ابوالفضل زرویی نصرآباد

بسیاری از کاربران به ویژه آنانی که با اشعار و نثر مرحوم زرویی بزرگ شده بودند و خاطراتی از هفته‌نامه مهر و گل‌آقا و دیگر جراید و نشریات تأثیرگذار دهه 60 و 70 داشتند.

به گزارش مشرق، درگذشت ناگهانی ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر، طنزپرداز، نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات صبح یکشنبه پاییزی بسیاری از کاربران توئیتر فارسی را تلخ کرد. وفات او در چهل و نه سالگی بهانه‌ای شد تا کاربران واکنش‌های احساسی شدیدی نسبت به این اتفاق داشته باشند. برخی از دلتنگی خود نسبت به زرویی نوشتند، برخی به جایگاه او در ادبیات اشاره کردند و بعضی‌ها اشعار ناب و نمکین او را منتشر کردند. برای آنکه بدانیم او چه تأثیری در ادبیات فارسی معاصر داشته، کافی است بدانیم گل آقا در وصف او و قلمش گفته بود: «قلمی که عبید و دهخدا در دست داشتند، الان بی صاحب نیست.»

1. دلتنگی برای نویسنده تذکره‌المقامات: بسیاری از کاربران به ویژه آنانی که با اشعار و نثر مرحوم زرویی بزرگ شده بودند و خاطراتی از هفته‌نامه مهر و گل‌آقا و دیگر جراید و نشریات تأثیرگذار دهه 60 و 70 داشتند، با  ادبیاتی بغض‌آلود کوشیدند خاطرات خود را با مخاطبین‌شان به اشتراک بگذارند:

2. اشعار ملانصرالدین گل آقا: برخی کاربران هم ترجیح دادند برای تسلی و تشفی دلشان یا برای تسکین بهت ناشی از شنیدن خبر ناگهانی زرویی، اشعاری از او کار کنند که بسیار شنیده شده یا به کلی دیده نشده:

3. بهت از مرگ عبدل: بسیاری از توئیت‌ها هم نه شعر بود و نه خاطره، احوالاتی بود که برای مخاطبین و دوستداران شاعر طنزپرداز و متین تازه درگذشته پیش آمده بود. غمگین بودن لحن این توئیت‌ها نشانه تأثر نویسندگانشان بود:

4. تأثیرات آمیز ممتقی: برخی از کاربران به ویژه شاعران و چهره‌های ادبی حاضر در توئیتر فارسی نیز فرصت را غنیمت شمردند تا این چهره بی‌بدیل ادبی یعنی مرحوم زرویی نصرآبادی را به مخاطبین معرفی کنند:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس