کد خبر 916516
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
بهزاد نبوی

عضو سازمان منحله مجاهدین (انقلاب) گفت دولت وضعیت خوبی در بین افکار عمومی ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

بهزاد نبوی در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی ادعا کرد: متأسفانه بعضی اقدامات و تندروی‌ها از طرف ما و پس از آن، روی کار آمدن شخصی مانند دونالد ترامپ، مانع از بهره‌مندی از نتایج برجام شد. این مسائل جمعاً سبب شد در این مرحله دولت روحانی دستاورد مهم و ملموسی نداشته باشد و طیف اصلاح‌طلب هم احساس کند که با حمایت از آقای روحانی عملاً مغبون واقع شده است. قیمت ارز و اجناس بالا رفته، فشار خارجی روی کشور زیاد شده، برجام هم نتوانسته است سبب ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری خارجی شود. طبیعی است در این شرایط دولت روحانی وضعیت خوبی در بین افکار عمومی و جامعه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آیا کارگزاران برای جدایی اصلاح طلبان از روحانی پیش قدم شده‌اند؟


وی می‌افزاید: متأسفانه دوستان اصلاح‌طلب تصور می‌کنند اگر در این شرایط لبه تیز حملاتشان را متوجه دولت کنند،‌ می‌توانند خرجشان را از آقای روحانی و دولت جدا کنند و در افکار عمومی تصویر مثبتی از خودشان برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده نشان دهند. در حالی که به اعتقاد من این اشتباه است و اعتماد مردم را نسبت به اصلاح‌طلب‌ها بیشتر سلب می‌کند. مردم می‌گویند شما که ما را به حمایت از آقای روحانی تشویق و هدایت کردید و خودتان ظرف یک سال و نیم مواضع‌تان را این چنین تغییر می‌دهید، از کجا معلوم اگر خواستید در مورد فرد دیگری مثل روحانی به جامعه جهت دهید، بتوان به آن جهت‌دهی اطمینان کرد. ما برای اینکه کم‌کم در خصوص جدا کردن خرج خود موفق شویم، تمام اشکالات کشور را ناشی از دولت و روحانی و تیمش می‌دانیم. نمی‌گویم دولت آقای روحانی اشکال ندارد، اما اگر اشکالات کشور ۱۰۰ مورد باشد، پنج مورد مربوط به دولت و آقای روحانی است. ما از تندروهای اصولگرا در حمله به دولت جلوتر افتاده‌ایم تا بتوانیم افکار عمومی و رأی مردم را به سمت خودمان جلب کنیم.


نبوی همچنین درباره این نظر خبرنگار که شاید همان سخن همیشگی که دولت‌ها در ایران بیشتر از ۱۰ درصد اختیار ندارند، درست‌تر باشد.»، می‌گوید: این حرف را من در مصاحبه با روزنامه سلام در سال ۷۶ بعد از انتخاب آقای خاتمی برای اولین بار مطرح کردم. در آن مصاحبه گفتم، دولت چنانچه قوا و نهادهای دیگر حاکمیت در مقابلش قرار نگیرند، حداکثر ۱۵ درصد قدرت را در کشور در دست دارد.


به طور کلی شاکله قانون اساسی ما به گونه‌ای است که دولت و مجلس با هم حدود ۳۰ درصد اختیار اداره کشور را دارند.


این سیاست‌باز بی‌صداقت البته توضیح نداده که اگر واقعاً او و هم‌طیفانش مدعی بوده‌اند دولت ۱۵ درصد بیشتر اختیار ندارد، برای چه با وجود تجربه دولت اصلاحات، وعده‌های قلنبه سلنبه در دولت اعتدال دادند و حتی مدعی شدند «ما تضمین وعده‌های دولت هستیم»؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    داری از خواب بیدار میشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس