تهدید به خروج کامل از برجام کنه. اگر کارگر نیفتاد باید از برجام نافرجام خارج بشیم و نباید اجازه بدیم که برجام به ابزاری برای حبس، تحریم و تحقیر ایران تبدیل بشه
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    8 2
    نمایندگان 8 کشور بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان و سوئد در بیانیه‌ای خواستار؟!!!!!!!!!!!!!!!! اجرای کامل و موثر برجام شدند. خواستار؟!!
  • فرهاد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    9 14
    عده ای از روی جهالت و عده ای مغرضانه و از روی خیانت دستاوردهای علمی کشور را با هیچ معامله کردند و کشور را در مخمصه انداختند . حالا که همه چیز مشخص شده باز هم از اشتباه خود برنمی گردند و سعی دارند با تصویب معاهدات بیشتر به این راه باطل ادامه دهند .FATF. 2030. SPV و.... نتیجه ای جز نابودی و فنا ندارد. در بهترین حالت باید برای مصرف رادیو داروی یک بیمارستان تولید یک ماه نفت را به این اروپایی ها هدیه کنیم . تازه اگر بدهند ...شهدا شرمنده ایم . شهید احمدی روشن. شهید شهریاری .شهید............ شرمنده ایم
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
      5 8
      چرت و پرت نگو
  • فرهاد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    2 0
    مشرق ...برای یه بار هم شده رسالت رسانه ای تو انجام بده و پیام قبلی منو منتشر کن . البته اگه وجدان داری
  • حسین IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    7 2
    این چه برجامیه؟چه فایده ای داره؟هسته ای را بر باد دادند، کد خدا هم که با خدا حافظیش از برجام، تحریم های صرفا تعلیق شده را دباره برگردونده. ای کاش بعضیا به اعتدال برسند و عقلانیت.نمیدنم شایدم از سر لج بازی دارن ادامه میدن، شایدم میترسن اگه به مردم بگن امریکا سرمون کلاه گذاشت و بای بای کرد مردم بریزن رو سرشون، من میگم نترسید ما باهاتون کاری نداریم، امنبت شما اعم از امنیت جانی و مالی و سیاسی تون تأمینه. والّا مردم قابل اعتماد تر از کد خدان.
  • DE ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    8 5
    اروپا دقیقا اجرای چه چیزی رو ادامه خواهد داد؟! دادن وعده ها رو؟
  • فرهاد IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    10 0
    چرا نظر منو منتشر نمی کنی . بگم مشرق خوب است منتشر میکنی
  • پسر IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 0
    بیانه بیانه بیانه بیش از 7ماه دارن مسئولان بی عرضه مارو با این بیانه دست میندازن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس