شمال غرب سوریه.jpg

نیروهای ارتش سوریه با وجود حملات شدید خمپاره ای از مواضع خود عقب نشینی نکردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین با عناصر تروریستی موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

به گزارش مشرق؛ تازه ترین خبرها از استان های شمالی سوریه حاکیست، گروه های تروریستی همچنان به نقض آتش بس ادامه می‌دهند و مواضع نیروهای ارتش سوریه را در محورهای مختلف هدف قرار می دهند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: گروه های تروریستی در جدیدترین حملات، ایستگاه دفاعی نیروهای ارتش سوریه را در حومه روستای «حمامیات» در شمال غرب استان حماه نشانه رفتند.

این منبع میدانی با بیان این که حملات عناصر تروریستی هیات تحریرالشام از حومه روستاهای «جیسات و تل الصخر» انجام شد، گفت: مواضع نیروهای سوری در گام نخست با آتش توپخانه هدف قرار گرفت.

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه با وجود حملات شدید خمپاره ای از مواضع خود عقب نشینی نکردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین با عناصر تروریستی موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

به گزارش مشرق، حدود 36 تن از عناصر تروریستی در جریان دفع حملات کشته و زخمی شدند؛ نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها خسارت های سنگینی را هم به تجهیزات نظامی گروه های تروریستی وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از عناصر تروریستی به مواضع نیروهای ارتش سوریه در حومه روستای «جیسات» در شمال غرب استان حماه هجوم آوردند اما تحرکات آنان در این محور یه طور کامل رصد شد.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین توانستند حملات تروریست ها را در این محور دفع کنند؛ شماری از تروریست ها در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و خودروی نظامی آنان هم منهدم شد.

دهها تن از عناصر تروریستی حملات گسترده ای را هم علیه مواضع نیروهای سوری در نزدیکی شهرک «عین الحور» در 5 کیلومتری شمال شهرک راهبردی کنسبا در شمال شرق استان لاذقیه انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

تهدید زنان شهر رقه به تجاوز توسط شبه نظامیان کُرد/ تلاش نیروهای آمریکایی برای ایجاد پایگاه‌های جدید در شمال سوریه به بهانه مقابله با نفوذ ترکیه + نقشه میدانی

نیروهای سوری مستقر در منطقه به سرعت متوجه تحرکات تروریست ها شدند و پس از درگیری های گسترده موفق شدند حملات را هم در این محور دفع کنند؛ 15 تن از تروریست ها در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند.

سایر عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ شهرک راهبری «عین الحور» در مسیر بزرگراه «لاذقیه - جسرالشغور» واقع شده است.

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی با انجام حملات متوالی در شمال غرب استان حماه درصدد هستند مناطق مرزی مشترک با شمال شرق استان لاذقیه را ناامن کنند اما با واکنش قاطع نیروهای سوری ناکام ماندند.

از دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه خبر می رسد، درگیری های جدیدی میان گروه های تروریستی هیات تحریرالشام و احرارالشام به وقوع پیوسته است و 35 تن از طرفین کشته و زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی هیات تحریرالشام در جریان درگیری ها توانستند روستای «زیزون» را از تصرف تروریست های احرارالشام خارج و به اشغال خود دربیاورند.

در حال حاضر، درگیری میان تروریست ها به روستای «قسطون» در غرب استان حماه کشیده شده و دهها تن از آنان هم کشته و زخمی شدند؛ شماری زیادی از اهالی این روستا از جمله چند زن و کودک هم در این درگیری ها جان باختند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی هیات تحریرالشام درصدد هستند با اشغال بیشتری از مناطق در شمال و شمال غرب استان حماه، دامنه نفوذ خود را افزایش دهند تا بتوانند در مقابل نیروهای ارتش سوریه مانور دهند و قدرت نمایی کنند.

خبرها از شرق استان ادلب حاکیست، کاروانی جدید شامل دهها تن از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه همراه با تجهیزات سنگین نظامی و 35 خودروی نظامی در محورهای «الذهبیه و تل عزو» مستقر شدند.

به گزارش مشرق، افزایش تحرکات و حملات گروه های تروریستی در مناطق اشغالی شمال باعث شده تا چند گروه دیگر از نیروهای ارتش سوریه در روزهای گذشته در خطوط تماس با تروریست ها مستقر شوند.

برخی منابع میدانی اعلام کردند، نیروهای ارتش سوریه در آمادگی کامل به سر می برند تا به هرگونه حمله احتمالی تروریست ها واکنش قاطع نشان دهند و از سویی دیگر نقض آتش بس ها باعث شده تا نیروهای سوری خود را برای انجام عملیات بزرگ در مناطق شمالی آماده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    3 2
    جواب تمام حملات این چند وقت اخیرشون یک موشک نقطه زن با سر جنگی 500 کیلوگرمی که مقر فرماندهی اشان در شهر ادلب را بزند باشد ادلب بلرزد با گرفتن پیام مناسب ، دیگر صبر مقاومت را انفعال تعبیر نمی کنند .
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    0 2
    شدید بمباران و موشک باران بشن
  • آرمانی FR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 2
    درود بر شرف شما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس