تحولات عراق

عملیات نیروهای عراقی برای شناسایی عناصر مخفی گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، از آخرین تحولات میدانی عراق خبر می‌رسد پس از پاکسازی و تامین امنیت محله های «المثنی، الصینیه القدیم و الهدش الجناین» در شمال استان صلاح الدین، ۵۰ خانواده از آوارگان به خانه های خود در این محور بازگشتند و زندگی عادی را از سر گرفتند.

نیروهای یگان های مهندسی عراقی در جریان پاکسازی و تامین امنیت این سه محله، دهها تله انفجاری را کشف و خنثی کردند؛ چند انبار سلاح و تجهیزات نظامی هم در این مناطق شناسایی شد.

از آخرین تحولات سوریه و یمن هم بخوانید:

ضربه شست نیروهای یمنی به مزدوران سعودی در استان الجوف با قدرت نمایی پهپادهای «قاصف ۱»

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/حفظ امنیت در شمال و شمال غرب استان حماه با واکنش قاطع نیروهای ارتش سوریه + نقشه میدانی

در حال حاضر، عملیات بازگشت سایر اهالی این مناطق با نظارت نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی در حال انجام است؛ نیروهای عراقی درصدد هستند زمینه بازگشت ۲۵۰ خانواده دیگر عراقی را به مناطق تازه پاکسازی شده فراهم کنند.

از شهر بیجی هم در شمال استان صلاح الدین خبر می رسد، عملیات نیروهای یگان مهندسی برای تامین امنیت تمامی محله ها و خیابان ها در حال اتمام است و در چند ماه گذشته، دهها تله انفجاری کشف و خنثی شده است.

خبرها از محور غربی شهر سامراء حاکیست، گروه های ویژه عراقی موفق شدند یک انبار سلاح عناصر مخفی گروه تروریستی داعش را در منطقه «الرگه» شناسایی کنند و سپس اطلاعات را در اختیار نیروهای تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی قرار دادند.

نیروهای تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات به سرعت وارد عمل شدند و  انبار سلاح هسته های خاموش داعش را که حامل مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی بود را کشف و ضبط کردند تا امنیت در این منطقه تامین شود.

این عملیات با هماهنگی «هنگ واکنش سریع، گروه های مهندسی و اطلاعات» تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی صورت گرفت؛ براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش درصدد بودند تا در فرصت مناسب از این سلاح ها و تجهیزات نظامی برای نا امن کردن شهر سامراء استفاده کنند.

آخرین تحولات میدانی استان بغداد

به گزارش مشرق، چند گروه از نیروهای بسیج مردمی با همکاری نیروهای اطلاعات عراقی موفق شدند گروهی از عناصر مخفی داعش را در حدفاصل دو منطقه «لطیفیه - جرف الصخر» در حومه جنوبی شهر بغداد شناسایی کنند.

نیروهای عراقی در ادامه عملیاتی را در این محور ترتیب دادند و در گام نخست توانستند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی جاساز شده را در یک اتوبوس کشف و ضبط کنند؛ چند گروه دیگر از نیروهای یگان مهندسی هم برای خنثی کردن تله های انفجاری در این مناطق وارد عمل شدند.

عملیات نیروهای بسیج مردمی در حدفاصل مناطق «لطیفیه - جرف الصخر» برای شناسایی عناصر مخفی گروه تروریستی داعش همچنان در جریان است؛ این مناطق دروازه ورودی به جنوب شهر بغداد محسوب می شوند.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش با انتقال تجهیزات و مواد منفجره درصدد بودند تا چند عملیات تروریستی انجام دهند و شهر بغداد را ناامن کنند اما با هوشیاری نیروهای عراقی تاکنون ناکام مانده اند.

به گزارش مشرق، تروریست های داعش در سال ۲۰۱۴ توانستند بخش هایی از حومه غربی و جنوبی شهر بغداد را به اشغال دربیاورند و به مناطق مهمی از جمله «لطیفیه، جرف الصخر و ...» نفوذ کنند.

آخرین تحولات میدانی استان الانبار

از حومه شرقی شهر موصل خبر می رسد، عملیات نیروهای عراقی برای شناسایی عناصر مخفی گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و جدیدترین خبرها حاکیست، ۵ تن دیگر از تروریست ها دستگیر شدند.

به گفته منابع میدانی، در لیست دستگیرشدگان نام یکی از عناصر پرخطر و پر نفوذ داعش دیده می شود که در بخش «امنیت» این گروه تروریستی مشغول به فعالیت بوده اما توسط نیروهای عراقی شکار شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در یک ماه گذشته حدود ۵۰ تن از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در حومه شرقی شهر موصل توسط نیروهای عراقی شناسایی و بازداشت شده اند؛ در دو هفته گذشته حدود ۲۰ تن از تروریست های مخفی داعش در حومه شهر تعلفر شناسایی و در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، نیروهای تیپ دوم بسیج مردمی در جریان جست وجوی منطقه به منطقه در شهر فلوجه موفق شدند ۲ تن از عناصر سرشناس گروه تروریستی داعش را شناسایی و در یک عملیات دقیق آنان را دستگیر کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: «بشیر نوری ملقب به ابو ایمن و عقیل عبدالغنی» دو سرکرده سرشناس گروه تروریستی داعش بودند که در جریان این عملیات بازداشت شدند.

این منبع میدانی افزود: این دو سرکرده میدانی درصدد بودند با کمک هسته های خاموش داعش، عملیات های را علیه نیروهای امنیتی انجام دهند و شهر فلوجه را نا امن کنند اما با واکنش به موقع ناکام ماندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    13 16
    افرین
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    11 18
    عراقی ها بیشتر از اینکه به برخورد نظامی نیاز داشته باشند نیاز به تعاریف جدید از نظارت بر سخنان مفتی ها و روحانیون در مساجد دارند که در صورت در چارچوب دین نبودن سریعا تشخیص داده بشه و برخورد کنن و نمایندگان امین که در قبایل بادیه ایی بچرخن یادمون نرفته امام مسجد موصل الیوت سیمون یهودی (ابوبکر بغدادی) بود و می دانیم که نفوذ ، تکنیک کهن و چند هزار ساله این هاست جوداس یهودی که تا حواریون حضرت عیسی نفوذ کرده بود و همین فرد جای حضرت را لوداد یکی از مثال های نفوذ یهوده . اگر دنبال چنین نظارت هایی نرن اگر با شبکه های تلویزیونی افراطی و انگلیسی شیعه و سنی برخورد نکنن آنطرف کارخانه تولید می کند این طرف نظامی ها به جنگ محصولات می رن می شه دویدن روی تردمیل ! به جنگ این تفکر باید رفت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس