کد خبر 918215
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
معلولی در قامت کارآفرین

یک جوان قطع نخاعی در سلماس اکنون با ایجاد اشتغال برای ۱۶ معلول دیگر در قامت یک کارآفرین موفق ظاهر شده است تا نماد «امیدآفرینی» و منادی پیام «معلولیت، محدودیت نیست» باشد.

  به گزارش مشرق، «ولی شریف تمر» از نظر جسمی معلول اما از نظر همت و اندیشه بسیار توانمند می باشد و با تلاش و پشتکار، کاری کرده است کارستان.

این کارآفرین ۴۲ ساله که در سال ۱۳۸۹ و بر اثر یک سانحه رانندگی دچار قطع نخاع از ناحیه گردن شد، با وجود ساز ناکوک جسمی به طور مرتب به همه جای واحد تولیدی خود سرک می کشد و معاش جمع کثیری را با همت والای خویش تامین می کند.

بیشتر بخوانید:

این مرد یک معلم واقعی است! +عکس

وی که تحصیل‌ کرده رشته عمران در مقطع کارشناسی بوده، رمز موفقیت را در خواندن کتاب و «یادگیری» می داند و معتقد است که معلولان با پرورش قوه خلاقیت و شکوفایی استعدادهای خود می توانند بر مشکلات فایق آیند و از انزوا و گوشه گیری فاصله بگیرند.

«شریف تمر» در مورد داستان کارآفرینی خود گفت: با تشویق دوستانم در اواخر سال ۱۳۹۲ به راه اندازی واحد تولید درب های صنعتی تصمیم گرفتم و اکنون در این واحد ماهیانه ۸۰۰ درب تولید و روانه بازار می شود.

این مرد قطع نخاعی از فرهنگ پذیرش معلولان در جامعه انتقاد داشته و اعتقاد دارد که اگر این قشر مورد حمایت جدی قرار بگیرند، همگام با سایر اعضای جامعه توان رسیدن به اهداف متعالی خود را خواهند داشت.

این کارآفرین خلاق به گفته خودش، برنامه ریزی هایی برای ساخت اتاق استراحت معلولان و برخورداری آنان از خدمات درمانی و آموزشی مانند فیزیوتراپی در کنار سالن تولید دارد.

به گفته «شریف تمر» در شرایطی که اغلب واحدهای تولیدی در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل هستند، این شرکت تولیدی به برکت دل های پاک معلولان و همت والای آنان در حال توسعه است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس هم با اشاره به میزان سرمایه گذاری واحد تولیدی این کارآفرین، بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون حدود ۱۲ میلیارد ریال در این واحد سرمایه گذاری شده و برای ۱۶ معلول دیگر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

جعفر مهدی زاده با اشاره به اینکه «شریف تمر» با تمایل خود نسبت به جذب این افراد معلول اقدام کرده است، اظهار داشت: بانک‌ها و بخش‌های اقتصادی و اداری همکاری و حمایت لازم را از این واحد تولیدی دارند و جهت توسعه کسب و کار معلولان، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار وی قرار گرفته است.

فرماندار سلماس نیز گفت: به راحتی نمی توان از شایستگی ها و استعدادهای معلولان در جامعه صرف نظر کرد و این واحد تولیدی نمونه ای از قابلیت های این قشر فعال جامعه را نشان می دهد.

مرتضی اصغری با تاکید بر اینکه اشتغال، مشارکت اجتماعی معلولان را افزایش می دهد و به ارتقای سلامت روحی این قشر منجر شود، اظهار داشت: آموزش‌های حرفه‌ای و کمک‌ مالی و فنی به آن دسته از کارآفرینانی که افراد معلول را بکار می گیرند از اقدامات مفید در زمینه ایجاد اشتغال برای این قشر محسوب می‌شود.

کاظم طهماسبی، مدیرعامل انجمن معلولان سلماس هم بر توانمندسازی معلولان همانند این کارآفرین قطع نخاعی تاکید کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا همانطور که در تصویب قانون حمایت از معلولان همت کردند، در زمینه تامین اعتبار لازم برای اجرای این قانون هم گام های اساسی بردارند.

خارج کردن معلولان از انزوا و توانمندسازی آنان از مهمترین سیاست های حوزه توانبخشی بهزیستی به شمار می رود و مدیران این بخش معتقد هستند که «جامعه ای که حضور معلول در کنار خود را نپذیرد، معلول است».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس