کد خبر 920509
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
۱۵۴ خانه در تهران و کرج به ۲۰۰ نفر فروخته شد

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت ۲ کلاهبرداری خبر داد که ۱۵۴ واحد مسکونی نیمه‌ساز را به ۲۰۰ نفر فروخته بودند.

به گزارش مشرق، سرهنگ جهانگیر تقی‌پور با اعلام خبر بازداشت سه کلاهبردار میلیاردی درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه فروش مال غیر به ارزش 30 میلیارد تومان به دادخواهی 200 نفر از شهروندان، از مرجع قضائی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید

شیوه فروش یک ملک به چندین نفر!

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان این پرونده اعضای یک خانواده ( پدر و دو پسر) هستند، تصریح کرد: این خانواده با پیش فروش واحدهای مسکونی به چند نفر اقدام به کلاهبرداری 30 میلیارد تومانی کرده‌اند.

وی افزود: تعدادی از شاکیان با مراجعه به اداره چهاردهم اظهار داشتند که متهمان این پرونده از سال 91 در زمینه ساخت و ساز مسکن در شهر تهران و مهرشهر کرج فعالیت دارند و در مراحل مختلف ساخت پروژه ، اقدام به پیش فروش واحدهای مسکونی کرده‌اند.

تقی‌پور با بیان اینکه متهمان با تنظیم مبایعه‌نامه پیش فروش واحدهای مسکونی، اقدام به دریافت مبالغ مختلفی از مال‌باختگان کردند، گفت: کارشناسان ارزش کلاهبرداری صورت گرفته را 30 میلیارد تومان برآورد کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: بعد از مدتی خریداران برای پیگیری مراحل ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به محل و نزد متهمان مراجعه کرده و متوجه شدند که کلاهبرداران برخی از واحدها را به دو یا چند نفر فروخته و از هر کدام از افراد مبالغی را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: متهمان به محض اطلاع موضوع، از محل متواری شدند که تحقیقات پلیسی ادامه یافت و در نهایت مأموران موفق شدند دو نفر از کلاهبرداران را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

تقی‌پور با بیان اینکه اغلب خریداران این پرونده بازنشسته‌های یک ارگان دولتی هستند، گفت: متهمان این پرونده 154 واحد مسکونی نیمه‌ساز را در متراژهای مختلف به 200 نفر فروخته‌اند و تلاش برای دستگیری متهم سوم نیز ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    چه جانور هایی پیدا میشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس