مهدی تاج

این روزها صحبت از استعفای مهدی تاج برای جلوگیری از تعلیق فوتبال ایران مطرح شده است، اما آیا با این کار جلوی تعلیق گرفته می‌شود؟

به گزارش مشرق، یکی از فدراسیون‌هایی که پس از تصویب قانون منع‌ به کارگیری بازنشستگان درباره آن صحبت شد فدراسیون فوتبال بود. مهدی تاج جزو افرادی بود که باید به دلیل این قانون از سمت خود می‌رفت اما در این میان نکته مهمی وجود داشت و آن هم این بود که در اساسنامه فدراسیون فوتبال که به فیفا هم ارائه شده، این فدراسیون به عنوان نهادی غیردولتی و مستقل معرفی شده است. همین موضوع باعث شد که پای تعلیق به میان بیاید و فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران را تهدید کنند که در صورت دخالت شخص ثالث، فدراسیون تعلیق خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تاج چگونه در فدراسیون فوتبال ماند

مصاحبه اینفانتینو و بیانیه تند کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد افراد و مسئولانی که به دنبال تغییرات در فدراسیون فوتبال یا تحت فشار گذاشتن مهدی تاج بود از مواضع خود عقب‌نشینی کنند. در همین حال رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک پس از نشست با سلطانی‌فر و تاج گفت که مهدی تاج طبق قانون می‌تواند به فعالیش در فدراسیون ادامه دهد.

یکی از نکاتی که در این مدت مطرح شده این است که چرا تاج استعفا نمی‌کند و موضوع در مجمع فدراسیون فوتبال مطرح نمی‌شود؟ در واقع گفته می‌شود اگر تاج استعفایش را به مجمع فدراسیون بدهد، مشکلی پیش نخواهد آمد اما آیا واقعا اینگونه است؟

برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید به مصاحبه رئیس فیفا با برنامه نود که البته اجازه پخش پیدا نکرد، رجوع کرد. در بخشی از این مصاحبه عادل فردوسی‌پور درباره اجرایی شدن این قانون از رئیس فیفا سؤال می‌کند. اینفانتینو در پاسخ می‌گوید: «در نگاه اول این دقیقا چیزی است که ما به آن دخالت دولت یا مجلس در اداره فدراسیون می‌گوییم. وقتی قانونی تصویب می‌شود و چنین تاثیر مستقیمی می‌گذارد و تاج را وادار به استعفا می‌کند یا باعث می‌شود حتی بدون استعفا فدراسیون را ترک کند آن هم به خاطر یک قانون و بدون رای‌گیری در مجمع؛ این موضوع از دید فیفا مداخله محسوب می‌شود. در این شرایط ما تحمل نخواهیم کرد و این می‌تواند منجر به تعلیق فوتبال ایران از هرگونه فعالیت فوتبالی شود. چنین اتفاقی حتی برای مدت کوتاه می تواند فوتبال ایران را سال‌ها عقب بیندازد.»

نکته مهم ماجرا همین است که اگر تاج استعفا کند، طبق گفته رئیس فیفا استعفایش تحت تاثیر عامل بیرونی یعنی قانون مجلس بوده است. با توجه به صحبت‌های اینفانتینو اگر تاج استعفایش را به مجمع بدهد و مجمع هم آن را بپذیرد، چون به دلیل قانون مجلس یا همان دخالت شخص ثالث بوده، فدراسیون فوتبال ایران در معرض تعلیق قرار خواهد گرفت. این نکته‌ای است که در ویدئوی زیر قابل مشاهده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس