محمد ایمانی

کسی یادش نمی آید که قبل از برجام، امثال آقای علی اکبر صالحی از کاهش ارزش حقوق دریافتی شان گله کنند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

کسی یادش نمی آید که قبل از برجام، امثال آقای علی اکبر صالحی از کاهش ارزش حقوق دریافتی شان گله کنند. او که از معماران برجام است، در گفت و گو با یورونیوز، سر درد دل را باز کرده و گفته "فشار اقتصادی غوغا می‌کند؛ حقوق من سه هزار دلار بود، الان هفتصد دلار شده است".

تیم ظریف-عراقچی-صالحی و برخی تصمیم سازان و مشاوران پشت صحنه، با انجام پروژه برجام، چه بلایی سر اقتصاد و ارزش پول می آوردند که آقای صالحی می گوید ارزش حقوق دریافتی سی و چند میلیونی اش کمتر از یک چهارم شده و به عبارتی، با 75 درصد کاهش ارزش رو به رو شده است؟!

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

کجای دنیا شهرداری پایتخت را به فرد مسئله دار می‌سپارند؟

یگان عملیاتی لیبرال- مارکسیست!

دولت سخنگو می‌خواهند چه کار؟!

از دشمن شاد کنی این سخنان و تهییج دشمن به فشار اقتصادی می گذریم. (گفته اند؛ اشک کباب موجب طغیان آتش است). اما جا دارد بپرسیم چرا قبل از برجام و با وجود تحریم ها، تورم آن چنان نبود که آقای صالحی از یک سقوط  75 درصدی ارزش حقوق دریافتی اش خبر دهد؟

براستی با معجزه و فتح الفتوح برجام (!!) و شرطی سازی اقتصاد ملی به خارج از مرزها، مرتکب کدام اشتباه بزرگ شدند که حالا باید هم از دبه دشمن بنالند و هم خسارت های اقتصادی بی سابقه در پیشا برجام؛ و البته رویشان نشود که درباره تعطیلی پرخسارت برنامه هسته اس سخنی به میان بیاورند؟

البته مدعیان اعتدال اگر انصاف داشته باشند باید بگویند که قبل از انتخابات 92 در نقد عملکرد دولت وقت می گفتند 70 تا 90 درصد مشکلات اقتصادی به سوء مدیریت مربوط می شود و 10 تا 30 درصد آن متاثر از تحریم هاست.

همتای آقای صالحی در مذاکرات، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا بود که پس از توافق تصریح کرد «این توافق، بخشی از پروژه امنیتی آمریکا برای خاورمیانه است». یعنی اصلا مسئله اصلی آنها برنامه هسته ای صلح آمیز ایران نبود، بلکه برجام، آغاز اجرای پروژه مهار اقتدار منطقه ای ایران بود.

مونیز همچنین گفته بود " "همه تعهدات خود را دربرجام انجام داده‌ایم(!؟) نگرانیم عملی نشدن توقعات، نظر مردم ایران را به توافق مهم عوض کند". نگرانی او درست بود. اکنون ملت ایران، به اندازه 40 سال قبل، از آمریکا منزجر و متنفرند؛ اما با خسارتی که طیف سهل اندیشس و خوش خیال و آلوده به نفوذ، روی دست کشور گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • احمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    247 6
    هیچ وقت قسم های آقای صالحی را در مجلس فراموش نخواهیم کرد و از خداوند بابت خسارتی که ایشان به اسلام زد دادخواهی خواهیم کرد
  • NL ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    137 6
    مسئولین خوبی داریم در رقابت هستن با هم برای حجالت نکشیدن
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      57 0
      واقعا....
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    80 1
    لای اسکناس بزرگ شدن
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    15 84
    آقای دکتر صالحی بسیار انسان شریف و سالمی هستند ولی اصلا سیاسی نیستند.، چه بسا دیپلماتهای ما ایشان را در موضوع برجام وارد کردند که اگر در آینده عرصه خیلی تنگ شد بگویند ما بر اساس اظهار نظرهای فنی دکتر صالحی مذاکره کردیم ،
    • مجید RO ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      21 0
      این دیگه نیازی به اطلاعات سیاسی زیادی نداشت. یه جو شعور میخواست
  • NL ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    62 4
    برا ملت که از روز اول 50 دلار شد. خدا رو شکر حداقل برا اینم از 3000 به هفتصد رسید که هنوزم حیف نون. همون 3000 هم از جیب ملت برداشتین سالها به نوا رسیدید کوفتتون باد.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    121 1
    چیزی برای ارائه ندارند ... مشغول خودزنی هستند.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    46 9
    صالحی چون تحصیلاتش فنی است ... تو حیطه انسانی سوتی زیاد میده
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    32 0
    مشرق جون مادرت جون هر کی دوست داری از فساد و سوء مدیریت در سازمان انرژی اتمی خبر بگیرید ببینید چه خبره سازمان تعطیله مدیران بی کارش فقط در ماموریت الکی به کشورها هستند و روزی ۲۰۰ بورو میگیرم بعد دکتر صالحی از بی ارزش شدن پول حقوقش میگوید تو بودی که ما رو بدبخت کردی با اون قسمهای الکیت
    • صدرالهی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 0
      با سلام . این گفته درست است . فساد مالی در حقوق و مزایای مدیران ، تبعیض ، عدم شایسته سالاری و استفاده از مدیران بی اعتقاد به نظام و حتی اسلام در رده های میانی غوغا می کند و کسی هم پیگیر نیست . در ظاهر همه چیز را خوب جلوه می دهند و مدرک سازی می کنند . مدیران انقلابی را به هاشیه برده اند و اجازه کار درست رانمی دهند . از واحدهای متولی و ناظر ، انتظار بیشتری می رود .
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    15 1
    آقای صالحی مرد حرف زدن است ولی مرد عمل نیست آدم خوبی است ولی زود فریب این این اصلاح طلبان نا جنس را خورده ومی خوردروراست بگم مرد سیاست نیست نباید در رسانه ها ظاهر می شد چون بیش ازحد حرف می زند و وعده سر خرمن می دهد.
    • صدراللهی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      6 0
      با سلام . این گفته درست است . فساد مالی در حقوق و مزایای مدیران ، تبعیض ، عدم شایسته سالاری و استفاده از مدیران بی اعتقاد به نظام و حتی اسلام در رده های میانی غوغا می کند و کسی هم پیگیر نیست . در ظاهر همه چیز را خوب جلوه می دهند و مدرک سازی می کنند . مدیران انقلابی را به هاشیه برده اند و اجازه کار درست رانمی دهند . از واحدهای متولی و ناظر ، انتظار بیشتری می رود .
  • SE ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    12 0
    قسم جلاله میخورد که نهمیده
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    10 22
    برجام ارزش پولو اورد پایین؟ یا خروج امریکا از برجام؟چشم سفید!
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      0 2
      برجام چون به راحتی آمریکا ازش خارج شد ولی ما نمی تونیم خارج شیم. چون تحریم ها برگشت هسته ای نایود شد ولی برجام هنوز هست. هیچ وقت ادت نره موجود مزاحم از برجام خارج شده بود.
  • سید IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    28 0
    خدا لعنت کنه خائنین به ملت وخون شهدا رو ،
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    6 1
    بتن پر کردن رآکتور اراک بجای پلمب کردن را چگونه میتوانند توجیه کنند؟ خدمت کرده اند؟
  • سربدار IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    7 0
    نگران نباشید نسل آینده تحقیرشان خواهند کرد چطور الان در موردمسبب قراردادهای ننگین قبل از انقلاب نفرین وسرزنش و لعن می شوند در آینده همه اینها تکرار خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس