کد خبر 914551
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
خاشقجی

دادستان استانبول با اشاره به ویلایی که در رابطه با قتل خاشقجی مورد بازرسی قرار گرفته اعلام کرد:این ویلا متعلق به یک تاجر عربستانی است که یکی از دوستان ولیعهد بوده ونزدیک یک ماه است کسی درآن حضورندارد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه حریت ترکیه، شهردار  شهر یالوا واقع در غرب ترکیه  (معمر ارول) در اظهارات خود به دادستان  کل استانبول بیان کرد که در روستای سامانلی ویلایی وجود دارد که متعلق به  یک تاجر عرب است.

در این راستا دادستان کل  استانبول  اظهارداشت: این تاجر با یکی از اشخاصی که در جنایت جمال خاشقجی دست داشته، در ارتباط بوده و ما به دنبال این هستیم که  آیا در این تماس تلفنی در رابطه با نابود و یا پنهان کردن جسد جمال خاشقجی صحبتی شده است یا نه.

بیشتر بخوانید:

فایل‌های صوتی قتل «خاشقجی» به زودی منتشر می‌شود

دادستان ترکیه: خاشقچی بلافاصله بعد از ورود به کنسولگری خفه شد

جسد خاشقجی احتمالاً در اسید حل شده است

دادستان کل استانبول افزود: این ویلا متعلق به یک تاجر عربستانی  است که وی یکی از دوستان ولیعهد عربستان است و نزدیک یک ماه است که کسی در این ویلا حضور ندارد.

دادستان کل استانبول ادامه داد: بعد از تحقیقات مشخص شد که در روزی که  قتل صورت گرفت صاحب  ویلا با یکی از قاتلین جمال خاشقجی که فردی به نام منصور عثمان محمد ابا حسین نام دارد  تماس تلفنی داشته است. این در حالیست که این تاجر نزدیک به 2 ماه است که در ترکیه نبوده است. یکی از نکته‌های جالب پس از ورود ماموران پلیس  به ویلا وجود تابلوی عکس شاه عربستان و ولیعهد عربستان محمد بن سلمان بود.

دادستانی کل استانبول اعلام کرد: دیدار یکی از مظنونین با نام منصور عثمان ابو حسین در ویلای محل اقامت شهروند عربستان با نام محمد احمد الفوزان در راستای امحا جسد بوده است.

در اطلاعیه مذکور آمده است: جمال خاشقجی 2 نوامبر 2018 با نقشه قبلی در کنسولگری عربستان در استانبول از سوی مظنون یا مظنونین خفه شده و جسدش مثله شده است. یکی از مظنونین با نام منصور عثمان ابوالحسین روز قبل از جنایت با فردی به نام محمد احمد الفوزان تماس برقرار کرده است.

دادستانی کل استانبول تصریح کرده است: این دیدار در راستای امحا/اخفای جسد مثله شده خاشقجی بوده و بدین دلیل فرایند بازرسی با حکم دادگاه از سوی گروه های امنیتی انجام شده است.

دادستان در ادامه گفت که نتایج تحقیقات را بعداً اعلام خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس