کد خبر 917956
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
یوونتوس

اگر بخواهیم برحسب آمار و نتایج از بین تنها تیم 3 شکست‌ناپذیر باقی مانده 5 لیگ معتبر اروپا بهترین را انتخاب کنیم، دچار دردسرهای شیرینی می‌شویم.

به گزارش مشرق، با شکست منچسترسیتی در خانه چلسی در حساس‌ترین بازی هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، تعداد تیم‌های بدون شکست 5 لیگ معتبر اروپا به 3 تیم پاری‌سن‌ژرمن، یوونتوس و لیورپول کاهش یافت و حال این سوال اینجاست که بین این 3 تیم کدام یک، برترین باشگاه حال حاضر اروپا هستند؟

بیشتر بخوانید:

نقطه قوت بانوی پیر چیست؟

صابون به تن خورده

البته باید توجه داشت که منظور از شکست‌ناپذیری نباختن در لیگ داخلی است و گرنه این 3 تیم در لیگ قهرمانان حداقل یک شکست را تجربه کرده‌اند و در جمع 5 لیگ معتبر تیم بدون باخت در تمام رقابت‌های فصل جاری وجود خارجی ندارد! در این شرایط با بررسی شرایط در تمامی جبهه‌ها می‌توان به سوال اصلی پاسخ داد.

 عنوان بهترین تیم می‌رسد به ...

پاریسی‌ها که با ثبت رکورد 14 پیروزی متوالی، بهترین شروع یک تیم از ابتدای یک فصل  و زودهنگام‌ترین قهرمانی نیم فصل اول در تمامی ادوار 5 لیگ معتبر  را رقم زدند، با 2 تساوی اخیر در لیگ جایگاه خودشان را متزلزل کردند و حالا حداقل به لحاظ آماری پایین‌تر از یوونتوس قرار دارند. تیم تورینی در 15 هفته اول سری A صاحب 14 پیروزی شده و کم‌ترین امتیاز از دست داده در 5 لیگ معتبر اروپا را ثبت کرده؛ با تنها 2 امتیاز از دست رفته.

هر چند یوونتوس در لیگ داخلی یک بازی کم‌تر از پاری‌سن‌ژرمن انجام داده اما ضریب برتر سری A، بانوی پیر را در رده بالاتری قرار می‌دهد. در سایر رقابت‌ها هم مقایسه 2 تیم جالب است؛ هر 2 در لیگ قهرمانان یک شکست داشته‌اند؛ پاری‌سن‌ژرمن در خانه لیورپول و یوونتوس در خانه مقابل منچستریونایتد. یووه و پاری‌سن‌ژرمن غیر از لیگ داخلی و لیگ قهرمانان در جام دیگری به میدان نرفته‌اند. بر این اساس یوونتوس از 20 بازی، 18 برد، یک تساوی و یک باخت داشته و پاریسی‌ها از 21 بازی، 16 برد، 4 تساوی و یک باخت دشت کرده‌اند.

این یعنی برتری 3 امتیازی یوونتوس 55 امتیازی. در سوی مقابل ضلع سوم شکست ناپذیرها یعنی لیورپول به خاطر حضور در جام اتحادیه انگلیس بیش‌تر از 2 تیم دیگر درگیر بوده است. لیورپول این فصل 22 بازی انجام داده، 15 پیروزی کسب کرده، 4 شکست داشته و 3 بار مساوی کرده است. جالب اینکه 3 شکست از 4 شکست تیم در لیگ قهرمانان و هر 3 تساوی‌اش در لیگ برتر رقم خورده.  در بین این 3 تیم، تنها پاری‌سن‌ژرمن تا به حال در خانه نباخته.  پس با یک حساب سرانگشتی می‌توان از دریچه آمار، یوونتوس را بهترین تیم تا اینجای فصل جاری 5 لیگ معتبر اروپا معرفی کرد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس