کد خبر 1015924
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
آیت الله مدرس

آستان قدس رضوی به‌عنوان تولیت زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) اقدامات عمرانی، فرهنگی و معنوی زیادی انجام داده و یا در دستور کار دارد اما نمایندگان مجلس چطور؟

به گزارش مشرق، یادداشت سید هادی مهدیان، فعال رسانه‌ای را به‌مناسبت سالگرد شهید آیت‌الله مدرس می‌خوانید:

ببینید:

عکس/ منزل شهید آیت الله مدرس

اگرچه سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس ۲۶ سال قبل به‌نام روز مجلس نامگذاری شده است و هر ساله مراسم روز مجلس و بزرگداشت این شهید در کاشمر برگزار می‌شد، اما طی سال‌های اخیر برگزاری این مراسم از سوی مجلسیان مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

۲۳ تیرماه سال ۱۳۷۲ در صحن مجلس شورای اسلامی نامگذاری سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) به‌نام روز مجلس به تصویب نمایندگان رسید و چهار روز بعد هم شورای نگهبان بر این مصوبه مهر تأیید زد.

پس از این نامگذاری هر ساله مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) و روز مجلس در دهمین روز آذرماه با حضور رئیس یا یکی از نواب مجلس شورای اسلامی در جوار زیارتگاه این سید جلیل القدر در شهر کاشمر برگزار می‌شد.

در سال‌های اخیر با وجود هماهنگی و دعوت انجام شده از رئیس و نواب رئیس متأسفانه مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس بدون حضور این شخصیت‌ها برگزار شد، به‌طوری که امام جمعه کاشمر در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت این شهید از بدقولی رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم حضورش در کاشمر در سال‌های اخیر انتقاد کرد.

آیت‌الله سید حسن مدرس که در زمان حیاتش به‌ویژه حضورش در مجلس شورای ملی شخصیتی اثرگذار در دوران استبداد ستم‌شاهی بود و خدمات شایانی انجام داد، الگویی مناسب برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تا با الگوپذیری از افکار و اندیشه‌های نابش در راه قانوگذاری و موضع‌گیری در برابر توطئه‌ها و حوادث گام بردارند.

اگرچه آستان قدس رضوی به‌عنوان تولیت زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) اقدامات عمرانی، فرهنگی و معنوی زیادی انجام و در دستور کار دارد، اما بی‌توجهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این الگوی نمایندگی مجلس و عدم حضورشان در مزار این شهید اقدامی قابل تأمل است که چرا باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به برگزاری روز مجلس در زیارتگاه الگوی نمایندگی مجلس بی‌تفاوت باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس