کد خبر 911363
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
مهدی تاج نمایه

ماجرای بازنشستگی رئیس فدراسیون فوتبال و اتفاقاتی که پیرامون این فدراسیون رخ داد، پس از برگزاری دو روز جلسه با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک به ماندن مهدی تاج ختم شد.

به گزارش مشرق، از روزی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان به تصویب رسید و پس از ان ابلاغ شد، مشخص بود مهمترین فدراسیونی که پیرامون آن اتفاقات ریز و درشتی رخ خواهد داد، فدراسیون فوتبال است که در گذشته نیز یک بار سابقه دخالت دولت و تعلیق را داشت.

رایزنی هایی که برای ماندن آغاز شد
از همان روزهای ابتدایی مسئولان فدراسیون فوتبال رایزنی ها برای ماندن در مسئولیت شان را آغاز کردند و نشست هایی را هم با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بین المللی فوتبال برگزار کردند. هر چند عنوان شد سفر مهدی تاج به سوئیس و دیدار با جیانی اینفانتیون ربطی به موضوع بازنشستگی رئیس و اعضای هیات رئیسه این فدراسیون ندارد اما اتفاقات اخیر و ارسال نامه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان داد مذاکراتی هم در همین مورد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

تاج هم حریف کی روش نشد!

ساکت و 5 بازنشسته دیگر فدراسیون رفتنی می شوند!

حضور اینفانتینو در تهران و حمایت ویژه
رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال درحالی راهی تهران شد تا فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم های کاشیما و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی تماشا کند که برخی تصور می کردند وی با دعوت مسئولان باشگاه پرسپولیس به تهران سفر کرده است اما یک مقام مسئول اعلام کرد که وی خودش تصمیم به حضور در ایران گرفته است. اینفانتینو در این سفر حمایت ویژه ای از فدراسیون فوتبال داشت اما اظهاراتش اجازه پخش پیدا نکرد!

نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا
نامه ای که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مسئولان ورزش ایران ارسال شد، تاحدودی مسئولان وزارت ورزش را به فکر فرو برد که آیا این تهدید به تعلیق واقعی است یا اینکه با درخواست برخی عوامل ایرانی چنین نامه ای ارسال شده است تا آنها را مقابل مهدی تاج و یاران بازنشسته اش وادار به عقب نشینی کند. چند روز بعد اما مشخص شد این نامه از سوی مسئولان کنفدراسیون آسیا ارسال شده اما از عوامل داخلی هم اخباری در اختیار آنها قرار داده شده است.

نامه هایی که بی جواب ماند
فدراسیون فوتبال که خود را نهادی غیردولتی می دانست و مهدی تاج و یاران بازنشسته اش می خواستند با همین حربه در مسئولیت شان باقی بمانند، در نامه هایی که برای وزارت ورزش و شخص مسعود سلطانی فر ارسال کردند خواستار تعیین تکلیف نهایی شدند. آنها در این نامه ها از وزارت ورزش خواستند مشخص کند که فدراسیون فوتبال نهاد دولتی است یا غیردولتی. به گفته یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال، مهدی تاج چهار نامه برای وزارت ورزش ارسال کرد تا اظهار نظر رسمی این وزارتخانه را داشته باشد اما همه نامه ها بدون پاسخ ماند.

آغاز مذاکرات جدی برای تعیین تکلیف
بعد از اتفاقات اخیر و با توجه به نزدیک شدن پایان مهلت تعیین شده برای ترک پست افراد بازنشسته، نشست ها برای تعیین تکلیف مهدی تاج و بازنشسته های فدراسیون فوتبال آغاز شد. ابتدا مهدی تاج در نشستی با سیدرضا صالحی امیری مسائل و اتفاقات فوتبال را مرور کردند اما از جلسه اول تصمیم خاصی بیرون نیامد و مقرر شد در نشست مشترکی با حضور مسعود سلطانی فر، راهکارهای خارج شدن فوتبال از این مشکل بررسی شود.

نشست اول بدون تصمیم خاص
روز چهارشنبه نخستین نشست سه جانبه مهدی تاج، سیدرضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر برگزار شد و پس از چند ساعت بررسی شرایط فوتبال و راه حل های حل مشکل بازنشستگی مهدی تاج، سه راه بیشتر از بقیه مد نظر قرار گرفت اما نخستین و بهترین راه حل آن نیازمند استعلام از یک نهاد حقوقی بود که قرار شد پس از این استعلام در نشست روز پنجشنبه تصمیم نهایی در این مورد گرفته شود.

کلید دست اینفانتینو بود!
ماجرای ورود مسئولان ورزش به فدراسیون فوتبال زمانی جدی تر شد که آنها متوجه شدند فیفا و شخص اینفانتینو در جریان کامل اتفاقات داخل هستند و در صحبت ها و اظهار نظرهایی که داشت غیرمستقیم تاکید کرده بود که هر گونه دخالت در امور فدراسیون فوتبال با تعلیق این فدراسیون همراه خواهد شد. به همین خاطر مسئولان به فکر راه حلی افتادند که هم بتواند پاسخ قانع کننده ای برای فیفا داشته باشند و هم اینکه به قانون داخلی کشور احترام بگذارند.

تاج در چه شرایطی ماندنی شد؟
نشست روز پنجشنبه اما تکلیف مهدی تاج را مشخص کرد. در حالی که سه گزینه پیش روی مسئولان بود تا در مورد بازنشسته های فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی اتخاذ شود، در نهایت مقرر شد مهدی تاج با استفاده از ماده 60 قانون خدمات رسانی به ایثارگران مسئولیت قبلی خود در فولادمبارک سپاهان بازگشت به کار شود و از این طریق برای یک بار از این قانون استفاده کند. با استفاده از این قانون تاج در فدراسیون فوتبال ماندگار و مقرر شد روزهای ابتدایی هفته آینده نامه نگاری های اداری برای نهایی شدن این موضوع انجام شود.

دبیرکل و پنج عضو هیات رئیسه باید بروند
مشکل بازنشسته های فدراسیون فوتبال تنها مربوط به مهدی تاج نبود و پنج عضو هیات رئیسه این فدراسیون نیز به دلیل بازنشسته بودن باید مسئولیت خود را ترک کنند. محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال، عبدالکاظم طالقانی، حیدر بهاروند، محمود اسلامیان، فریدون اصفهانیان و علی کفاشیان اعضای هیات رئیسه این فدراسیون به دلیل بازنشسته بودن باید استعفا بدهند.

مجمع تکلیف همه را مشخص می کند
براساس تصمیماتی که در نشست سه جانبه اتخاذ شده مقرر است مجمع فدراسیون فوتبال تا قبل از 15 آذر تشکیل شود و طی آن اعضای بازنشسته فدراسیون استعفای خود را از مسئولیت هایشان اعلام کنند و جانشینان آنها در همان نشست معرفی و انتخاب شوند. این بازنشسته ها در حالی فدراسیون را ترک خواهند کرد که مهدی تاج همچنان به فعالیتش ادامه خواهد داد.

تیم ملی به فریاد تاج رسید!
یکی از مواردی که باعث شد مسئولان ورزش کشور در مورد مهدی تاج با مماشات خاصی برخورد کنند، در پیش بودن رقابت های جام ملتهای آسیا بود. تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای جام جهانی توانسته بود با نتایج قابل قبول باعث خوشحالی مردم شود و همین امر مسئولان ورزش را برآن داشت تا به هر طریق ممکن زمینه ماندن تاج را فراهم کنند تا تیم ملی آسیب بیشتری نبیند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • حسین PL ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    7 0
    کلید فقط دست حسن هست ولا غیر . البته این کلید فقط یک طرفه هست و قفل میکنه.
  • ***** CA ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    35 0
    رعایت قانون برای همه یکسان رعایت بشه. قحط رجال نیست. بهانه و استثناء درست کردن غلطه خسارت باره. مطمئنم نتیجهءتیم میلی کئیروش با یا بدون تاج یکسان خواهد بود. بازنشسته بازنشسته س نماینده خدا که نیست. بارعایت قوانین خودمونوفیفا یکی دیگه رو انتخاب کنین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس