کد خبر 917752
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
هشدار پلیس درباره آگهی‌های خرید و فروش مسکن

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا درباره آگهی‌های خرید و فروش و پیش فروش مسکن هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد رضا اکبری با بیان اینکه درج آگهی‌های مسکن در روزنامه‌ها و سایت‌ها دلیلی بر صحت مطالب آن‌ها نیست، اظهار داشت: خرید و فروش ملک با نوشتن مبایعه نامه‌های جعلی امری است شایع و شهروندان زیادی درگیر این نوع کلاهبرداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه تهیه مسکن است، افزود: ضرورت داشتن مسکن با مالکیت شخصی از آنجا ناشی می‌شود که گرانی اجاره مسکن و عدم ثبات قیمت‌ها، افراد را وادار می‌کند که با تهیه مسکن شخصی هرچند کوچک از پرداخت اجاره بهایی که هر ساله افزایش می‌یابد، رها شوند؛ به همین منظور شهروندان اقدام به خرید و یا پیش خرید مسکن می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تذکر جدی پلیس فتا به سایت‌ "شیپور"

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: نکته قابل توجه در این زمینه دقت و هوشیاری خریداران و فروشندگان است که در اثر سهل انگاری در دام افراد سودجو و کلاهبردار نیفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه خریداران می‌بایست پیش از عقد قرارداد از صحت اطلاعاتی که درباره ملک ارائه می‌شود، مطمئن شوند، گفت: هنگام خرید ملک، زمین و آپارتمان، طرفین قرارداد (خریدار و فروشنده) باید از وضعیت سند آگاهی داشته باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سند باید به رؤیت خریدار برسد و با مشخصات ملک، زمین یا آپارتمان مطابقت داشته باشد و در بعضی موارد نیز لازم است مالک یا مالکان احراز هویت شوند.

وی با اشاره به اینکه لازم است از استناد به کپی مدارک ارائه شده مربوط به سند خانه، وکالت‌نامه و بنچاق خودداری شود، افزود: هنگام انجام معامله مسکن، می‌بایست همه افرادی که نام آن‌ها در مبایعه نامه ذکر شده حتماً حضور فیزیکی داشته باشند.

سرهنگ اکبری ادامه داد: در قسمت توضیحات مبایعه نامه شرایط طرفین قرارداد، مشخصات چک‌هایی که رد و بدل می‌شود و مبالغی که به صورت نقد واریز و پرداخت شده است می‌بایست نوشته شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران به دلیل عدم تمایل افراد به گرفتن کد رهگیری که سیستم صادر می‌کند، اقدام به سودجویی و کلاهبرداری معاملات مسکن از فروشندگان و خریداران ملک می‌کنند.

سرهنگ اکبری اضافه کرد: بسیاری از کلاهبرداران اقدام به پیش‌فروش واحدهای مسکونی می‌کنند و هیچ وقت واحدهای آپارتمانی آماده سکونت نمی‌شوند. در موارد زیادی انواع کلاهبرداری‌ها در خصوص واحدهای آپارتمانی پیش‌ساخته و نیمه‌ساز به پلیس آگاهی گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس