علی شکوری راد

شکوری‌راد: اغتشاشات دیماه 96 می‌تواند کار نهادهای امنیتی یا اصولگرایان باشد!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

رپورتاژ خبرگزاری دولت برای لیدر اصلاح‌طلبان

مردی که بیشترین تلاش را برای نظام اسلامی داشت!

خبرگزاری دولتی ایرنا، روز یکشنبه گذشته در لابه‌لای مطالب خود، طی یادداشتی، به دفاع از محمد خاتمی لیدر اصلاح‌طلبان پرداخت و او را مردی معرفی کرد که بیشترین تلاش را برای نظام اسلامی داشته است.

در یادداشت ایرنا می‌خوانیم:

آنچه این فرایند کاتالیزوری گفتگو را که نتیجه آن وحدت است با چالش مواجه می کند تعیین شرط و شروط برای آغاز است... شرط گذاری این روزهای افراد نزدیک به یک جریان خاص با آگاهی از میزان اثرگذاری رییس دولت اصلاحات در سیاست ایران، برای حضور پررنگ تر او، از نمونه این جنس شروط است که نه تنها برای آغاز گفتگو کمک کننده نیست بلکه به طریق اولی برهم زننده تمام تدارکات برای گفتگو خواهد بود.

این یادداشت می‌افزاید:

«سیدمحمد خاتمی به عنوان رییس اسبق قوه مجریه، نماینده پیشین مجلس و وزیر پیشین دولت در نظام جمهوری اسلامی از اثرگذارترین مردان سیاست ایران است که برای نظام بیشترین تلاش را کرده است. سوء تفاهمات ایجاد شده درباره او و جریان سیاسی متبوعش نیازی به شرط گذاری ندارد بلکه تنها نیازمند پذیرش دیگری و همدلی برای ایران است.»[1]

*قبل از این و طی روزهای اخیر، محمدرضا خاتمی و یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز بر وقوع تقلّب در انتخابات سال 88 تأکید کرده‌اند.[2]

سعید حجاریان نیز طی روزهای اخیر از راهبرد اصلاح‌طلبان برای نافرمانی مدنی و حضور خیابانی خبر داد و تأکید کرد که در انتخابات‌های پیش رو، شرایط حادّی بروز خواهد کرد.[3]

برخی معتقدند ستاد اصلاحات قصد به راه اندازی «فتنه اقتصادی» دارد و می‌خواهد با بزرگنمایی از مشکلات مردم؛ شعار براندازی نظام را سر بدهد.

***

شکوری‌راد: اغتشاشات دیماه 96 می‌تواند کار نهادهای امنیتی یا اصولگرایان باشد!

«علی شکوری‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی در یک میزدگرد در خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون اغتشاشات دیماه 96 گفته است:

ابعاد تظاهرات دی ماه خیلی بزرگ نبود اما فراگیر شدن آن نشان از بستری بود که تازه کشف شده بود. حاکمیت پذیرفت که اعتراض یک امر فراگیر ملی است اما به جای اینکه به آنها توجه کنند و بهره‌ای برای اصلاح رویکردها ببرند، خود را برای سرکوب آماده کرد.

او همچنین می‌افزاید:

در مورد اینکه اصل قضیه چی بود هنوز ابهاماتی وجود دارد؛ اصولگرایان فکر می کردند علیه روحانی حرکتی را آغاز می‌کنند بلکه منجر به سقوط دولت شود و کار از دست آنها خارج شد؟ از سوی دیگر اتحادی به صورت بین المللی علیه ایران وجود دارد، آنها دنبال این بودند یک جنبش اجتماعی علیه حاکمیت به وجود بیاورند؟ که شواهدی برای این هست. احتمال دیگر هم این است که نهادهای امنیتی زایمان نارس انجام دادند. یعنی احتمال می‌دادند در آینده یک اتفاقی بیافتد برای اینکه بتوانند راحت‌تر مهار کنند زودتر از موعد آن را شعله‌ور کردند.[4]

*چهره‌های ستادی اصلاح‌طلب در روزهای اخیر بواسطه احساس تألم و شکست در خصوصی چرایی عدم وقوع رخدادهای فرانسه در کشور ایران، صحبت‌های عجیب و غریبی را درباره اغتشاشات دیماه 96 بیان می‌کنند.

همچنین است که گویا شکوری‌راد در قبال اغتشاشات دیماه 96 مشغول تجاهل‌العارف است و قصد ندارد حقیقت را به مردم بگوید.

حقیقتی که البته ما هیچ منعی برای بیان آن نداریم!

رخدادهای دیماه 96، نتیجه طراحی اصلاح‌طلبان برای «فتنه اقتصادی» بود.

رخدادی که بر دو محور ناراضی‌سازی ذهنی و اصرار مدام بر حضور خیابانی استوار می‌شود و قرار است از دل آن شعار علیه نظام اسلامی به گوش برسد.

حکما آقای شکوری‌راد بخاطر دارد که سعید حجاریان در جریان تجمع برخی افراد برای تشییع یک خواننده جوان، آدرس خیابان را داد و به زعم خود در یک ماهیگیری سیاسی گفت: «موضوع فشار افکار عمومی است که باید ایجاد شود...همین مردم برای پاشایی به خیابان آمدند و حمایت کردند. باید برای دیگر خواسته‌ها هم فشار اجتماعی وارد کنند»[5]

شکوری‌راد همچنین در مقابله پرونده قطور «سیاه‌نمایی» و «ناامیدی» اصلاح‌طلبان قرار دارد که چگونه با اینکه اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور بیش از 30 درصد نیست، در شرایط بیکاری بحرانی قرار نداریم، اتکای کشور به درآمد نفتی کم شده است و سطح رفاه عمومی و امید به زندگی افزایش یافته اما چیز دیگری به مردم گفتند.

آنها به مردم گفتند تحریم‌ها کشور را فلج کرده، استخوان مردم خرد شده، می‌رویم تا به سیاست نفت در برابر غذا برسیم، لشگر بیکاران در راه است! مردم گرسنه‌اند و غیره.

و در نتیجه جماعتی اندک که دچار شارژ روانی شده بودند، هیچ نسبتی با مشکل حادّ اقتصادی نداشتند و آدرس خیابان را هم از حجاریان گرفته بودند؛ به خیابان آمدند.

جالب آنکه طبق آمارهای ارائه شده، 60 درصد از اغتشاشگران دیماه 96 شاغل و 70 درصد شعارهای آنها نیز سیاسی بوده است.

بدیهیست که در نتیجه پروژه اصلاح‌طلبان و قلب کردن فضا نیز جز همین نتیجه متصوّر نبود...

که افرادی به خیابان بیایند که شاغل هستند و موبایل هوشمند در جیب دارند اما ژست بیکاری مساوی با گرسنگی! گرفته‌اند تا نظام اسلامی را در یک «مدل اوکراینی» ساقط کنند.

و از همین رو بود که به جای اینکه این پروژه اصلاح‌طلبان چیزی شبیه به رخدادهای این روزهای فرانسه شود؛ تبدیل به فتنه شد. که شرکت‌کنندگانش حاضر به حمل پرچم کشور نبودند، تصویر سردار سلیمانی و پرچم ایران را آتش می‌زدند، بیشتر از اعتراض به دنبال تصویربرداری با موبایل بودند و شعارهایشان نیز نه اقتصادی که سیاسی بود!

دقیقا خلاف چیزی که در اعتراضات این روزهای فرانسه به صورت عمومی دیده می‌شود.

این خلاصه آن چیزی است که شکوری‌راد بایستی درباره تحلیل اغتشاشات دیماه 96 به مردم می‌گفت اما نگفت و آنرا به اصولگرایان و نیروهای امنیتی ربط داد!

گفتنیست، برخی اصلاح‌طلبان تأکید کرده‌اند که اغتشاشات دیماه 96، «پیش لرزه» بوده است.

***

سهم هر ایرانی از ثروت مرحوم هاشمی و از پرونده‌های فساد!

«علی ربیعی»، وزیر سابق کار و از  فعالان اصلاح‌طلب،‌ به تازگی طی اظهاراتی در یک همایش دانشگاهی با اشاره به چیزی که خود آنرا «پژوهش یکی از استادان دانشگاه» نامیده، گفته است: به طور سرانه هر ایرانی از فساد، 100 هزار تومان از دست می‌دهد!

به گزارش روزنامه دولتی ایران، او همچنین اظهار کرد: فساد به دلیل ناهمسانی شناختی، تا پایین‌ترین لایه‌های جامعه نیز سرایت می‌کند!

همچنین محمد فاضلی (جامعه شناس نزدیک به جریان اصلاحات) نیز در این همایش گفته است: برخی

این سؤال را طرح می‌کنند که آیا فساد سیستماتیک در ایران وجود دارد، اگر فساد را به معنای متغیرهایی بگیریم که به صورت سیستماتیک فساد ایجاد می‌کند فساد سیستماتیک داریم اما اگر فساد سیستماتیک را به این معنا بگیریم که آیا افراد یا شبکه‌هایی هستند که به صورت نظام مند درگیر فساد هستند دستگاه‌های امنیتی در این باره می‌توانند داوری کنند اما مردم معتقدند که فساد نظام‌مند در کشور وجود دارد.[6]

*متأسفانه چندیست که فضای سیاسی ایران به عرصه تاخت و تاز صحبت‌های غیر علمی و فاقد سند و مدرک برخی افراد تبدیل شده است.

در واقع اساساً مقوله فساد قابل اندازه‌گیری نیست. (مگر با شمارش و آنالیز محتوای پرونده‌هایی که به نهادهای قضایی یا امنیتی ارجاع می‌شود)

و جالب است که بحثی که به لحاظ علمی قابل اندازه‌گیری نیست و نهادهای جهانی هم آنرا از روی «ادراک» طبقه‌بندی می‌کنند؛ در یک محیط دانشگاهی مطرح می‌شود و یک وزیر سابق و یک استاد دانشگاه نیز صحبت‌های عجیب و غریبی را درباره آن مطرح می‌کنند.

این در حالی است که علی ربیعی به دلیل سابقه امنیتی خود حتماً این نکته را می‌داند که فساد در حکومت امام معصوم نیز رخ داده و اساساً گناه اصلی در مقوله فساد، نه وقوع آن که عدم برخورد با آن است.

در واقع از آنجا که فساد امری مرتبط با نفسانیت انسان‌هاست در هر موقع و مرتبتی امکان وقوع دارد اما گناه اصلی هنگامی اتفاق می‌افتد که حاکمیت جامعه عزمی برای مبارزه با فساد نداشته باشد و یا به تقویت آن بپردازد. (مثل اقدام ماکرون در فرانسه برای کاهش مالیات ثروتمندان و افزایش مالیات کم درآمدها)

فلذاست که ادعای ضرر 100 هزار تومانی هر ایرانی بواسطه وقوع فساد، یک صحبت نادرست، مغلطه‌آمیز و نوستالژی حرف عوامانه «سهم 5 هزار تومانی هر ایرانی از ثروت مرحوم هاشمی در دهه 70» است.

در این باره همچنین لازم به اشاره است که در بحث پرونده‌های فساد اثبات شده و رسیدگی شده در قوه قضائیه نیز نوعاً ادراک درستی وجود ندارد.

مثلا در بحث «پرونده فساد 3 هزار میلیاردی»، خیلی‌ها به غلط از آن با عنوان «اختلاس» یاد کردند و متأسفانه در میان کسانی از افراد جامعه این تلقی ایجاد شد که در پرونده مذکور، 3 هزار میلیارد تومان برده و خورده شد!

اما این حرف و این تلقی درست نبود و شاکله اصلی این پرونده بر جابه‌جایی وام‌های بانکی بدون اخذ وثایق لازم بود.

به سخن دیگر اینکه از امثال آقای ربیعی انتظار است به جای حرف‌های فاقد پشتوانه علمی و عقلانی، حقایقی اینچنین را با مردم در میان بگذارند تا جامعه به کارآمدی آشکار نظام دلگرم‌تر شود نه اینکه رمیدگی شکل بگیرد.

در بحث فساد سیستمی نیز باید اشاره کرد که فساد سیستمی در ساز و کاری شکل می‌گیرد که امر فساد؛ اولاً قانونی باشد و ثانیا عزمی برای برخورد با آن نباشد. (دقیقاً شبیه به مثالی که درباره فرانسه به آن اشاره کردیم)

برخی معتقدند علت اصرارهای بی‌مبنای برخی چهره‌های جریان سیاسی خاص به شیوع فساد در ایران و تأکید بر مفسدنمایی از نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای پروژه «فتنه اقتصادی» و ناراضی‌سازی ذهنی مردم از نظام اسلامی صورت می‌گیرد.

***

1_ http://www.irna.ir/fa/News/83127473

2_ mshrgh.ir/917800

3_ mshrgh.ir/916832

4_ http://www.irna.ir/fa/News/83127709

5_ https://www.farsnews.com/news/13931127001604

6_http://www.iran-newspaper.com/newspaper/item/492637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • DE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    57 73
    که افرادی به خیابان بیایند که شاغل هستند و موبایل هوشمند در جیب دارند اما ژست بیکاری مساوی با گرسنگی! گرفته‌اند تا نظام اسلامی را در یک «مدل اوکراینی» ساقط کنند. اومدم بگم مشرق چرند نگو، ما نخبه مملكت هستيم اما در اين ام الفساد خانه يكي ديگه جاي ما استخدام شد! ما ديگه نه چپ رو مي خواهيم نه راست رو چه بخواهيد چه نخواهيد! نه بزرگتان از شكم ما خبر دارد نه كوچكتان! پس به درك برويد!
    • مهدی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      48 13
      اولا که این را مشرق نگفته یکی از مشاوران خاتمی عزیز شما گفته ثانیا این روزگاری هست که خودتون برای خودتون به وجود اوردید! با رای دادن های احساسی تون ؛ با لج بازی هاتون با برجامتون.... ولی با همه این ها ما هم تا پای جان پای این نظام می مانیم.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      21 8
      معترض یعنی فرانسویا... شماها به مشت برانداز چولمن هستید .
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      1 6
      تو تویی، ما! مال گاوه، به خودت احترام بذار
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      11 5
      تو نخبه ای و از بی بی سی خط میگیری؟ واقعا؟ مگه وطن فروشی هم نخبگی داره؟ از فرخ نژاد که کمتر نیستی یه گرین کارت نخبگی بگیر برو آمریکا که یه وقت هدر ندی البته اگه راهت بدن ........ یه راهنمایی طلایی: اول باید فالوور زیاد کنی بعدا بری
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    31 4
    ربیعی خودشو مسخره کرده. رجل سیاسی باید فرهیختگی داشته باشه.
  • محمد IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    29 7
    از شوروشادی وهیجان دم ودمباله های غربگرایان دربازوهای رسانه ای شان در بی بی سی وو یو ایو.... منشائ اعتشاشات لو رفته است بیخود زورنزنید وادرس غلط هم ندهید
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    45 1
    وقتی بی سواد، باسواد تلقی شود، نتیجه ای جز این حرفها ندارد!
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    28 1
    مردم میفهمند چه خبره
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    20 2
    این آقای شکوری هم سنتی هم صنعتی...
  • سید IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    31 14
    با این تفکرات اصلاح طلبان تهوع آور فقط مرگ علاجشان است پس همه با هم می گوییم: مرگ بر ضد ولایت فقیه!
  • ناشاس IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    7 2
    بهزاد نبوی خط داد ،همه به صف شدند اینکه بجای افساد طلبان به جان روحانی بیافتند و ازش برائت بجویند ، تمام مشکلات فعلی رو به دلواپسان نسبت دهند معلوم نیست قرار چه قرارداد ننگینی تصویب بشه یا گند چی دوباره درامده که اینطر دارند حاشیه سازی می کنند مشرق اگر میتونی منتشر کن
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    20 74
    فریبنده تر از اصلاح طلبان نیست و کثیف و حرامخوارتر و وطنفروشتر
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    24 2
    خر خودتی بنیان تمام این فساد های سیستمی رفسنجانی بوده است. از مجموع 1700 هزار میلیارد دلار نقدینگی که 240 هزار میلیارد تومان آن فقط سود 15% نقدینگی راکد و منجمد مربوط به 1600 زار میلیارد تومان به گفته رئیس 16 ساله کمیسیون اقتصادی مجلس ( ح-ا-مصباح مقدم) در دو سال پیش متعلق به "دو "درصد جامعه و به گفته آقای باهنر چهار ماه پیش متعلق به یک درصد جامعه است ؟(یعنی 800،000 نفر از کل جمعیت) هیهات منه ذلله
  • امانی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    11 3
    قطعا نتیجه فساد انباشت سرمایه در دست افراد خاص واز اهداف لیبرالیسم هست که خود این حضرات یعنی اصلاح طلبان بطور عام ومعدودی از اصولگرایان بطور خاص جزئ لاینفک آن میباشند نگاهی کوتاه به ثروت ونحوه زندگی ومنازل سر دمداران اصلاح طلب وخصوص دولت کنونی موید این موضوع هست
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    16 21
    خاتمی بیشترین تلاش را برای نابودی نظام اسلامی داشت
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      2 0
      کدوم اسلامی؟؟؟
    • محمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 0
      تو‌غلط‌کردی‌‌خاتمی‌خیلی‌‌دلسوز‌‌مردمه‌
  • میرک IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    11 25
    مردم ایران بصیراست شماراخوب شناخته انچه فکرمکنیدخودتان هستیددر5 سال مملکت رابه فنادادیداین برجام تان برهفت پشت مان بس است.
  • صافی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    8 4
    اگر رآفت جمهوری اسلامی و مظلومیت و گذشت رهبری نبود خاتمی و کروبی و موسوی را بایستی در قفس آهنی میگذاشتن و در خیابانها میگرداندند و سپس میفرستادن ترکیه اردوغان طبق قانون آنها را محاکمه کند.
  • سید رضا IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    6 2
    فساد ، سوءاستفاده از بیت المال ، رانت خواری ، آقازاده بازی و اشرافیت پس از انقلاب ؛ از دولت سازندگی هاشمی شروع شد !!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    3 2
    جالبه! این حرف آقایون اصطلاحا اصلاح طلب نشون میده که تاااااازه به این واقعیت رسیدند که در سال ۸۸ اشتباه کردند و حالا به دنبال مقصر میگردند! هنوز هم دارند اشتباه میکنند....
  • BE ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    9 4
    خدایا تا ۱۴۰۰ به ما صبر عطا بفرما
  • وطن دوست BE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    12 3
    خاتمی داشت نقش گورباچف بازی میکرد که موفق نشود! بعدی میخواست نقش پتین را بازی کند که معلوم شد تو کفشش پر از سنگ است ! بعدی میخواست مصدق امیرکبیر زمان بشه ا ولی به نظر تبدیل به مظفرالدین ‌شاه شده است ! خدا بعدی رو بخیر کند و ما را از شر انهای که نقش بازی میکنند نجات دهد و یک ایرانی متعهد و متدین و با سواد امور را بدست گیرد ....
  • حامد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    16 1
    در این که فساد به جان کشور افتاده که تردیدی وجود ندارد ، اما مشکل این است کسانی که دم از مبارزه با فسا د می زنند خودشون یکی از عوامل اصلی فساد هستند.
  • FR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    13 5
    خاتمی یک خائن بتمام معنی است !
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 0
      خائن‌خودتی‌‌
  • US ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    11 1
    من هم دوره دانشجویی علی شکوری هستم وی خودش یکی از چماقداران دانشگاه بود. برخی اوقات با کفش و اورکت نظامی میامد دانشگاه تا از استاد نمره بگیره حالا شده اصلاح طلب ....
  • ناشناس IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    1 1
    اگر خودرو گران باشه مردم باز میریزن تو خیابان
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    3 2
    با افتضاحي که اصلاحطبان و غربگرايان در سال 88 به بار آوردند و به رأی 24 ميليون نفر بي احترامي کردند و بر خلاف شعارشان غير دموکرات عمل کردند و ميليارد ضرر به کشور زدند و سبب ساز آن همه تحريم رکود شدند، من نميدانم چرا از شرم خجالت آب نميشوند؟! واقعا که حيا را قورت داده اند روز به روز پر رو تر ميشوند. خدايا هدايتشان کن.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 0
    سهم هر ایرانی از فساد و اختلاس و پولشویی چقدر هست!!؟
  • یزدی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 0
    ربیعی راسته میگن سنت بالا رفته؟ !!!!!!
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    4 1
    این افتضاح طلبان واقعا یک چیز رابد فهمیده اند ویک چیز را اصلا نفهمیده اند ونخواهند فهمید انکه بد فهمیده اند خیالشان برداشت که مرحوم هاشمی رفسنجانی وخاتمی وکروبی ومیرحسین وروحانی پنج امامزاده ای هستند که هرکس به انها متوسل شود مرادگرفتنشان ازاین پنج نفر حتمی است وبا این بدفهمی به انها دخیل بستند به نیت مرادوشفا که همانا به زعم خیال باطلشان برانداختن نظام اسلامی است که به یکباره برق سه فاز انها رگرفت وعده ای علیل وخانه نشین وعده ای هم بنا به عللی شانس اوردند وازاین برق سه فاز لنگان لنگان سالم به در رفتند تا به موقع خود فلج شوند اما انچه اصلا نفهمیده اند ونخواهند فهمید انکه فرزندان روح الله همان فداییان مولا اقا سیدعلی هستند که تاجان دربدن دارندچه دی ماه وچه بهمن ماه وچه خردادماه وتمامی ماههای سال چهارچشم مواظب انقلاب اسلامی هستند وهدفشان سپردن این انقلاب به دست حضرت مهدی عج است واین را اصلاح طلبان واقعا نمیفهمند ونخواهندفهمیدخلاص
  • DE ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    8 1
    برای توضیح به جوانان که چگونه منافقین قبل از انقلاب تسویه سازمانی کردند بعد مارکسیست را با اسلام امریکایی مخلوط کردند و التقاطی شدند بعد زیاده خواهی و طمع آنها با اعلان جنگ با جمهوری اسلامی دودمانشان را بباد داد .دقیقا اصلاح طلبچی ها همان راه را در پیش گرفته اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس