کد خبر 916711
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
مودریچ

مودریچ که زمانی چوپانی هم می‌کرد به ۱۰ سال سلطنت مسی و رونالدو خاتمه داد تا نامش در تاریخ فوتبال جاودانه شود.

سرویس ورزش مشرق - داستان لوکا مودریچ ستاره کروات رئال‌مادرید پیچیدگی خاصی دارد. او از موانع بسیاری در زندگی‌اش عبور کرده و امسال با درخشش در تیم ملی و باشگاه خود عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان و توپ طلا را به خود اختصاص داد. حالا مودریچ که زمانی چوپانی هم می‌کرد به ۱۰ سال سلطنت مسی و رونالدو خاتمه داد تا نامش در تاریخ فوتبال جاودانه شود.

بیشتر بخوانید:

پیشگویی جالب زیدان در سال ۲۰۱۶ درباره مودریچ
 

مودریچ مرد سال فوتبال جهان ؛مسی پنجم شد!/ام باپه برنده جایزه کوپا ۲۰۱۸+تصاویر

ماجرای چوپانی کردن مودریچ را در ادامه بخوانید:

در آستانه فینال جام جهانی ۲۰۱۸ بین کرواسی و فرانسه، «پاول بالِنوویچ» فیلمساز کروات به طور اتفاقی صحنه‌ای را پیدا کرد که سال‌ها پیش از لوکا مودریچ ۵ ساله در حال چوپانی در سال ۱۹۹۰ فیلم برداری کرده بود. این فیلم که با نام The Wolfman: The Diary of Paul Balenovic’ منتشر شده است در مورد تلاش فیلمساز برای یافتن یک خانه مناسب در طبیعت برای سگ خود است که سرنوشت او را با فردی به اسم استیپ مودریچ که در دامنه کوه زندگی می کرده است، آشنا می کند.  این مستند در «یاسنیتسه» از توابع زادار فیلمبرداری شده و این فیلمساز ادعا کرده است که این همان خانواده لوکا مودریچ است. قسمتی از فیلم که مودریچ در آن حضور دارد را می توانید مشاهده نمایید:

لوکا پسرِ یک گله‌بان بود و طبیعتاً او هم کنار مودریچِ بزرگ در کودکی‌اش به کار چوپانی پرداخته است. آن‌ها از مهاجرانی بودند که تحت شکنجه صرب‌ها قرار گرفتند و حتی پدربزرگش زیر این شکنجه‌ها کشته شد. پسری که زانوبند چوبی می‌پوشید و همیشه مقابل پای خودش توپ داشت. ماجراجویی لوکا مودریچ از زادار محل تولدش آغاز شد و از بوسنی، زپرشیچ، زاگرب، لندن و مادرید گذر کرده است. او که بازوبند کاپیتانی تیم ملی کرواسی را بر بازو می‌بندد، امسال به سلطه ۱۰ ساله مسی و رونالدو بر توپ طلا پایان داد و بهترین بازیکن جهان لقب گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس