رکود نمایه

دبیر کل حزب کارگزاران تصریح کرد، بخش مسکن و راه نیازمند سرمایه‌گذار خارجی نیست و از این طریق می‌توان مشکل رونق اقتصادی و اشتغال را برطرف کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در حالی که بخش مهم راه و شهرسازی به مدت پنج سال در اثر بیگانه‌زدگی و بی‌عملی وزیر مستعفی، در رکود تورمی عمیق فرو رفت، کرباسچی در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «بودجه امسال دولت مانند سال گذشته با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است، چالش‌هایی که در وضعیت کنونی بیش از گذشته مناقشه برانگیز باشند.


وضعیت درآمدهای کشور و چگونگی هزینه آن در سال آینده به درستی مسئله‌ای است که هم دولت و مجلس و هم حاکمیت نسبت به آن نگرانند و توصیه و تلاش برای بهینه‌سازی آن دارند، ابهام در وضعیت درآمدهای نفتی و به طور کلی شرایط بازار و امکان صادرات، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و وضعیت نامشخص ارتباط مالی با شرکای تجاری ایران و از جمله اروپا، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی و کندی اجرای پروژه‌های کلان ملی و از طرفی نیازهای اقتصادی داخل کشور و ضرورت خروج از رکود اقتصادی و کاهش بیکاری و تأمین حداقل‌های زندگی اقشار کم‌درآمد و... عناصری است که ساختار بودجه و درآمد و هزنیه سال آتی را برای کشور دچار تنگنا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

یارانه پنهانی که فقط به ثروتمندان داده می‌شود

آغاز اجرای طرح حمایت غذایی از اقشار کم درآمد


به صورت خاص، پیشنهاد این است که سرمایه‌گذاری اساسی در پروژه‌های مسکن و راه که هر دو تقریباً بدون نیاز به هزینه‌های ارزی و در عین حال اشتغال‌زایی فراوان است در شرایط خاص این سال‌ها معقول‌ترین و پربازده‌ترین تصمیم است. کمبود مسکن برای اقشار جوان جامعه آزاردهنده‌ترین عنصر زندگی نیروهای شاداب و جوانی است که باید با روحیه سرشار از امید و آرزو مقدرات کشور را از نسل قبلی خود تحویل بگیرند - از طرفی حجم عظیم خودرویی که به هر حال (ولو با سیاست‌هایی که آنها را نپسندیم) در اختیار و استفاده مردم قرار گرفته و سفرهای برون‌شهری بسیار زیادی که خانواده‌ها دارند و خسارات عظیم جانی و مالی هر ساله که گفته می‌شود بیش از ۳۰۰ هزار کشته و زخمی و هزاران میلیارد خسارات مالی را در بر می‌گیرد ایجاب می‌کند دولت و مجلس محترم به این بخش توجه ویژه کنند، به خصوص که سرمایه‌گذاری در این بخش مهم اشتغال‌آفرین‌ترین پروژه‌ها را شامل می‌شود و صدها شرکت پیمانکاری و مشاوره و هزاران نیروی مهندسی و صدها هزار ماشین‌آلات موجود در کشور و صدها هزار اشتغال ساده را به خوبی به کار می‌گیرد- این ایده که ما از شرایط بحران در سایر بخش‌ها بتوانیم به تکمیل اساسی‌ترین زیرساخت که راه و مسکن باشد روی آوریم بارها مطرح شده ولی معلوم نیست به چه دلیل توجه کافی به آن نشده و نمی‌شود...»


یادآور می‌شود بخش مسکن با ۲۵۰ حوزه صنعتی و تولیدی مرتبط است و فعال شدن آن می‌تواند به تولید انبوه اشتغال، در کنار کاهش قیمت مسکن (و نرخ تورم) منجر شود. اما لجبازی عباس آخوندی با مسکن مهر و اصرار بر قفل کردن این حوزه، فرصت بزرگ رونق اقتصادی و تولید و اشتغال را از کشور و مردم دریغ کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    0 0
    آره مگ دست خودش اینجوریه!!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    0 0
    این همه دارید از مهندس آخوندی بد می گویید. قبول. اما اگر واقعا به نظر شما کار ایشان خلاف بوده است، چرا علیه ایشان در محاکم دادگستری اقامه دعوا نمی کنید؟
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    0 0
    یک کلمه هم از مادر عروس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس